Pirmąkart planetoje už Saulės sistemos ribų aptiktas metanas  (5)

Mokslininkai metaną aptiko planetos, kuri sukasi aplink maždaug už 63 šviesmečių nuo Saulės esančią žvaigždę, atmosferoje, skelbia BBC. Jos atmosferoje taip pat aptikta ir vandens garų, tačiau mokslininkų teigimu planeta esanti per karšta, kad joje būtų tinkamos sąlygos gyvybei.

Šis atradimas, apie kurį skelbiama žurnale „Nature“, yra svarbus žingsnis į priekį tyrinėjant naujus pasaulius, kurie galėtų būti tinkamesni gyvybei, tvirtina mokslininkai.

Metanas – anglies ir vandenilio junginys – yra paprasčiausias organinės kilmės junginys. Tam tikromis sąlygomis metanas gali vaidinti svarbiausią vaidmenį cheminėse reakcijose, kurios, kaip manoma, yra būtinos gyvybei atsirasti.

Pasak BBC, mokslininkai metano dujų aptiko Jupiterio dydžio planetos, pavadintos HD 189733b, atmosferoje.

College universiteto mokslininkė Giovanna Tinetti, kartu su savo kolegomis Marku Swainu ir Gautamu Vasishtu iš NASA Reaktyvinio judėjimo laboratorijos Pasadenoje (JAV) BBC sakė, kad ši planeta – Jupiterį primenanti dujų milžinė, besisukanti labai arti savo žvaigždės. Pasak jos, nors metaną galima vadinti organiniu junginiu, šioje planetoje jis ne biologinės kilmės – ji pernelyg karšta, kad čia galėtų būti gyvybė.

Atradimas buvo padarytas naudojant Hubble orbitinį teleskopą, skelbia BBC.