Įdomiausios savaitės mokslo naujienos (2016–08–08)  (1)

1. CO₂ → elektra;
  2. futurbusas;
  3. IBM dirbtiniai neuronai;
  4. dalelei – nedalia;
  5. nauja šviesos forma;
  6. augalėdžiai sveikesni;
  7. naujas mikroskysčių lustas;
  8. svarbu ne dydis;
  9. seksualumo mažėjimas;
  10. genetinė depresija.

11. Visi šio ciklo įrašai

• 2016-08-08 Įdomiausios savaitės mokslo naujienos (2016–08–08)  (1)

01:
    Cornell mokslininkai konvertuodami CO₂, gamina elektrą

Žmonės neišvengiamai palieka anglies pėdsaką, tad privalo rasti būdus kaip sumažinti iškastinio kuro naudojimo pasekmes. Vienas būdas – „anglies užrakinimo“ technologijos - kai anglies dvideginis sugaudomas cheminiu būdu, prieš išleidžiant į atmosferą.

Cornell

02:
    Kinijoje bandomi pakilę autobusai

Atrodo kaip kažkas iš ateities, bet šią savaitę Kinijos Hebei provincijoje atlikti pirmieji tokio autobuso bandymai. 2 metrų aukščio Tranzitinis pakilęs autobusas (Transit Elevated Bus – TEB) važiuoja virš automobilių, taip leisdamas jiems judėti po savimi. Elektra varomas 22×7,6 m autobusas gali gabenti 300 keleivių.

BBC News

03:
    IBM mokslininkai sukūrė fazę keičiančius dirbtinius neuronus, pamėgdžiojančius žmogaus smegenų skaičiavimo galią

IBM-Research Zürich ir ETH Zürich mokslininkai teigia atlikę didžiulį šuolį neuromimetikos tyrimuose, kurių tikslas – sukurti skaičiavimo mašinas, mėgdžiojančias žmogaus smegenis. Komanda pirmą kartą imitavo didelę neuronų populiaciją ir jais stulbinamai efektyviai atliko sudėtingas skaičiavimo užduotis.

ZME Science

04:
    LHC duomenų „gumbeliui“ išnykus, naujos dalelės viltys blėsta

Dalelės, galinčios iš esmės pakeisti mūsų supratimą apie Visatą, aptikimo viltys blėsta. LHC rezultatai rodo, kad „gumbelis“ duomenyse, anksčiau puse lūpų vadintas naujos dalelės ženklu, dingo.

www.bbc.com

05:
    Atrasta nauja šviesos forma

Mokslininkai mano, kad įmanoma sukurti naują šviesos formą, susiejant šviesą su vienu elektronu ir taip apjungiant abiejų savybes. Pasak studiją atlikusių mokslininkų iš ICL, apjungta su elektronu šviesa turėtų savybes, kurias būtų galima panaudoti schemose, kur vietoje elektronų veiktų šviesos paketai – fotonai.

phys

06:
    Daugiau augalinių baltymų siejama su mažesne rizika sveikatai

JAMA Internal Medicine publikuotame straipsnyje gausesnis augalinių baltymų vartojimas susietas su mažesne mirties rizika, o didesnės dalies baltymų gavimas iš gyvūninių šaltinių – su didesne mirties rizika. Tai ypač ryškiai pasireiškia tarp suaugusiųjų, turinčių bent vieną nesveiką įprotį (rūkymas, gėrimas, antsvoris, nejudrumas, etc).

EurekAlert!

07:
    Naujas mikroskysčių lustas atkartoja raumenų–nervo ryšį

MIT inžinieriai sukūrė mikroskysčių prietaisą, atkartojantį gyvybiškai svarbią nervų ir raumenų jungtį. Monetos dydžio prietaise yra viena raumens skaidula ir keli motoriniai neuronai. Tyrėjai gali keisti sąlygas ir stebėti jų sąveiką realistinėje, trimatėje matricoje.

phys

08:
    Maži efektyvūs fotovoltiniai elementai elektros gamybą verčia ant šono

Wisconsin-Madison universiteto inžinieriai sukūrė efektyvius mikroskopinius fotovoltinius elementus, lenkiančius panašius įtaisus. Miniatiūriniai elementai galėtų tiekti energiją daugybei asmeninių įrenginių – nešiojamiems medicininiams jutikliams, išmaniesiems laikrodžiams, netgi automatiškai besifokusuojantiems kontaktiniams akių lęšiams.

Phys

09:
    Millennials less sexually active than Gen-X peers

Nuo neatmenamų laikų vyresnės kartos baisėjosi jaunosios kartos seksualiniais įpročiais. Tačiau dabar vyresnieji gali kelti sau klausimą, kodėl jauni žmonės taip mažai mylisi. Tyrėjai išanalizavo 26 707 Bendrosios socialinės apklausos (General Social Survey) respondentų duomenis ir aptiko, kad dabar jauni žmonės rečiau mylisi, sulaukę 8.

www.sciencedaily.com

10:
    Kamuoja depresija? 121 380 kompanijos 23andMe klientų atsakė teigiamai. Dabar jų DNR leido atlikti proveržį

Mokslinė ekspedicija į daugiau nei 400 000 genų tikrinimo kompanijos 23andMe klientų DNR atskleidė pirmąjį stambų genetinių depresijos priežasčių lobį. Didžiausiu tokios rūšies tyrimas aptikto 15 žmogaus genomo regionų, siejamų su didesne sunkios depresijos rizika.

MIT Technology Review