Paprasčiau nei manėte: efektyviausi būdai išvengti peršalimo  ()

Po truputį artėjant šventėms turime atminti, kad išsibalansavimas šventiniu laikotarpiu nulemia, kad sausio – vasario mėnesiais sulaukiame gripo epidemijos. Siaučiant gripui ir peršalimo ligoms svarbu atidžiau stebėti savo organizmą ir neignoruoti net menkiausių peršalimo simptomų. Pradėjus laiku ir tinkamai gydytis galima užkirsti kelią ligos paūmėjimui ir komplikacijoms.

Specialistai įspėja, kad imunitetu rūpintis reikia ištisus metus, tačiau užklupus pirmiesiems peršalimo simptomams pirmiau reikėtų imtis natūralių augalinių preparatų ir be reikalo nevartoti cheminių vaistų.

Peršalimas ar gripas?

Vienas iš svarbiausių patarimų pasijutus prastai – nenumoti ranka į pirmuosius simptomus, o teisingai įvertinti, ar peršalote, ar vis dėlto užpuolė gripas. Peršalus paprastai pasireiškia čiaudulys, kosulys, galvos, gerklės skausmai, sloga, bendras silpnumas, temperatūra gali pakilti iki 38°C.

Šie simptomai dažniausiai trunka iki 7 dienų. Gripas užklumpa staiga, o simptomai kur kas intensyvesni: jaučiamas stiprus silpnumas ir nuovargis, gerklės, galvos, raumenų skausmai, aukšta temperatūra (38°C ir daugiau), kur kas rečiau atsiranda sloga, kosulys. Ir peršalimo, ir gripo atvejais karščiavimas yra aiškiausias ženklas, kad organizmas kovoja su virusais.

Specialistai sako, kad susirgus sintetinių cheminių preparatų vartojimą derėtų sumažinti iki minimumo, kad organizmas nebūtų dar labiau alinamas.

Organizmo atsparumą itin silpnina antibiotikai, nes jie naikina gerąsias žarnyno bakterijas. Todėl jų vartojimas būtinas tik gydutojui paskyrus. Susirgus patiems geriau rinktis kuo natūralesnius gydymo būdus. Pavyzdžiui, iš augalų dalių paruoštais natūraliais fitoterapiniais preparatais galite palengvinti nosies užgulimą, gerklės skausmą, numalšinti kitus nesunkius negalavimus.

Kaip išvengti peršalimo?

Žinoma, norint būti sveikiems ištisus metus rekomenduojama investuoti į savo sveikatą ir imunitetą stiprinti nuolat. Nusilpęs organizmas neatsparus virusams.

Tiek vaikams, tiek ir suaugusiems imunitetą stiprinti padeda sveika mityba. Į mitybos racioną rekomenduojama įtraukti daugiau žuvies, daržovių, žalumynų, fermentuoto pieno produktų, patartina gerti daugiau vandens, žalios arbatos. Svarbu nepamiršti, kad imunitetui ypač naudingos omega riebiosios rūgštys. Be to, norėdami būti sveiki turėtume pasirūpinti tinkama rankų higiena, skirti laiko grūdinimuisi, aktyviam judėjimui, kokybiškam poilsiui.

Ieškant natūralių būdų stiprinti imunitetą rekomenduojamos įvairios vaistažolės, česnakas, imbieras, medus, tačiau juos vartojant taip pat reikėtų jausti saiką.

Parengta pagal PSO ir ncbi.nlm.nih.gov rekomendacijas.

Aut. teisės: Lrytas.lt
Lrytas.lt

(2)
(15)
(-13)

Komentarai ()