Tadas Markevičius. „Toyota Prius Plug-in Hybrid“: hibridas iš ateities (Video)  (11)

Vilniuje pristatytas elektra įkraunamas hibridinis automobilis „Toyota Prius Plug-in Hybrid“. Šis modelis kol kas yra tik bandomasis – Europos keliais jų rieda apie 200, JAV – apie 150, o Japonijoje – dar apie 230 šių automobilių. Gamintojai jau atskleidė, kad „Prius Plug-in Hybrid“ prekyba įvairiose šalyse prasidės 2012-iais, nors debiuto Europos rinkoje laikas dar nėra patvirtintas.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Prognozuojama, kad iki 2015 m. apie 70 proc. Europos gyventojų gyvens miestuose, todėl tikimasi, kad padidės ekologiškesnių transporto priemonių, pritaikytų keliauti trumpus atstumus, paklausa. Atsižvelgdama į šias tendencijas, „Toyota“ pabandė užbėgti įvykiams už akių ir sukūrė hibridinio „Prius“ automobilio versiją su naujos kartos akumuliatorių baterija, kurią galima įkrauti iš standartinio 230 V elektros tinklo. Iš tiesų, žvelgiant iš išorės, šis automobilis mažai kuo skiriasi nuo du galios šaltinius – elektrinį ir benzininį variklius – turinčio įprasto „Priuso“, kurio vidutinės degalų sąnaudos yra 3,9 l/100 km, o CO2 emisija – 89 g/km. Nors šio hibridinio automobilio akumuliatoriai negali būti įkraunami atskirai, jis gali būti varomas vien elektra ir nuvažiuoti daugiausia 2 kilometrus. Pagrindinis „Plug-in Hybrid“ versijos skirtumas – galimybė šią mašiną įkrauti iš elektros lizdo. Todėl varomas vien elektra šis automobilis gali nuvažiuoti 20 km. Akumuliatoriui išsikrovus, toliau automobilis rieda varomas elektra ir benzinu (kaip hibridinis automobilis) tol, kol bake yra benzino. „Toyota“ nurodo, kad iš tinklo įkraunamo hibridinio automobilio degalų sąnaudos ir teršalų kiekis yra dar mažesni nei hibridinio „Priuso“: jis sudegina 2,6 l benzino 100 km, o išskiriamo CO2 kiekis sudaro 59 g/km. Kodėl iš tinklo įkraunamas hibridinis automobilis gali nuvažiuoti tik 20 km varomas elektra? „Toyotos“ atstovų teigimu, buvo ieškoma optimalaus sprendimo, t. y. buvo siekiama, kad kasdien važinėjant mieste automobilis nuvažiuotų kuo ilgesnį atstumą varomas elektra. „Prius Plug-in Hybrid“ praktiškumą kompanija bando įrodyti remdamasi Prancūzijoje atliktais tyrimais, kurie rodo, kad apie 80 proc. kasdienių kelionių nebūna ilgesnės nei 25 km. Važiuojant elektriniu režimu, automobilis įsibėgėja palengva, be jokių trūkčiojimų. Važiavimas tylus, tarsi riedėtum moderniu troleibusu. „Toyota Prius Plug-in Hybrid“ bendra variklių galia – 100 kW (136 AG). Iki 100 km/val. automobilis gali įsibėgėti per 11,4 sekundės, o maksimalus greitis siekia 180 km/val. (važiuojant elektriniu režimu, maksimalus greitis yra 100 km/val.) Gamintojų teigimu, iš tinklo įkraunamo hibridinio „Prius“ akumuliatorius yra ne tik galingesnis, bet ir kitoks nei įprasto hibridinio „Prius“ akumuliatorius. Šis modelis komplektuojamas su galingesniais – 5,2 kWh galios ličio jonų akumuliatoriais. Akumuliatoriaus įkrovimo laikas yra palyginti trumpas: įjungus į standartinį 230 V elektros lizdą, jis iki galo įkraunamas vos per 1,5 val. „Toyota“ pabrėžia, kad esant visiškai įkrautam akumuliatoriui, automobilis važiuoja maksimaliai naudodamas elektros energiją. Išsikrovus akumuliatoriui, automobilis važiuoja taip pat, kaip ir įprastas hibridinis „Prius“. Nenaudinga vidaus degimo variklio veikimo metu išskiriama energija ir stabdymo metu susidaranti energija yra kaupiama akumuliatoriuje ir panaudojama, pavyzdžiui, kai automobilis varomas elektra ir kai reikia užtikrinti didesnę galią pagreitėjimo metu. Žiemą vidaus degimo variklio išskiriama šiluma dažnai naudojama šerkšnui nutirpdyti ir važiavimo komfortui pagerinti. Siekiant, kad iš tinklo įkraunamas hibridinis „Prius“ būtų kuo ekonomiškesnis, benzininis variklis naudojamas ribotai, ypač važiuojant trumpus atstumus. Todėl, esant šaltam orui, automobilio šildymo įranga turi dirbti visu pajėgumu. Kompaktiškas šilumos siurblys – tinkamas šildymo problemos sprendimas. Jis užtikrina optimalų šilto arba vėsaus oro srautą salone, naudodamas elektros energiją ir neišeikvodamas akumuliatoriaus energijos, kuri naudojama tik važiavimui.

Be to, palikus automobilį stovėjimo aikštelėje, kai akumuliatorius prijungiamas prie elektros tinklo, nuotoliniu valdymu galima įjungti oro kondicionierių salone, tad vėliau sėdus prie vairo, mašinoje nesijausite tarsi pirtyje ar šaldymo kameroje, nelygu koks metų laikas.

Vilniuje „Prius Plug-in Hybrid“ pristatę „Toyotos“ atstovai apskaičiavo, kad benzininiu 1.6 l varikliu varomam „Avensis“ nuvažiuoti 20 km kainuoja 5,3 Lt, su dyzeline 2.0 l „Avensis“ versija tai atsieina 3,8 Lt, o analogiškas atstumas su elektra įkraunamu „Prius“ įveikiamas už 1,8-2,5 Lt (priklausomai nuo to, kuriuo paros metu įkrovėte automobilį).

Vis dėlto paklausti apie prognozuojamą „Toyota Prius Plug-in Hybrid“ kainą, kompanijos atstovai buvo nekalbūs. Tikimasi kad per ateinančius metus elektromobiliuose naudojamų baterijų kaina sumažės, tad svečiai nedrįso spėlioti, kiek pristatomas automobilis bus brangesnis už įprastą „Prius“, kai pasirodys rinkoje po poros metų.

„Toyota Prius Plug-in Hybrid“ vizitinė kortelė

Benzininio variklio darbinis tūris: 1798 cm3
Galia: 73 kW/98 AG/4000 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 142 Nm/4000 aps./min.
Elektrinio variklio galia: 60 kW/81 AG
Maksimalus sukimo momentas: 207 Nm
Su reduktoriumi: 546 Nm
Elementų skaičius: 288 elementai, 3 akumuliatoriai
Hibridinio akumuliatoriaus komplekto tipas: ličio jonų
Bendra sistemos galia: 100 kW/136 AG
Nuvažiuojamas atstumas elektriniu režimu: apie 20 km
Bendras nuvažiuotas atstumas: apie 1200 km
Automobilio kaina: neskelbiama

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: delfi.lt
Autoriai: Tadas Markevičius
(0)
(0)
(0)

Komentarai (11)