Vilniuje pradėjo veikti 50 naujų įkrovimo stotelių: skelbiamos įkrovimo kainos ir kiek kainuos nuvažiuoti 100 km  (8)

Sostinėje pradėjo veikti 50 naujų greitojo įkrovimo stotelių, kuriose vos per 30 minučių bus galima iki 80 proc. papildyti elektromobilio bateriją. Tačiau už jų naudojimą teks susimokėti, o 1 kilovatvalandė elektros kainuos 25 centus.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Iki metų pabaigos Vilniuje iš viso turėtų veikti 59 naujos greitojo įkrovimo stotelės.

Antradienio, spalio 15-osios, popietę sostinės Upės gatvėje vykusioje oficialioje ceremonijoje, kurioje dalyvavo Vilniaus miesto meras Remigijus Šimašius ir energetikos ministras Žygimantas Vaičiūnas buvo atidaryta viena iš naujųjų stotelių.

Naująsias stoteles įrengs viešą konkursą laimėjusi energetikos įmonė „Ignitis grupė“. Skelbiama, kad sostinėje iš viso veiks apie 200 įkrovimo stotelių tinklas.

Įkainis gali keistis

Visgi šių viešų ir visiems prieinamų stotelių naudojimas bus mokamas. Už vieną kilovatvalandę reikės sumokėti 25 centus.

Tai reiškia, kad priklausomai nuo elektros energijos sąnaudų 100 kilometrų kelionė kainuos nuo 3 iki 5 eurų.

Stoteles įrengusios bendrovės „Ignitis grupė“ generalinis direktorius Darius Maikštėnas sakė, kad įkainis kol kas nustatytas vieneriems metams.

Vėliau jis gali būti koreguojamas atsižvelgiant į elektros kainą.

Greitojo įkrovimo stotelių galia – 50 kW. Visgi tokį pajėgumą įranga gali duoti tik vienam automobiliui, antrasis prisijungęs jau bus kraunamas mažesne 43 kW galia.

Stotelės turi veikti

„Ignitis“ e-mobilumo projektų vadovas Andrius Šeršniovas sakė, kad kompanija turės visą savaitę 24 val. per parą veikiantį klientų aptarnavimo centrą.

Jis patikino, kad su nesklandumais susidūrę vartotojai galės skambinti bet kuriuo metu ir sulaukti pagalbos.

A. Šeršniovas užsiminė, kad daugiausiai problemų dėl įkrovimo stotelių kyla žiemą, kai šalta ir drėgna.

Anot jo, įkrovimo laidus po naudojimo žmonės ne visuomet pakabina, o kai jie numetami ant žemės į jungtis patenka drėgmė.

„Suveikia saugumo įranga ir vartotojas gauna pranešimą, kad įkrovimas neveikia, nors sutrikimo priežastis gali būti labai paprasta.

Užtenka nedidelio kiekio drėgmės, kad taip nutiktų“, – aiškino kompanijos atstovas.

Įrengs ir nuošaliau

Konkursą laimėjusi bendrovė savo lėšomis planuoja įrengti 59 greitojo įkrovimo stoteles visame mieste. Projekto vertė siekia apie 1,8 mln. eurų.

Naujosios stotelės bus įtrauktos į „Ignitis On“ platformą. D. Maikštėnas vylėsi, kad prie jų vystomo įkrovimo tinklo prisijungs ir kitų įkrovimo stotelių statytojai.

Visa aktuali informacija bus pateikiama mobiliojoje programėlėje.

Čia bus rodomas įkrovimo stotelių žemėlapis, maršrutai iki artimiausio punkto, įkainiai, užimtumas ir tai, kokios jungtys naudojamos.

Elektromobilių stotelės bus įrengtos visoje Vilniaus miesto savivaldybės teritorijoje, taip pat ir nuo centro nutolusiuose rajonuose, kaip Grigiškės ar Naujoji Vilnia.

Vokiečių gatvėje bus įrengta itin greito įkrovimo 272 kW galios stotelė. Joje atitinkamo standarto bateriją bus galima įkrauti per 5-20 minučių.

Nemokamų – daug mažiau

Vilniuje planuojama ir kiek kuklesnė nemokamų įkrovimo stotelių plėtra.

ES struktūrinių fondų lėšomis iki kitų metų vasaros turėtų būti įrengtos penkios stotelės.

Jos bus pastatytos Gariūnų gatvėje 20, Molėtų plente 28, Liepkalnio gatvėje 116, Saulėtekio alėjoje 5 ir Pilaitės prospekte 27.

Įkrovimo stoteles planuoja įrengti magistraliniuose keliuose tai, kad įvažiuojant ar išvažiuojant iš miesto elektromobilį būtų galima greitai įkrauti.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Lrytas.lt
Lrytas.lt
Autoriai: Saulius Rinkevičius
(24)
(20)
(4)

Komentarai (8)