Lietuvos visuomenė sparčiai sensta

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

Strong_Bad 2011-10-01 04:52
Visi savanaudzia pasidare. Nenori prisiimt atsakomybes vaiku augint. Sakot asocialios seimos labai neatsakingai daro prisidirbdamos daug vaiku? Gerai, pas juos seimos biudzetas tvarkomas tragiskai, darbo neturi, bet tai vaikai kazkaip uzauga ir valgyt siaip taip uztenka, ir vaikas is tokios seimos gal labiau vertis ir darba (uzdarbi). Tai tokiu atveju, kas jum, kaip "protingiem" trukdo vaikus augint? Biudzeta daug geriau sugebesit tvarkyt, gan netgi isauklet geriau sugebesit. Kame saknys? Kam tos "atmazkes". Greiciau patys nenori atsisakyt savo "prabangaus" (visom prasmem) gyvenimo. Nereik bijot prisipazint
faktas 2011-10-01 09:27
Tai niekas to ir neneigia. Keičiasi kultūra. Dabar žmonės labiau linkę gyventi dėl savo gyvenimo kokybės, o ne dėl kitų. Asmeniškai aš tame nematau nieko blogo. Žinoma, tiems, kurie turi daug vaikų, atsipirks senatvėj - kažkas atveš bulvių, kažkas mėsos, dar kažkas atsiųs eurų ir pan. Tiems, kas neturi vaikų, teks tenkintis simboline pensija, kuri yra ne ką didesnė nei mokesčiai už šildymą...
Arthuras 2011-10-01 09:52
Pajamomis senatvėje galima įvairiais būdais pasirūpinti ir iš anksto.
blizzard 2011-10-01 10:34
Na apie asocialius tai jau jo..Aš irgi nesakau kad visi toki ten, bet tų kurie nori stengtis labai mažai. Visų pirma tas vaikas ten augdamas įgauną tokią kultūrą kokia toj šeimoj būdinga. Antra jis nemato dėl ko stengtis, jam šeima neparodo nieko daugiau. Gerai jeigu vaikas dar kažkiek protingesnis ir aplinkui žmones pastebi, bet kaip jam tenka landynei gyvent, kažin ar jis stengsis dėl ko nors, jau tik nesenai 9 metis nusižudė, nes asocialioj šeimoj gyveno. Tas daug ką pasako. Biznis iš vaikų gerai tik pirmus metus, o paskui jau prasideda. Pamaitint tai išmaitinsi, į mokyklą irgi išleisi, bet ką tu jam daugiau gali suteikt? Tiesiog žmogui visą gyvenimą sugadini jį tokioj aplinkoj pradėdamas. Dėl atsakomybės prisiėmimo tu teisus, aš nenoriu prisiimt atsakomybės jeigu žinau kad nesugebėsiu to įvykdyt. keine_lust, taip aš irgi manau kad be stažo paims, nes praktikantų visiems reikia. Bet tų paklausių specelybių dabar ne tiek ir daug O dėl tolerancijos, man atrodo jau senai tas lygis tolerancijos padidėjo. Nesakau kad su UK lyginamės, bet jau geriau nei seniau kad buvo.
Webbus 2011-10-01 12:48
Na, paskaicius kai kuriuos komentatorius - negaliu susilaikyti neissakes savo nuomones. Visi ziuri i emigracija kaip i kazkokia didziausia blogybe. As cia matau milziniskas perspektyvas. Labai gerai, kad jaunas zmogus isvaziuoja studijuot i uzsieni keliems metams, galbut padirbet, igaut patirties. Svarbiausia - kad jis gryztu. Kas cia verkia del mazu atlyginimu, tai galiu pasakyti viena dalyka. Pameginkit pasiskaiciuoti, uz kiek jus galit sukurti verte imonei, ir kiek jums yra siuloma. Taip, 1000 lt uz pilna etata darbo yra zveriskai mazi pinigai. Bet tarkim 1200 - 1500 Lt. tikrai gali buti ta suma, nuo kurios galima pradeti karjera. Sakysit vis tiek labai mazai? O isivaizduokit imone, kuri priima toki jauna, zalia, dar nieko nemokanti specialista, kuris turi tik teorines (ir tai abejotinas) zinias. Tas jaunas zmogus is pat pradziu dirbs zveriskai neefektyviai, pastoviai darys klaidas (kurios kainuoja imonei), senbuviai specialistai tures gaist laika mokydami jauneli. Taigi nereikia verkti, kad atejus i pirma savo darboviete (pirma pagal specialybe, ne koki padavejo darba) jums siulo tik 1500, vietoj 5000. Padirbkit uz tuos 1200 - 1500 keleta menesiu, gal puse metu. Ir ziurekit koks yra jusu produktyvumas. Paprastai tiek laiko pakanka, kad gabus, jaunas zmogus pradetu dirbti beveik taip pat efektyviai kaip ir senbuvis. Zinoma, yra specialybiu, kur prireikia metu ar keliu. Dar viena didziule inkscianciu zmoniu problema, kad nemoka pastovet uz save. Kaip isidarbino uz 1200, taip ir sedi tris metus su tuo atlyginimu. Aisku, kad darbdavys nera suinteresuotas moket daugiau, jei jums ir 1200 pakanka. Bet kas trugdo nueit pas virsininka ir isdestyt jam, kad va jau dirbat metus, padaret didele pazanga, esat daug efektyvesni, esat pasiule daug ivairiu nauju ideju ir prasot didesnes algos. Aisku, reikia argumentuot, kodel tau turetu pakelt alga, ir reikia islaukt "tinkamo momento". Jeigu nesutinka pakelt - kas draudzia pradet naujos darbovietes paieskas? Juk jau tuo metu turit patirties, laisvai galit rasyt imones konkurentams ir siulyt savo kandidatura. Dar del atlyginimo dydzio. Jeigu norit geros algos - kurkit produkta/paslauga, kuria galima butu parduoti vakaruose. Musu visuomeneje dar yra toks nusistatymas, kad viska reikia parduot Lietuvoje. Tai jeigu dirbsit Lietuvos rinkai, Lietuvos vartotojui, tai nieko daug ir neuzdirbsit. Juk visa ES yra vienas ekonominis vienetas. Salys yra praktiskai tik kaip skirtingos tautos vienoje salyje. Praktiskai nera jokiu darbo, kapitalo apribojimu. Man, kaip studijuojanciam ekonomika, prekyba tarp Lietuvos ir kokios Anglijos, yra toks pat eksportas, kaip prekyba tarp Vilniaus ir Kauno. ES yra vienas ekonominis vienetas, ir eksportu as laikau, kai ES salis ka nors parduoda ne ES saliai. Jeigu jus gyvenat pvz. kokiam Balbieriskyje, kur, tarkim, ziauriai mazos algos, kas jums trugdo parduot savo produkcija Vilniaus rinkai, kur, tarkim, algos yra zveriskai dideles, ir jus galit gaut gera kaina? tas pats ir su visa ES. Aisku, yra atstumo bei kalbos barjerai. Bet visa tai galima issprest, jei esat gabus ir protingi. Bet kam vaziuoti i kokia Prancuzija, dirbti pvz. staliumi, gauti Prancuziska atlyginima, bet buti toli nuo draugu, nuo seimos, moketi Prancuziskas kainas? Kai galima gyventi Lietuvoje, dirbti tuo paciu staliumi, bet parduoti Prancuzijos rinkai ir gauti Prancuziska staliaus atlyginima Lietuvoje? Cia aisku tik kaip pavyzdi paemiau As pats Lietuvoje matau zveriskai daug perspektyvu. Tiek, kad irgi esu tas jaunas, mazai patirties turintis studentas. Bet nesedziu vietoje, neverkiu, pastoviai ieskau perspektyvu (ir ju randu). Taigi nustokim inksti ir pradekim veikt. O kad jaunas zmogus isvaziuoja i kokia UK ar Prancuzija padirbet, pasimokyt, pastudijuot - yra labai gerai. Susipazysta su ta rinka, susiranda pazinciu, pamato perspektyvas, gal kiek kalbos pramoksta. Ir gryzes i Lietuva, jis cia gales dirbti uz mazas sanaudas, bet parduoti save vakaru rinkoms, uz gera alga
blizzard 2011-10-01 13:28
Pritariu webbus. bet yra keli niuansai Už 1500-2000 į rankas dabar dirba dauguma viduriniosios klasės žmonių kurie toje darbovietėje yra išdirbę daugiau nei 10 metų.. taigi jaunimėliui ne taip ir paprasta būtų prasimušt iki jų lygio. Darbo keitimas, nežinau kaip realiai, bet man nesinori tikėt kad nėra drąsių žmonių, tiesiog manau kad nėra pakankamai gerų darbo pasiūlymų, kad žmonės būtų drąsesni keisti darbovietes, ar kitokiu būdu spausti darbdavį kad jis keltų atlyginimą. Sakyk kaip nori, bet užsieniui Lietuva parduoda tik gal kokį dešimtadalį produktų iš visų savo sukuriamų, praktiškai viską mes parduodam savo rinkoje, taigi didžioji dauguma yra pasmerkta uždirbt mažai.. kuriant įmonę čia ir eksportuojant produkciją, galimybių yra, todėl kad vyrauja pigi darbo jėga, bet kas liečia teisinius dalykus, tai jau ne kažką.. be to reikia rūpintis logistika ir tai brangiai kainuoja, gali būti kad nesugebėsi konkuruot su tos pačios prancūzijos kompanijom, nes jos galės mažinti kainą mažiau išleisdamos logistikai. Čia daug niuansų, be to kokio dydžio įmonės reikia kad galėtum sėkmingai konkuruoti su užsienio įmonėmis? nebent pasiūlai kokį naują produktą.
Strong_Bad 2011-10-01 14:04
Kaip kalbejau apie asocialias seimas, turejau omeny pati vaiko uzauginima esant labai sunkiai finansinei padeciai, o ne auklejima. ne maisas apsprendzia, koks zmogus uzaugs ir ne rubai. Svarbiausia yra auklejimas ir vertybiu diegmas, sugebejimas ji paruost gyvenimui, irodty, kad jis reikalingas ir svarbus visuomenej. O ka jus manot, kad pirimstu skrandziu ir gerai aprengas, tai bus labai lengva augint ir jau automatiskai isaugs geras zmogus? Tvarte taip kiaules augina o ne vaikus. Pagrindine ytaka daro tevai ir aplinka ir tas is nepasiturincios seimos kiles zino, kad is seimos jis maerialiskai nieko negaus ir jei nores tures pats uzsidirbt ir gyvent ant saves ir is visu jegu stengsis pasigerit savo gerove. O kai pastangu daug idedi, tai ir daro vaisiai buna daug saldesni. Ispindejimas paskutinis nuo gero gyvenimo, nebezino kas yra sunkumai ir teisinasi, "as neuginsiu vaiko, nes zinau, kad negalesiu suteikt jam pilnavercio gyvenimo, nes mano alga maza", tai kompensuok tai auklejime kitom vertybem, jei suprantat kas tai yra "vertybe".
Webbus 2011-10-01 14:13
Klysti. Vidutinis atlyginimas Lietuvoje yra ~2000 litu (Average gross salary, 2121 LTL / 858 $, monthly (2010)) Tai reiskia, kad kaip specialistas tikrai gali gauti daugiau, nes vidutini atlyginima "smugdo" zemyn nekvalifikuoti darbininkai. Ir cia nereikia ziureti i bendra statistika, o i tavo srities specialisto algos vidurki. Del to, kad mazai eksportuojam: Exports: €15.6 billion (2010) In 2010, the key partners of Lithuania in exports were Russia (15.7 per cent), Germany (9.9 per cent), Latvia (9.4 per cent), and Poland (7.7 per cent), in imports – Russia (32.6 per cent), Germany (10.5 per cent), Poland (8.9 per cent), and Latvia (6.3 per cent) - http://www.verslilietuva.lt/en/trade-statistics Taigi berods ~60% Lietuvos eksporto eina i EU. Del konkurencingumo: mes konkurencingi ne tik prie mazu atlyginimu. Bet esme tame, kad ta mazesne kaina tikrai yra didelis pliusas. Ypac, kad nera jokiu barjeru prekybai. Pavyzdziui juk yra ivairus importo muitai ir barjerai kiniskoms prekems. Reikalingi leidimai ir t.t. Bet mums juk viso to nereikia. Kas mums trugdo dirbti uzsieniui? Aisku, ne kiekvienas tai gali. Pavyzdziui santechnikas neparemontuos Prancuzui kriaukles budamas Lietuvoje. Bet gal renkantis specialybe mums reiktu ir orientuotis i ta veikla, kuria galetum parduoti dirbant per atstuma, arba lengvai transportuojamas prekes. Pavyzdiui grafikos dizaineriai, marketingo bendroves, vertejai ir panasiu paslaugu teikejai. Zinoma, yra sriciu, kur busi nekonkurencingas del logistikos. Bet tai yra isimtys. O dar kai Lietuvoje tiek logistikos imoniu, kurios uzsiima pervezimais, tai tikrai gali rast gera kaina transportuot savo produkcijai. Ir tik nereikia cia svaigti apie naujas idejas. Tai yra isimtys, kai nauja ideja sugalvojas tampi milijonierium. Kiek yra prigalvotu nauju ideju, i kurias buvo investuoti zveriski pinigai (ypac i marketinga, nes ideja, produktas bei paslauga nauja), o taip ir niekad neatsipirko? Gali laisvai eiti i jau uzpildyta veiklos nisa ir pasiimti savo, kad ir labai maza, rinkos dali. Ka, manot visos imones pradejo savo veikla jau turedami 30-50 zmoniu? Paprastai verslas yra pradedamas tarp 1-3 zmoniu, ir sekmingai vystant, isauginamas iki padorios imones. Lietuvoje vyrauja nuomone, kad butina eit pas kazka dirbt. Meginkit kurt savo imone. Jau ruosiamas naujas juridinio asmens statusas, mazoji bendrija, kuris uzpildyt nisa tarp Individualio imones ir UAB. Nereikes jokio istatinio kapitalo, bus supaprastinta apskaita, atsakomybe nekris ant savininko turto. Tik aisku kol cia pilnai viska priims, tai ir keli metai gali praeit. Bet is tiesu nera sudetinga suburt keliu jaunu zmoniu komanda, kuri uzsiimtu kokiu smulkiu verslu.
LG0012 2011-10-01 16:57
Kurioje vietoje as kalbejau apie UK ir kodel tu ja cia kisi?
Vaider 2011-10-02 09:24
Nepaistykit, kad darbo nėra miesčionkėliai. Galvojat, kad žemės ūkis yra žema? Galvokit iš naujo, nebent kombainą ar traktorių prieš 10m. matėt. Pats studijuosiu Ekonomiką ir jei negausiu darbo tikrai nebijosiu kombaino ar traktoriaus.
blizzard 2011-10-02 11:14
Kaimiečiai dabar ant bangos iš tikro. Bet rizikingas verslas. Daug faktorių visokių kurie lemia derliaus kiekį, derliaus reikalingumą, kainų svyravimus ir t.t. jeigu būtų stabiliau, tai tikrai tada daug kas eitų žemių dirbt..