Realioji fantastika: atrasta planeta iš „Žvaigždžių karų“ (Video)  (8)

Panašu, jog Holivudo kosminėje odisėjoje „Žvaigždžių karai“ pavaizduota pagrindinio veikėjo Luke'o Skywalkerio gimtoji planeta Tatooine iš tikrųjų egzistuoja. Keistą pasaulį, kurio dangaus skliaute šviečia dvi saulės, atrado NASA Keplerio teleskopas.

JAV astronomai pranešė atradę „Kepler-16b“ pavadintą egzoplanetą, kuri sukasi apie dvi žvaigždes – „Kepler-16A“ ir „Kepler-16B“. Ši beveik Saturno masės planeta yra vos už 200 šviesmečių nuo Žemės, Gulbės žvaigždyne. Tai reiškia, kad ją net astronomijos mėgėjai gali pamatyti per vidutinio stiprumo teleskopus, praneša „Space.com“. Esant ant „Kepler-16b" paviršiaus danguje būtų galima pamatyti dvi saules, sakoma pranešime. Bėda tik ta, kad aplinkos sąlygos šioje egzoplanetoje nėra tinkamos mums žinomoms gyvybės formoms: tai labai šaltas pasaulis. Šią egzoplanetą atradusios SETI instituto mokslininkų grupės vadovas Laurance Doyle sakė, kad„Kepler-16b“ yra 11,5 regimojo ryškio, tad ją net galima bandyti pamatyti stipriais astronominiais žiūronais. Gulbės žvaigždyno dešiniajame sparne yra trys žvaigždės, aiškino astronomas. Pirmiausia reikia susirasti viduryje esančią ryškią Iota 2 Cygni. Jos ryškis – maždaug 3. „Jei ją pavyks pamatyti, žinokite, kad „Kepler-16b“ yra 1,5 laipsnio atstumu nuo jos", – sakė mokslininkas.

NASA Keplerio teleskopas šią egzoplanetą aptiko užfiksavęs šviesos ryškumo sumažėjimą, kai „Kepler-16b“ atsidurdavo priešais abi žvaigždes. Kitas šios planetos tranzitas įvyks kitų metų birželio 28 dieną, kuomet „Kepler-16A“ žvaigždės ryškumas sumažės maždaug 1,7 proc., sakoma pranešime.

L. Doyle teigimu, „Kepler-16b“ tranzito metu JAV ir Europoje bus diena, tačiau astronomijos mėgėjai Kinijoje, Rusijoje, P. Korėjoje ir Japonijoje galės jį stebėti nakties danguje.

Šiame vaizdo siužete – „Kepler-16b“ dailininko akimis.

Aut. teisės: TV3