Paulas Allenas pristatė naują, didžiausią pasaulyje, raketų paleidimo lėktuvą (Foto/Video)  (2)

Lėktuvo sparnų mojis 117 m ir jis varomas šešiais Pratt & Whitney varikliais.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Paulo Alleno kompanija Vulcan Aerospace pastaraisiais metais buvo gan tyli ir netgi kilo klausimų apie sumanymo likimą. Bet trečiadienį vienas iš Microsoft įkūrėjų pasidalino kompanijos Stratolaunch lėktuvo – didžiausio pasaulyje – nuotrauka, ir, panašu, kompanija sėkmingai žengia į priekį.

Naujojo lėktuvo sparnų mojis yra 117 metrų ir jis varomas šešiais, Boeing 747 naudojamais Pratt & Whitney varikliais, o maksimalus pakilimo svoris – 590 tonų. Stratolaunch sparnų mojis yra didžiausias, ankstesnį rekordininką (Howard Hughes' Spruce Goose) lenkiantis 20 metrų. Vulcan Aerospace sako, kad jos Stratolaunch lėktuvo veikimo nuotolis bus 2 000 jūrmylių (3700 km). Pasitarnaudama kaip daugkartinio naudojimo pirmoji pakopa, Stratolaunch sistema per vieną skrydį galės iškelti krovinius į kelias orbitas.

Kompanija Stratolaunch orlaivį išvežė iš Mochavės dykumoje esančio Mojave Air & Space Port angaro. Tai buvo pirmas kartas, kai aparatas išvežtas į lauką ir Allenas sakė, kad norima atlikti „kuro papildymo“ bandymus. Vėliau kompanija pranešė, kad taip pažymėta konstravimo fazės pabaiga ir pradedami bandymai – iš pradžių antžeminiai, o paskui ir skrydžio.

Stratolaunch sistema yra dalis Alleno plano atpiginti kosminius skrydžius. Vulcan neatskleidė daug detalių apie paleidimo platformos galimybes, bet spalį paskelbė apie partnerystę su Orbital ATK, kuri iš Dulles, Virdžinojoje įsikūrusios kompanijos, pateiks „daug“ Pegasus XL ore paleidžiamų raketų, naudojimui su Stratolaunch. Šios raketos gali paleisti mažus, iki 1 000 svarų masės palydovus į žemą orbitą. Šia koncepcija ir galimybėmis Stratolaunch konkuruoja su tokiomis kompanijomis, kaip Virgin Orbit, kuri planuoja paleisti raketas iš modifikuoto Boeing 747-400.

Savo memuaruose Idea Man, Allenas rašė esantis apsėstas raketų idėjos nuo pat vaikystės. Jis skaitė Robertą Heinleiną ir žavėjosi Apollo, ir mintinai žinojo Mercury 7 astronautų vardus. Būdamas vaikas, Allenas detaliai piešė raketas ir astronautus ir svajojo sukurti raketas Marso tyrimams.

„Kiti susižavėjimai kildavo ir nykdavo, bet svajonės apie raketas visad liko,” rašė jis. „Po Apollo, NASA ėmėsi nepilotuojamų zondų. Kosmosas neteko savo auros, bet mano susidomėjimo niekada neprarado.“ Šią savaitę aura grįžo.

Eric Berger
arstechnica.com

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: www.technologijos.lt
(29)
(0)
(29)

Komentarai (2)