Bloga žinia vairuotojams: siūloma įvesti 400 eurų automobilių mokestį

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

immortallt 2015-05-25 16:42
Rašiau jau >10 kartų. Kam kartotis, naudos vis tiek nėra. Eik pasidomėk pats, gal tada kažką naujo išmoksi. Pinigus iš visuomenės atima... Nu bet idiotiškesnio pasakymo būt tikrai negali. Surenkami pinigai į biudžetą ir jie pranyksta. Brilliant. O, pasakymas geras, mažiau vogti! Tai vat kai visuomenė nepavogs iš biudžeto kokių 3mlrd eurų, tada gal ir max 100mln eurų valdžioje esantys žmonės gal nevogs, nes kokia visuomenė, tokia valdžia. Ar griežčiausio rėžimo kalėjime irgi tikėtumeis išsirinkti gerą ir sąžiningą vadą? Kris išlaidos keliams, ilgu laikotarpiu išlaidos medicinai. Sumažės išlaidos importuotui produktui - kurui. (kas iš to, kad pagaminta Mažeikiuose, bet savikainos didžiąją dalį sudaro nafta), liks daugiau pinigų paslaugoms ir vietinėms prekėms. O čia skeptikams leiskit paklausti, o kodėl tada iš vis kokius nors mokesčius mokam? Gal juos panaikinam visai? Bet tada naikinam visas išmokas, kelius tiesiam patys, policijos, gaisrinės ir greitosios nėra. Mokyklų nelieka. Būna tikras chaosas! Bet va pinigai tada nepranyks. Nes būtent taip čia susirinkę ir kalba.
Xdmin 2015-05-25 17:12
zmonems pinigu liks maziau, ju perkamoji galia dar sumazes. Jei zmogus atsisakys automobilio, jis taps maziau mobilus ir tinges lipti i bobuciu pilna troleibusa ir vaziuoti 3x ilgiau kad nusipirkti koki sudnieki kuri tu pardavineji. darbovietes uz miesto bus dar maziau patrauklios, nes reikes islaikyti automobili arba darbdavys tures duoti savo/pakelti atlyginima. Taip skatinama kurtis arciau miesto. kaip ir visada, kai reikia suskaiciuoti is kur gauti pinigu, tai tiesiog padaugino automobiliu skaiciu ir paskaiciavo kiek bus surinkta pinigu. Kad kiekvienas veiksmas turi atoveiksmi negalvojama.
immortallt 2015-05-25 17:27
Mano produktą vartotojai niekada neperka. Negana to, Lietuvoje praktiškai klientų nėra, tad iš šitos pusės manęs absoliučiai nekaso. Mažiau liks, jei važinės automobiliu. Daugiau liks, jei ateis į protą. Kaip bebūtų mokesčius sumoka tas, kuris gyvena prabangiau. Darbovietės už miesto dabar patrauklios? OBA, čia tai naujiena... Mokesčiai turi pasidalinti nuo pajamų ir nuo turto. Dabar visi mokesčiai ant pajamų, ypač darbo. Kas dėl to atsitinka? Vieni mokesčius slepia ir gyvena gerai sąžiningųjų sąskaita. Sumažini paskatą mokesčius slėpti, apmokestini turtą, kur mokesčių išvengti sunku ir sąžiningieji gyvena geriau, nes jiem mokestinė našta mažėja. Ar gerai daro tiksliai su būtent tokia formuluote - deja aš tiek nesigilinau, nes turiu ką veikti ir tiap, bet tik nereikia aiškinti, kad tu bent minimaliai supranti ką šneki. Rašai, kad rašyt.
ZmogZ 2015-05-25 17:32
Komuniagos mentaliteto pasakos. Nėra jokio pagrindo taip manyti, blogiausiu atveju chaosas kils trumpuoju laikotarpiu.
immortallt 2015-05-25 17:44
Zmogz, net JAV nėra tokios "laisvės". Kas ties kelius? Niekas. Kas nustatys, ar galima kaimyną žudyti ar ne? Geriausiu atveju būtų situacija tik po nepriklausomybės atgavimo, kai nusikalstamas pasaulis buvo itin stiprus. Čia geriausiu. Bet turint omeny, kad viskas būtų privatu, tai nepasiturinčių šeimų vaikai būtų pasmerkti negauti išsilavinimo. Sveikatos apsauga būtų tik turtingiesiems. Keliai vėlgi būtų prieinami tik siauram ratui. Žinoma, galbūt ilgainiui net Policija veiktų, bet kaip tai atsirastų? Vėl, arba atsiranda valdžia, kuri natūraliai atsirado. Arba kiekvienai eilutei atsiras instancija, kiekvienai paslaugai bus atskiras apskaitos mechanizmas ir už apskaitą bus išleidžiama gerokai daugiau nei dabartinis valstybės aparato neefektyvumas. Ai, dar reikės kas mėnesį daryti >100 pavedimų, bankui komisinius galit patys paskaičiuoti.
ZmogZ 2015-05-25 18:08
1. Ne konkrečiai apie JAV kalbu, kalbu bendrai apie laisvės pasėkmes http://www.ncpa.org/pub/st268?pg=3 2. Kelius ties profisionalai. Gerai, kad Telekomą privatizavo, kitaip sakytum, jei nebūtų valdžios kas tieks internetą? 3. Organizuotas nusikalstamumas - valdžios šalutinis efektas, pvz. akcizai ir kontrabanda. 4. Išsilavinimas: https://www.youtube.com/watch?v=NIejieCEfzA Tik tiek užteko kantrybės atsakyti, bet galų gale pats turi internetą, jei ištrikrųjų būtų idomu, jau seniai būtum pats atsiradęs atsakymus.
MindaugasV85 2015-05-25 18:27
Dar viena priežastis išžudyti politikus
immortallt 2015-05-25 19:01
Zmogz, tai anot tavęs visi sąžiningai susimes už pvz kelius? Kaip organizuosi apsaugą? Jei pilietis nebus susimokėjęs, tai tegul jį dubasina? Visiška liberalizmo idėja man labai patiktų, bet esu pakankamai realistas, kad suprasčiau, jog su žmogaus psichologija tai neįmanoma. Liberalizuoti galima daug ką, bet pvz JAV sveikatos apsauga liberalizuota, tik kainos kosminės. Taip, reguliavimas gali skatinti nusikalstamąjį pasaulį ir aš esu už kai kurių veiklų liberalizavimą, bet čia jau ne valdžia kalta, o visuomenė. Jei dabar pvz pasiūlytų valdančioji dauguma legalizuoti prostituciją, tai manai neprasidėtų neramumai ir piketai?
lucy 2015-05-25 19:33
Kodėl immortal kiekvieną kartą taip aršiai gina korporacijų interesus aš niekaip nesuprantu.
Arthuras 2015-05-25 19:53
Pasisakysiu ir aš. Aš esu už automobilių mokestį, su tam tikromis sąlygomis. Visų pirma, tai visi surinkti mokesčiai turi eiti ne kažkur į bendrą biudžetą, kurį po to išleis velniai žino kam - o į kelių infrastruktūrą. Už tuos pinigus reikia lyginti kelius nuo duobių, statyti šviesoforus, apšviesti perėjas ir t.t. Tas pinigų kiekis turi nueiti BŪTENT ten. T.y. kad komfortą už tuos pinigus pajustų tie, kurie tuos pinigus ir sunešė. Tai viena. O kita, netgi svarbesnė tokio mokesčio paskirtis - paskatinti lietuvius rinktis automobilį su protu ir atsisakyti nereikalingų automobilių. Automobilis nėra turtas, kuris užima vietos, kaip koks mobilus telefonas. Tai yra turtas, kuris užima iki 12 kvadratinių metrų ploto, savyje turi įvairių skysčių ir medžiagų, kurios kenkia aplinkai. Todėl: Labai gerai, jei žmonės išregistruos ir pakiš po presu savo nevažiuojančias geldas - atsiras aikštelėse vietų. Labai gerai, kad diedukas, kuris išjuda porą kart per metus - nebevažiuos išvis. Daug saugiau, jei jį nuveš sūnus, anūkas, kaimynas, kuris turi padoresnį automobilį ir juo naudojasi pastoviai - todėl geriau vairuoja ir t.p. yra techniškai tvarkinga. Labai gerai, kad studentas, kuriam neužtenka ant valgio ir lieka tik ant olaus, parduos savo techniškai netvarkingą geldą ir taip išleis pinigus naudingiau. Labai gerai, jei pirkdamas automobilį pilietis pagalvos - o kokio jam iš tikrųjų reikia?.. Ar tikrai reikia karvės su 3-5 litrų varikliu?.. Ar tikrai reikia prabangaus, bet seno automobilio?.. Mano nuomone, mokestis turėtų priklausyti nuo tų parametrų, kurie yra išdėstyti tech. pase - to visiškai užtektų: 1. Amžius. Kuo senesnis, tuo moka daugiau. Daug turėtų mokėti tie, kurių t.p. jau yra daugiau nei 15 metų. 2. Variklio tūris. Kuo daugiau - tuo daugiau ir moki. Nes iš esmės, gauti kažkokius CO2 parametrus ir pagal juos objektyviai išrikiuoti - sudėtinga. 3. Automobilio masė - kuo didesnė, tuo mokestis didesnis. Didesnės masės automobilis labiau gadina kelius, yra pavojingesnis kitiems eismo dalyviams, nei mažesnės masės automobilis. Nėra reikalo maltis po miestą su X5, Q7 ir t.t. Jei nori maltis - susimokėk. 4. Kėbulo tipas. Neturėtų būti labai reikšminga, bet visureigiai dėl jų keliamo didesnio pavojaus kitiems eismo dalyviams turėtų gerai susimokėt. 5. Kuro tipas. Elektra, dujos, benzinas, dyzelis. Dyzelis moka daugiausiai, elektra - mažiausiai. Įvedus protingus koeficientus - to pilnai pakaktų. 2010 metų benzininis hečbekas neturėtų mokėti daugiau nei 50 eurų per metus, 2000 metų BMW X5 bent kokius 400 eurų per metus, 2003 Dodge RAM 6.0D kokius 600eur, o statistinis lietuvio automobilis 2002 Audi A4 1.9TDI kokius 100 eur. Skaičiai iš palubinskų - tik tam, kad būtų galima orientuotis. Nereikėtų nė keleto metų - persėstų lietuviai į padoresnius automobilius, sumažėtų skaudžių avarijų su įvairiais prieštvaniniais grabais skaičius ir t.t. Svarbu tik tai, kad mokestis būtų adekvatus ir protingas. O ne pagal jokius idiotiškus CO2 - šituo suinteresuoti tik dyleriai stumdantys naujas mašinas. Mokestis turi būti naudingas visapusiškai.
Xdmin 2015-05-25 20:14
Bet juk jau visi ir taip moka pinigus pagal sita formule, tiek apsidziaudziant automobili moki pagal varikli, jo verte, savo staza ir t.t., tiek ir pildamas degalus - neekonomiskas, didelis, galingas, sportiskas auto suvartoja daugiau kuro daugiau sumoki ir mokesciu. Gal geriau tada iveskime garso mokesti, kiekvienas zmogus po 2 eurus (daininkai dvigubai), gyvunai dar po 2 eurus, automobiliai po 50, telefonai po eura ir surinksim dar daugiau. Ir tyliau galbut aplinkui bus, gyvensim kaip kaime, nei masinu nei muzikos girdesim.
Arthuras 2015-05-25 20:24
Draudimas - privatus reikalas. Kuo didesnė tikimybė, kad tu padarysi daugiau žalos - tuo brangiau moki. Esmė tame, kad vienkartinis mokestis apsaugos nuo tų, kurie praktiškai niekur nevažiuoja, bet laiko savo grabus aikštelėse ir išvažiavę kelia pavojų dėl daugelio priežasčių. Taip pat - akivaizdu, kad lietuviams akcizas dar yra per mažas. Visi važinėja su automobiliais, į kuriuos įtalpintum penkis suaugusius ir dar terbų krūvą... Bet sėdi visi po vieną. Blondinės šlifuoja miesto gatves su didžiausiais visureigiais. Vidutinio atlyginimo neuždirbančios šeimos turi po kelis grabus - nes ne lygis judėti viešuoju. Bet padejuoti, kad neužtenka pinigų - visi patys pirmi. Jei patys žmonės nesusipranta, reikia pabaksnoti su mokesčiais...
Pumper 2015-05-25 20:54
Pasityčiojimas ten, o ne mokestis. Tėvai ant įmonės nusipirkę auto, tai per metus kelis litus to taršos mokesčio sumoka. Administravimas daugiau kainuoja.
immortallt 2015-05-25 21:20
Įdomu, kokios korporacijos interesus dabar ginu? Sveiko proto? Racionalaus mokesčių surinkimo? Galima ir kelius pilnai finansuoti iš automobilių mokesčio. Į tą tarpą ir kelių valymas, šiukšlių rinkimas bei žalos aplinkai atstatymas. Tai yra, tada tegul moka ir dalį į ligonių kasą, nes automobilių tarša daro realią žalą. Akcizo kėlimas dar padidintų kontrabandą. Automobilio mokestis neleidžia išvengti jo. Pumper, o kiek sumoka kelių mokesčio? Nepatinka automobilio mokestis? O tai kodėl neatsisakom jų visai? Neliks jokių išmokų žmonėms su negalia, pensininkams ir t.t. ir t.t. Vaikai be tėvų paliekami gatvėse. Aišku, teoriškai įmanomas visiškas liberalizmas po daug daug metų, bet argi tai įmanoma dabar? Ar įmanoma dabar atsisakyti visos socialinės sistemos ir nesugriauti šalies? Ar svarbu tik papūliuoti nematant realios situacijos?
Ghost_S 2015-05-25 21:39
<sarcasm> Reikia apmokestinti interneta 1GB - 0.1 EUR, taip zmones bus priversti naudoti maziau srauto. Nereikes daug duomenu centru, taip pagelbesime gamtai ir sumazinsim tarsa. </sarcasm> Del automobilio mokescio, cia vel nuo vidurinio sluoksnio noras nulupti pinigu. Kas vazineja su naujais premium klases automobiliais 400 EUR nera dideli pinigai. O paprastam zmogui dirbti puse menesio is 12 tam, kad turetu teise vazineti automobiliu atrodo juokinga.
immortallt 2015-05-25 21:49
Ghost, skaityti bent derėtų išmokti.
kestutisz 2015-05-25 22:00
O taip, aš irgi skaičiavau skaičiavau tą mokestį (vienas senas dyzelinis ūkio karutis kaip tyčia papuola po panauda) tai jis kažkokią apčiuopiamą vertę įgauna kai skaičiuojama dešimtimis ar šimtais tonų per metus (ir tai net krovinininėm mašinom skaičiuojama tik vietoje pirktam kurui - legaliai įvežami ir čia sudeginami dvigubi furų dyzelio bakai nesiskaito). Kai sertifikacijos pažyma (ar pas tave tikrai atitinka kokį nors EuroX) pas dylerį kainuotų maždaug 10 metų mokestį. Idiotizmas ir tiek. Kai vien akcizų suvažinėjama keli šimtai litų mėn.
backsoon 2015-05-25 22:37
Nuo 50 iki 400 ir 400 turėtų mokėti taršiausių auto savininkai, o kadangi taršiausi bus seniausi....Tie 400 eurų vos ne tų seniausių mašinų vertė..... xD
kestutisz 2015-05-25 23:13
Taip, ir jų "laimingi" savininkai gaus "privilegiją" jų netekti. Kaip ir su visada su visom "ekologijom" - neturtingiausi žmonės "ekologinami" pirmiausia, nes nu negali visi važinėti, koks išskirtinumas tada pas turtingesnį jei jis važiuoti turi tokiu pačiu keliu ir pagal tokais pat taisykles? Ir tam bėdžiui visiškai dzin to turtingesnioojo karučio blizgumas?
Arthuras 2015-05-25 23:56
Tame ir esmė, kad tie bėdžiai būtų apsaugoti patys nuo savęs. Ir pasirūpinta, kad jie nedarytų žalos kitiems. Čia matematika yra labai paprasta. 10 metų senumo automobilį, kuris jau turės bent 4 NCAP žvaigždutes ir bus nuvažiavęs 300-500k km galima paimti už 3000+ euro. Su juo be problemų bus galima atvažinėti dar 5 metus, jei pasiimsi ne lavoną. Jei tu negali niekaip per 5 metus susitaupyti 3000 eurų automobiliui - negalėsi sau leisti ir jo tinkamai prižiūrėti. Nes kainuoja viskas - padangos(!!!), tepalai, skysčiai, kuras, filtrai, remontas ir t.t. Aš suprantu, kad yra vienetų, kuriems automobilis yra būtinybė. Gyvena kaime, o dirba už keliolikos km ir nėra viešojo. Ir t.t. Tokiems tektų pasispaust ir nusipirkt padoresnį automobilį. Bet DIDŽIAJAI daliai, automobilis yra show off priemonė. Pvz. Vilniuje - tai tikrai nėra būtinybė. Absoliučiai nėra. Bet pvz. studentai turi krūvas automobilių. Ir kai kurie - tikrai ne pavydėtinos būklės...