Psichologinis Šaltasis karas - kodėl CŽA planavo Sovietų sąjungoje barstyti prezervatyvus?  ()

Psichologinės karo priemonės naudojamos nuo seniausių laikų, bet ši karybos šaka pradėta tirti ir apibrėžti, greičiausiai, tik Šaltojo karo metu. Frankas Wisneris, vienas iš JAV Centrinės Žvalgybos Agentūros (CŽA) kūrėjų, norėjo taikyti psichologinio poveikio priemones prieš Sovietų sąjungos vyrų populiaciją.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Frankas Wisneris buvo vienas iš CŽA kūrėjų. Antrojo pasaulinio karo metu jis tarnavo Laivyne, buvo dislokuotas Turkijoje, Rumunijoje ir galiausiai Vokietijoje. 1947 metais jis buvo pakviestas kurti naujos žvalgybos agentūros, kuri tapo CŽA.

Wisneris prisidėjo prie daugybės projektų, įskaitant ir „Lockheed U-2“ lėktuvo kūrimą. Bet jam priskiriamos ir kai kurios keistos CŽA keltos idėjos.

Šeštajame dešimtmetyje CŽA planavo į sovietų valdomas teritorijas Europoje pasiųsti meteorologinius balionus, kurie išbarstytų informaciją apie gyvenimą Vakaruose. Bukletai galbūt būtų atnešę naudos, bet į juos lengva numoti ranka - propaganda. Tačiau kartu planuota nusiųsti ir kai kuriuos daiktus.

Pavyzdžiui, buvo ketinama siųsti vonios reikmenis. Jie būtų parodę, kokiu komforto lygiu amerikiečiai iš tikrųjų gali džiaugtis. Taip pat ketinta siųsti ir prezervatyvų, bet ne dėl to, kad Sovietų sąjungoje jie buvo reti.

 

Amerikiečiai planavo siųsti didelius prezervatyvus, pažymėtus ženklais „Vidutinis“ ir „Mažas“. Kitaip tariant, CŽA norėjo kirsti per sovietų vyrų vyriškumą ir priversti juos apie save galvoti kaip apie prastesnius. Kažin, ar tai būtų pavykę - greičiausiai sovietai tiesiog būtų atsakę prašymu nebesiųsti mažų prezervatyvų. Tikriausiai todėl ši idėja ir nebuvo įgyvendinta.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Technologijos.lt
(7)
(5)
(2)

Komentarai ()