Įspūdinga psichologinio poveikio technika: kaip priversti kitus daryti tai, ko norite  (0)

Kuo geriau suvokiate žmonių pažinimo ribotumą, tuo lengviau gebate priversti juos daryti tai, ko norite. Tokios psichologinio poveikio galimybės ir stulbina, ir kelia siaubą.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Bet kuriuo atveju, sužinoti apie psichologinius triukus yra naudinga jau vien tam, kad galėtumėte patys nuo jų geriau apsisaugoti, rašo „Business Insider“.

Viena iš tokių „purvinų“ technikų – vadinamoji DRT, „Disrupt-Then-Reframe“ technika („sugriauk, tada surink“). Ir esmės tai reiškia – suklaidinti žmones taip, kad jie nelaikytų savo sprendimo naudingu jums.

Mokslininkai, tyrę DTR technikos efektyvumą, atliko nemažai eksperimentų, per kuriuos pradinių klasių moksleiviai vaikščiojo nuo durų prie durų, pardavinėdami kalėdines atvirutes ir rinkdami pinigus labdarai.

Viename eksperimente vaikai tiesiog pasakydavo atviručių pakuotės kainą – 3 eurai.

Kita grupė naudodavo „sugriovimo“ techniką. Pasakydavo, kad pakuotės kaina – 300 centų, palaukdavo 2 sekundes ir pasakydavo: „Tai 3 eurai“.

Dar kiti prekiautojai naudojo „surinkimo“ techniką. Jie sakydavo: „Už 8 atviručių pakuotę kaina 3 eurai“. Po 2 sekundžių pauzės pridurdavo: „Tai apsimoka“.

Ketvirtoji grupė naudojo sugriovimo ir surinkimo techniką. Pirmiausiai jie sakydavo: „Šita atviručių pakuotė kainuoja 300 centų“. Po 2 sekundžių pauzės pasakydavo: „Tai 3 eurai. Tai apsimoka“.

Rezultatai parodė, kad trims pirmosioms prekiautojų grupėms pavyko įtikinti apie 30 proc. žmonių nupirkti atvirutes. Tuo tarpu ketvirtajai grupei, naudojusiai DTR techniką, pavyko įtikinti net 70 proc. žmonių.

Vėlesniame eksperimente buvo atrasta, kad sukeitus eilės tvarką (pirmiausiai „surenkant“, po to „sugriaunant“) sekasi nebe taip sėkmingai.

DRT technikos efektyvumas, atlikus metaanalizę, buvo patvirtintas ir prieš keletą metų.

Mokslininkų teigimu, ši strategija geriausiai veikia situacijose, kuomet žmonės mėtosi tarp dviejų pasirinkimų. Šiuo atveju žmonės mėtėsi tarp noro paaukoti labdarai ir noro išvengti nuo durų prie durų einančių prekeivių.

Frazė „300 centų“ sugriaudavo įprastinį mąstymo procesą, ir kol žmonės bandydavo susivokti, ką tai iš tiesų reiškia, jie tiesiog priimdavo teiginį, kad pasiūlyta kaina – apsimoka.

Pagrindinė šio tyrimo pamoka: jeigu norite ką nors įtikinti kažką padaryti, bet jaučiate, kad jie abejoja – įstumkite juos į pasimetimą. O tada pasakykite jiems, kokia lengva bus užduotis.

Pavyzdžiui, jei jums reikia, kad bendradarbis padėtų dirbant su projektu, galite pasakyti kažką tokio: „Tai užtruks 85 minutes“. Tada po 2 sekundžių pridurti: „Tai visiškai paprasta!“ Bendradarbis veikiausiai neturės laiko susigaudyti, kad projektas užims pusantros valandos ir iš tiesų bus ne toks jau ir paprastas, ir tiesiog sutiks.

Tuo tarpu jei jaučiate, kad kažkas bando šią techniką panaudoti prieš jus, geriausia luktelėti kelias sekundes prieš duodant atsakymą, kad jūsų mąstymo aparatas turėtų galimybę įsijungti. Žinoma, tai negarantuoja, kad jūsų neįtikins – bet jūs bent jau turėsite galimybę padaryti geriau apsvarstytą sprendimą.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Lrytas.lt
Lrytas.lt
(84)
(23)
(61)

Komentarai (0)