10 įdomių faktų apie moterų psichologiją darbe - ar dekoltė tikrai padeda?  ()

Vokiečių psichologė Cornelia Schmergal surinko 10 įdomiausių įvairių šalių mokslininkų patvirtintų psichologinių faktų apie moterų profesinį gyvenimą.


Visi šio ciklo įrašai

  • 2018-01-29 10 įdomių faktų apie moterų psichologiją darbe - ar dekoltė tikrai padeda?  ()

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Psichologinius faktus apie vyrų darba jau publikavome anksčiau (juos galite perskaityti čia). O dabar pažiūrėkime, ką tyrimai sako apie dirbančias moteris.

1. Moterys dvigubai dažniau keičia darbą už vyrus

Tai nustatė Johnas Beckeris-Blease’as iš Oregono universiteto. Jis išanalizavo duomenis apie 1500 stambiausių JAV koncernų ir pabandė išsiaiškinti, kaip ilgai išsilaiko vyrai ir moterys vadovo poste. Rezultatas: per tiriamąjį laikotarpį 7,2 proc. vadovių moterų ir tik 3,8 proc. vyrų pakeitė savo darbdavius. Dar didesnis skirtumas buvo tarp atleistų ne savo noru: 2,9 proc. moterų ir tik 0,9 proc. vyrų.

2. Ekonominių krizių metais moterys turi daugiau šansų iškilti

Vokiečių mokslininkė Susanne Bruckmüller iš Erlangeno-Niurnbergo universiteto atliko eksperimentą. Ji davė 119 tyrimo dalyvių perskaityti du fiktyvius straipsnius. Viename buvo rašoma apie bankrutuojantį maisto pramonės koncerną, kitame – apie klestinčią įmonę. Dalyviams reikėjo nuspręsti, kas turi vadovauti įmonei. Didžioji dauguma parinkdavo moteris vadovauti skurstančiai įmonei.

3. Gražios moterys būna diskriminuojamos

Nemažai moterų pavydi modeliams ar aktorėms jų išvaizdos. JAV psichologė Stefanie Johnson iš Denverio verslo koledžo po atliktų tyrimų padarė išvadą: grožis moters profesiniame gyvenime gali būti trūkumas. Ji parodė 60 savanorių 200 moterų nuotraukas. Dalyviai turėjo įvertinti moterų grožį ir nustatyti, ar jos tinkamos 26 skirtingoms profesijoms. Nors kai kur moters grožis vertinamas, dažniausiai gražios moterys būdavo atmetamos.

4. Aukštesnės moterys laikomos protingesnėmis

Britų mokslininkas Simonas Chua iš Lankašyro universiteto davė 84 savanoriams įvertinti moterų charakterį. Iš pradžių dalyviai matė realias moteris, paskui – fotografijas, kuriose moterys atrodė aukštesnės. Antruoju atveju vyrai palaikė tas pačias moteris ne tik protingesnėmis, bet ir garbėtroškomis.

5. Žemo ūgio moterys uždirba daugiau

Tokią išvadą iš savo tyrimų padarė Olafas Hübleris. Žemesnio už vidutinį ūgio moterys uždirba daugiau, o situacija tarp vyrų yra atvirkštinė: čia klesti aukštaūgiai. Kodėl? Neaišku.

6. Moterys vadovės gauna mažesnius atlyginimus už vyrus

Vokietijoje jos uždirba vidutiniškai 20 proc. mažiau. Tokią pat padėtį nustatė ir JAV mokslininkai iš Deitono universiteto Nancy Mohan ir Johnas Ruggiero, tyrinėję savo šalies vadybininkų atlyginimus. Jie padarė išvadą, jog moterys dažnai negauna to, ko yra vertos.

7. Kad pakiltų karjeros laiptais, moterims reikia daugiau nuveikti už vyrus

Kvalifikuotos moterys turi mažiau šansų būti paaukštintos už vyrus. Šį faktą paskelbė ekonomistė Karen Lyness iš Niujorko Barucho koledžo, išanalizavusi 448 JAV koncernų vadybininkų padėtį.

8. Vaikų neturinčios moterys būna produktyviausios

Taip tvirtina Kanados mokslininkai Jeanas Wallace ir Marisa Young. Tokią išvadą jie padarė pagal Albertos provincijos advokatų darbo valandų skaičių. Daugiausia valandų per metus dirbo vaikų neturinčios moterys.

9. Moterys neturėtų dirbti iš namų

Nors galimybė dirbti namuose kai kam skamba kaip pasakiškas dalykas, švedų mokslininkė Terry Hartig iš Upsalos universiteto pataria to nedaryti. Ji stebėjo vienos Švedijos ministerijos persikėlimą iš Stokholmo į Eskilstuną, esantį už 60 km. Darbuotojai turėjo galimybę įsirengti darbo vietą namuose. Tuo pasinaudojo 101 moteris. Jos prisipažino, kad namuose teko derinti buities darbus su profesiniais, ir tai labai išvargindavo. O vyrai, priešingai, jautėsi geriau.

10. Dekoltė veikia

Tai patvirtino Peteris Glickas iš Viskonsino universiteto. Jis rodė 88 vyrams ir 97 moterims vaizdajuostes, kuriose farmacijos referentė giria naują produktą. Kartais ji būdavo apsirengusi kukliai, o kartais pasirodydavo su gilia iškirpte. Rezultatas: vyrai geriau įvertindavo pardavėją, kai ji būdavo su iškirpte, nors jos reklamuojamas produktas būdavo visai bevertis.

Psychologischefakten.de

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: alfa.lt
Autoriai: Gražina Vasiliauskienė
(13)
(7)
(6)

Komentarai ()