Lyg „Žvaigždžių karuose“: NASA atrado egzoplanetą su dviem saulėlydžiais  (1)

NASA skelbia, kad atrado didžiausią egzoplanetą, skriejančią iškart aplink dvi saules (žvaigždes). Kepler-1647b panaši į fantastinio filmo „Žvaigždžių karai“ pagrindinio veikėjo Luke‘o Skywalkerio gimtąją Tatuino planetą. Mat naujai atrastoje planetoje baigiantis dienai matomas dvigubas saulėlydis.

Šią planetą atrado du astronomai, pasitelkę orbitinį Keplerio teleskopą.

Keplerio kosminis teleskopas yra NASA kosminė orbitinė observatorija su 1 m skersmens veidrodžiu, kuris aprėptų 12° skersmens dangaus plotą. Ji sveria 730 kg. Misijos tikslas – Žemės tipo planetų paieška prie kitų žvaigždžių. Nešančiosios raketos Delta II pagalba, Kepler teleskopas į kosmosą buvo iškeltas 2009 m. kovo 7 d.

Unikali žvaigždžių sistema Kepler-1647 nutolusi nuo Žemės per 3,7 tūkst. šviesmečių. Ji įdomi tuo, kad sudaryta iš dviejų žvaigždžių (saulių). Abu dangaus šviesuliai savo parametrais labai primena mūsų Saulę ir yra panašaus amžiaus.

Egzoplaneta Kepler-1647b pilnai apskieja orbita per 1107 dienas. Ji primena Saulės sistemos Jupiterį. Manoma, kad ji sudaryta iš dujų.

Faktas, kad planeta Kepler-1647b yra dujų gigantė, labai sumažina organinės gyvybės tikimybę. NASA astronomai teigia, kad visos kitos sąlygos planetoje beveik tinkamos gyvybei atsirasti.

Nuo 2009 m. Keplerio teleskopu iš viso atrasta apie 2300 egzoplanetų (esančių už Saulės sistemos ribų).