Daug žadantis išradimas: moldavas sugalvojo, kaip išvengti kraupių aviakatastrofų (Video)  (7)

Jaunas verslininkas ir išradėjas iš Moldovos Aleksandras Balanas teigia sukūręs sistemą, kuri nelaimės atveju apsaugo lėktuvų keleivius. Jo išradimo esmė – specialios sandaros medžiagos: viena apsaugo lėktuvą nuo sprogimo, o kita apsaugo keleivius nuo traumų.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

„SIAAB1 sistema yra specialia chemine medžiaga užpildytas įrenginys, kuris lėktuvui sudužus neutralizuoja degalus ir leidžia išvengti sprogimo kontakto su žeme metu. SIAAB2 yra hibridinis chemikalas, skystis, virstantis putomis, kurios sukausto žmonių kūnus lėktuvo salone ir maksimaliai sumažina smūgio padarinius“, – komentavo A.Balanas.

Šios sistemos aktyvuojamos užfiksavus artėjantį smūgį į žemę. Likus kelioms sekundėms iki kontakto į saloną įpurškiamas skystis, kuris staigiai išsiplečia, sukietėja ir apima visą saloną (medžiagos tūris padidėja net 416 kartų). Keleiviai smūgio metu ir kurį laiką po to lieka sukaustyti, tačiau kvėpuoti gali, o tai leidžia išvengti kaulų lūžių, sutrenkimų ir panašių traumų.

Tuo pat metu aktyvuojama kita sistema, orlaivio degalus paverčianti nedegiais milteliais. Taigi lėktuvui nukritus jis neužsidega, o keleiviai lieka gyvi. Po 30 sekundžių saloną užpildžiusios putos grįžta į pradinę – skysčio – būseną ir „išlaisvinti“ keleiviai gali palikti lėktuvą.

Tokio išradimo idėja gimė prieš beveik dešimtmetį. Apie sukurtus ir veikiančius prototipus 30-metis A.Balanas pradėjo viešai šnekėti prieš dvejus metus, tuomet technologija buvo ir patentuota.

Tiesa, išradimo ateitis atrodo miglota. Pernai A.Balanas teigė, kad technologijas numatoma išbandyti realiomis sąlygomis: įsigyti seną lėktuvą, jame sumontuoti šias sistemas ir jį specialiai sudaužyti. Tačiau lygiai tą patį jis kartoja ir šįmet dalinamuose interviu – ieško vietos, ruošiasi viešam pristatymui JAV.

Ar išradimu domisi lėktuvų gamintojai, taip pat neaišku. „Mus remia NATO ir kitos institucijos, turinčios didelį interesą šiam projektui. Man buvo siūloma išradimą parduoti, bet atsisakiau, nes tai nebuvo mano tikslas“, – praėjusių metų pabaigoje sakė A.Balanas.

Jo valdomos įmonės ABE SA tinklalapyje nurodoma, kad šiuo metu visas dėmesys skiriamas technologijų bandymams bei laboratorijos ir gamyklų statyboms, kurias numatoma užbaigti 2016 metais.

 

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Lrytas.lt
Lrytas.lt
(65)
(3)
(62)

Komentarai (7)