Bus žengtas istorinis žingsnis: pradedamas skraidančio automobilio „Liberty“ pardavimas (Video)  (2)

Skraidantys automobiliai jau seniai yra bendra viso pasaulio svajonė. Ne vieną dešimtmetį fantastinės literatūros autoriai aprašinėjo šias transporto priemones, o įvairios įmonės kūrė įvairius prototipus. Visgi, užduotis iki šiol nebuvo įveikta - suderinti automobilių pasaulio reikalavimus su aviacijos taisyklėmis nėra lengva. Tačiau dabar viena Nyderlandų kompanija pradeda pirmojo pasaulyje visus reikalavimus atitinkančio skraidančio automobilio pardavimus.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Šio pasiekimo jo negiriant apibūdinti neįmanoma - tai didžiulių pastangų ir ne vienų metų kūrybos vaisius. PAL-V, Nyderlanduose įsikūrusi kompanija, šią idėją gvildeno ne vienerius metus. Prototipai buvo pristatyti 2009 ir 2012 metais ir visada susilaukdavo didelio žiniasklaidos ir visuomenės dėmesio. Bet gamyba taip iki šiol ir neprasidėjo - nepavykdavo suderinti reikalavimų automobilių saugumui, našumui ir ekologijai su skrydžiui reikalingu mažu svoriu.

Pagaliau, visos mįslės buvo įmintos ir PAL-V pradeda skraidančio automobilio „Liberty“ pardavimą. Pirmieji klientai savo pirkinius gaus jau kitų metų pabaigoje, tačiau jau dabar aišku, kad šis istorinis žingsnis pagaliau bus žengtas. Todėl pats metas pažiūrėti, kas „Liberty“ bus iš tikrųjų - skraidantis automobilis ar važiuojantis orlaivis?

„Liberty“ turi du austriškus „Rotax“ variklius - vieną skrydžiui, kitą važiavimui. Variklis, skirtas važinėti keliais, turi 99 AG ir leidžia automobiliui pasiekti 161 km/h greitį. Tiesa, iki 100 km/h „Liberty“ įsibėgėja per 9 sekundes, nors gamintojas teigia, kad vairuoti vis tiek turėtų būti smagu. Automobilis turi tik tris ratus, tačiau elektroninės sistemos išlaiko jo stabilumą ir padeda jam nerti į posūkius.

„Liberty“ išvaizda buvo suprojketuota Italijoje, todėl jis tikrai atrodo gražiai ir turėtų būti gana patogus. Tačiau jis nebuvo sukurtas išskirtiniam komfortui ar prabangai, todėl ilgose kelionėse bus sunku ištverti itin garsų variklio ūžimą. Kita vertus, labai ilgų kelionių kelyje „Liberty“ savininkai nė neplanuos, o važiuos tiesiai į aerodromą ar kitą vietą, iš kurios galės legaliai pakilti.

Pereiti nuo automobilio režimo į orlaivio užtruks apie 5-10 minučių. Pakilimui reikės gana daug vietos, kurioje nėra medžių ar kitų kliūčių, tačiau gamintojas teigia, kad „Liberty“valdyti yra lengva net nepatyrusiam pilotui. „Liberty“ nėra lėktuvas. Tai - autožyras, dar žinomas malūnsparnio vardu. Variklis suka tik gale esantį propelerį, kuris stumia orlaivį į priekį, o viršuje esantis rotorius yra sukamas oro srauto (tuo malūnsparniai skiriasi nuo sraigtasparnių).

Skrydžiui skirtas variklis turi beveik 200 AG, todėl „Liberty“ ore gali pasiekti didesnį greitį nei ant žemės - apie 180 km/h. Orlaivis gali pakilti į 3,5 km aukštį ir nuskristi apie 500 km. „Liberty“ kabinoje telpa du žmonės ir šiek tiek bagažo, skrydis turėtų būti patogus ir, lyginant su sraigtasparniais, tylus. Patogumo suteiks ir su turbulencija kovojančios sistemos.

„PAL-V Liberty“ pristatymas video siužete

 

Kiek kainuoja ši transporto priemonė? Pirmųjų modelių, kurie bus šiek tiek kitokie, kainos prasideda nuo 499 tūkst. eurų (neskaitant mokesčių), vėlesni skraidantys automobiliai kainuos apie 299 tūkst. eurų. Į kainą įskaičiuoti ir pilotų mokymai - gamintojas teigia, kad tai - paprasčiausias būdas vairuotojui tapti pilotu. Nors tokios sumos atrodo milžiniškos, kiti kolekciniai išskirtiniai automobiliai kainuoja gerokai brangiau. Jei pirkėjai sutinka mokėti milijonus eurų už automobilį, kurio teks laukti metus, kodėl neturėtų atsirasti norinčių įsigyti pirmąjį tikrą skraidantį automobilį? Žiūrint iš kolekcionierių perspektyvos, Belieka tikėtis, „PAL-V Liberty“ kaina nėra tokia jau didelė.

Kita vertus, malūnsparnis ir automobilis atskirai kainuoja pigiau, nors tokio plataus keliavimo būdų pasirinkimo nesiūlo. Todėl telieka laukti ir tikėtis, kad „Liberty“ ne tik pasiseks pasiekti užsibrėžtus tikslus ir pardavimus, bet ir kad pirkėjai neuždarys skraidančio automobilio garaže, tikėdamiesi, kad ateityje jo vertė išaugs.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Technologijos.lt
(27)
(2)
(25)

Komentarai (2)