„Volkswagen“ padaryta milijoninė žala - iš gamyklos Vokietijoje pavogta 1000 automobilių raktelių: stebina, kas nutiko paskui  (10)

Paskutinę gegužės mėnesio savaitę Vokietijos „Greenpeace“ aktyvistams vėl pavyko patekti į pirmuosius spaudos puslapius: iš „Volkswagen“ gamyklos Emdene, esančios šalies šaurėje, jie pavogė daugiau nei tūkstantį raktelių nuo naujų, eksportui paruoštų automobilių, nugabeno juos į aukščiausią Vokietijos Alpių kalną Cugšpicę ir pakvietė koncerno vadovus iš ten raktus atsiimti.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Akcijoje dalyvavo 30–40 aktyvistų, į Emdeno uostą atvažiavusių dviračiais ir atplaukusių pripučiamomis valtimis. Pačių aktyvistų filmuotoje medžiagoje matyti, kaip, persiropštę per tvorą ir patekę į aikštelę su naujutėliais automobiliais, jie bėgo nuo vienos mašinos prie kitos, ištraukdami raktelius iš užvedimo spynelių.

Netrukus aplinkosaugos organizacija savo tinklaraštyje paskelbė, jog šia akcija, pavadinta „Raktiniai momentai klimato kaitai“, „iš apyvartos buvo išimti šimtai klimatui kenkiančių VW automobilių su vidaus degimo varikliais“.

Koncerno vadybininkams adresuotame laiške „Greenpeace“ aktyvistai automobilių raktus vadino „klimato griovimo simboliu“. Drauge jie patikino neperduosiantys raktų tretiesiems asmenims ir nesigaminsiantys jų kopijų.

Tačiau koncernas nelinkęs tikėti ilgapirščiais aktyvistais. VW atstovas spaudai sakė, kad, rūpindamasis klientų saugumu, VW pakeis automobilių užvedimo spyneles. O tai vienam automobiliui, priklausomai nuo markės, kainuos iki 1000 eurų.

„Iš apyvartos išimti“ automobiliai turėjo būti gabenami į Didžiąją Britaniją, Japoniją bei daugiausia į JAV. Dabar pirkėjams teks jų ilgiau laukti. Koncernui padaryta milijoninė žala. Policija pradėjo tyrimą dėl turto neliečiamybės pažeidimo ir itin sunkios vagystės, aktyvistai teisinasi, esą, tai buvęs „savigynos aktas“.

Norėjo koncernui „nuplėšti žalią apsiaustėlį“

 

Ginčytinos akcijos sumanytojas, mokslų daktaro laipsnį turintis klimato tyrėjas Benjaminas Stephanas, bendradarbiaujantis su „Greenpeace“ nuo 2017 metų, teigė tokiu būdu norėjęs autokoncernui „nuplėšti žalią apsiaustėlį“.

Mat, pasak jo, VW reklamuojasi esantis elektromobilių gamybos pionierius Vokietijoje, tačiau 90 procentų produkcijos ir toliau sudaro automobiliai su vidaus degimo varikliais.

„Tie 730 000 automobilių, kuriuos 2020 metais koncernas pagamino Emdene, išmes 42 milijonus tonų CO2 – tiek, kiek visa Šveicarija. Tai – žala plačiosios visuomenės sąskaita“, – žurnalui „Cicero“ aiškino B. Stephanas.

Vokietijoje, turbūt kaip jokioje kitoje pasaulio šalyje, už „klimato gelbėjimą“ kovojama tiesiog su fanatine aistra, stengiantis perauklėti ne tik dar nesusipratusius piliečius, bet ir pramonės vadovus.

Automobilių su vidaus degimo varikliais gamyba privalo būti nutraukta tuoj pat. Nes tai, anot vienos „Greenpeace“ aktyvistės, „mūsų ateities“, „mūsų vaikų ir vaikų vaikų“ reikalas, – žodžiu, pasaulio išlikimo klausimas. O kilnus pasaulio gelbėjimo tikslas pateisina priemones.

Šalies visuomeninis transliuotojas į „klimato gelbėjimą“ žvelgia Žaliųjų akimis. Štai ir dabar, po raktelių vagystės, Šiaurės Vokietijos televizija savo svetainėje neslėpė pasigėrėjimo: kokia tai buvusi „išmoninga, šmaikšti akcija!“ Tik pasipylus skaitytojų protestams, redakcija įrašą ištaisė ir atsiprašė už „netinkamą formuluotę“.

Tai jau ne aktyvizmas, o nusikaltimas

 

Bene griežčiausiai „Greenpeace“ veiksmus įvertino dienraščio „Die Welt“ vyriausiasis redaktorius Ulfas Poschardtas. „Tai jau ne aktyvizmas, o nusikaltimas“, tokios protesto formos nėra teisėtos, ir „pats metas, kad teisinė valstybė aiškiai pasakytų: vagystė yra vagystė, net jei ją įvykdė išskirtinai moralių piliečių vaikai.“

Kritikuoja jis savo komentare ir tokio aktyvizmo idealizavimą medijose. Kokie teisėjai šioje klimato gelbėjimo atmosferoje, jau ne pirmi metai apėmusioje šalį, drįs tokius veikėjus patraukti teisminėn atsakomybėn? – klausia U. Poschardtas, dėl savo kritiškos pozicijos jau spėjęs užsitraukti klimato aktyvistų pyktį.

U. Poschardtą glumina ir tai, kaip „opurtunistiškai, silpnai sureagavo VW koncernas, „kuris jau seniai keliaklupsčiauja prieš ekoaktyvizmą ir pataikaujamai pritaria jo pamokslininkams. Išskirtinės moralės piliečių vaikai turėtų pajusti, kad teisinė valstybė galioja visiems. Reikia manyti, mama ir tėtis turi teisinės apsaugos draudimą“, – komentarą baigia „Die Welt“ vyriausiasis redaktorius.

Spaudos komentaruose nemenkai stebėtasi ir neįprastai supratinga koncerno reakcija: raktelius pavogusius aktyvistus jis pakvietė pokalbiui apie klimatą, – „tarsi vagystė būtų klimato debatų dalis“.

Neįtinka ir Elonas Muskas

 

Tiesa, vietoje koncerno vadybininko, turėjusio Cugšpicėje atsiimti pavogtus raktelius ir taip tapti filmuotos protesto akcijos dalimi – atgailauti už nuodėmes klimatui, pas „Greenpeace“ aktyvistus prisistatė polcijos pareigūnai. Tačiau pats koncernas ieškinio dėl „Greenpeace“ akcijos kol kas nepateikė. Veikiausiai ir nebepateiks.

Kad vidaus degimo variklio automobiliai Vokietijoje yra tapę klimato aktyvistų priešu numeris vienas, jau nieko nebestebina. Bet, pasirodo, nuo aktyvistų išpuolių neapsaugotas ir elektromobilis. Taip antai gegužės gale buvo padegti požeminiai elektros kabeliai, vedantys į netoli Berlyno „Tesla“ vadovo Elono Musko statomą gigafabriką, kuriame bus gaminami elektromobiliai.

„Mūsų uždegta ugnis nukreipta prieš melą apie žaliąjį elektromobilį“, – teigiama ekstremalios kairės internetinėje platformoje Indymedia.org paskelbtame prisipažinimo laiške, kurį pasirašo „Vulkangruppe“. Grupės įsitikinimu, „Tesla“ nėra nei žalia, nei sociali.

E. Muskas į kaltinimus nesureagavo. Rankos storumo kabeliai gaisrą atlaikė, tad elektros srovė ir toliau tiekiama statyboms Griunhaidėje, – vietovėje kone simboliškai žaliu pavadinimu (Grünheide lietuviškai – žalia šilainė).

Statybos sparčiai juda į priekį, ir metų gale iš gamyklos turėtų išriedėti pirmieji elektromobiliai. Dėl jų „žalumo“ išties galima ginčytis.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: delfi.lt
Autoriai: Eglė Gatelytė
(10)
(8)
(2)

Komentarai (10)