Britai kuria variklį, kuris žada kosminių kelionių revoliuciją (Video)  (2)

Patekti į kosmosą – brangus malonumas. Tačiau daugkartinio naudojimo kosminis erdvėlaivis galėtų iš esmės pakeisti viršgarsinius skrydžius ir leistų kosmosą pasiekti kur kas pigiau. Tokias ambicijas kelia Didžiosios Britanijos bendrovė „Reaction Engines“, sukūrusi SABRE (Synergetic Air-Breathing Rocket Engine) technologiją, rašo „Reuters“.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

SABRE kosminėms kelionėms naudos atmosferoje jau esantį deguonį užuot gabenusi oksidantus, tokius kaip skystas deguonis.

„Tai yra raketų ir reaktyvinių variklių technologijų sintezė, – sakė „Reaction Engines“ vykdantysis direktorius Markas Thomasas. – Tai įrenginys, kuris erdvėlaiviui leistų pasiekti daugiau nei penkis kartus didesnį greitį už garso. Erdvėlaivio greitis siektų nei nei 4 tūkst. mylių per valandą, o patekęs į orbitą erdvėlaivis garso greitį viršytų iki 20 kartų“.

Tačiau judant tokiais greičiais iškyla problemų – temperatūra variklio priekyje pasiekia tūkstantį laipsnių Celsijaus. Šią problemą turėtų išspręsti unikali aušinimo technologija SABRE.

„SABRE yra labai efektyvi šilumos keitimo sistema, kuri bus įrengta naujojo variklio priekyje, Ji atšaldys maždaug tūkstančio laipsnių Celsijaus įeinantį orą iki –150 laipsnių Celsijaus per šimtąją sekundės dalį“, – sakė Simonas Hanksas, „Reaction Engines“ gamybos vadovas.

Su SABRE veikiantis erdvėlaivis, toks kaip „Skylon“ konceptas, neturės gabenti šimtus tonų sveriančio oksidanto skriedamas į orbitą, taip pat jam nereikės brangių pirmos pakopos raketų, kurios po panaudojimo išmetamos.

„Daugkartinio naudojimo erdvėlaivio konceptas yra kosminių kelionių Šventasis Gralis. Jo operacijų diapazonas yra labai neįprastas. Pasaulyje dar nėra jokio kito variklio, kuris galėtų pasiekti tokį operacijų diapazoną“, – aiškino M. Thomasas.

„Reaction Engines“ gavo daugiau nei 100 mln. dolerių finansavimą iš „BAE Systems“ ir Didžiosios Britanijos vyriausybės. Veikiančio variklio demonstraciją įmonė ketina parodyti šio dešimtmečio pabaigoje.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: 15min.lt
(61)
(4)
(57)

Komentarai (2)