Tomas Digaitis. „Govecs“ elektra varomi motoroleriai iš arti  (7)

Kompanija „Ekomobility“ į Lietuvą atvežė pirmuosius elektra varomus motorolerius. Neskaitant kelių bandymų Lietuvoje parduoti kiniškus, traškančius, braškančius ir vos kelis kilometrus galinčius nuvažiuoti motorolerius, „Ekomobility“ yra pirma elektra varomų transporto priemonių importuotoja Lietuvoje.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

„Ekomobility“ siūlomi motoroleriai yra sukurti ir pagaminti „Govecs“ kompanijos Vokietijoje, kur prie elektra varomų motorolerių kūrimo dirba buvę BMW motociklų gamyklos darbuotojai. Ar vokiečiams pavyko pagaminti gerą motorolerį? Pabandėme išsiaiškinti jais pasivažinėję. Pradėkime nuo to, kad „Govecs SR 1.2“ motoroleris atrodo tikrai dailiai. Taip, tai ne itališka „Vespa“, bet retro stilius jam netiktų. Retro lyg ir simbolizuoja žvilgsnį atgal, o elektra varomos transporto priemonės yra ateitis. Mums išbandyti pakliuvo baltos spalvos motoroleris su juodais ratlankiais. Toks spalvų derinys šiuo metu ypač populiarus. Vilniuje gatvėmis važinėja tokių pačių spalvų „Bentley GT“ – atrodo tikrai gerai. Visos staigmenos prasideda užvedus, t.y. įjungus šį motorolerį. Stovėdamas jis jokio garso neskleidžia – tai vienas iš daugelio elektrinio variklio privalumų. Bandome judėti, sukame greičio rankeną, pasigirsta tylus garsas ir mes jau važiuojame. Kuo greičiau važiuojame, tuo daugiau garso skleidžia variklis. Gana greitai įsibėgėjus iki 40 km/h variklis girdisi puikiai, bet garsas jokiu būdu ne įkyrus. Primena "Žvaigždžių karuose" matytos technikos skleidžiamus garsus.

Su SR 1.2 iki 45 km/h įsibėgėti vieni juokai. Galios tikrai pakanka. Ypač išjungus ant vairo sumontuotą ECO mygtuką. O niekur neskubant ir važiuojant įjungus ECO režimą motoroleris tampa lėtesnis, bet ekonomiškesnis. Tačiau greičiau nei 50 km/h įsibėgėti pavyko tik važiuojant nuo kalno.

Važiuoti juo tikrai paprasta. Nereikia sukti galvos dėl nieko – suki rankeną ir judi pirmyn.

Šiame „Govecs“ motoroleryje sumontuotas 3 kW galios elektros variklis. Elektros energiją jis gauna iš net 63 kg sveriančio akumuliatoriaus. Vokiečiai naudojo gana paprastą akumuliatorių. Jis pagamintas kaip ir paprastas automobiliuose montuojamas akumuliatorius, tik vietoje skysčio, tarpai tarp plokštelių užpildyti silikonu. Šis sprendimas leido sumažinti šio motorolerio gamybos sąnaudas, bet lengvesnis ir talpesnis akumuliatorius jam praverstų.

Viduje sumontuotas ir įkroviklis. Atidarę sėdynę radome laidą, kurį įjungę į paprastą elektros lizdą akumuliatorių pakrovėme per keturias valandas. Šio krovimo turėtų pakakti nuo 40 iki 60 km distancijai.

Su tokiu silikono akumuliatoriumi „Govecs SR 1.2“ motoroleris sveria 143 kg. Lyg ir daug, bet elektrinio variklio gebėjimas maksimalų sūkimo momentą atiduoti nuo žemų sūkių tai kompensuoja. Kiek labiau svoris jaučiasi posūkiuose. Reikia priprasti ir įvažiuojant į posūkį šį motorolerį „guldyti“ atsargiai.

„Ekomobility“ kompanija jums tokį motorolerį siūlo už 11499 Lt. Ar tai daug? Manome, kad taip. Bet jums nereikės pilti degalų, o važiuodami už savęs nepaliksite didelio debesies dūmų su CO2 ir cheminių teršalų. Tokiais pat SR 1.2 motoroleriais šiuo metu važinėja ir policininkai Vilniaus mieste. „Ekomobility“ jiems paskolino kelis vienetus bandymui. Jei jie policininkams tiks – mieste matysime dar daugiau elektriniais motoroleriais ratuotų pareigūnų. Kaip tik mūsų bandymo metu „Ekomobility“ lankė svečiai iš „Govecs“ gamyklos Vokietijoje. Jie atsivežė dar ir kitą, bandomą, modelį, kurį pavyko išbandyti ir mums. Gamybai ruošiamas SC 1.4 modelis smarkiai skiriasi nuo SR 1.2.

Visų pirma, jis lengvesnis, mažesnis ir paprastesnis. Jo korpusas, jei galima sakyti, atviresnis. Tačiau techniškai šis modelis yra žymiai tobulesnis.

Po vairuotojo kojomis patalpintos modernios ličio jonų baterijos sveriančios vos 10 kg. Jas be vargo galima išsiimti iš motorolerio ir parsinešti namo ar į darbą pasikrauti. Su lengvesniais elementais ir korpusu, motoroleris sveria tik 75 kg. O tai net 60 kg mažiau nei SR 1.2! Dėl mažo svorio, silpnesnio variklio pakanka važiuoti į SR 1.2 panašiu tempu.

Turime pripažinti, kad pasivažinėjimas tiek vienu, tiek kitu modeliu mums patiko. Jie nėra pigūs ar greiti, bet visos naujos technologijos turi trūkumų. Tačiau jei juos galite ignoruoti ir norite būti pirmi – „Govecs“ motoroleriai jums tiks.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: 15min.lt
Autoriai: Tomas Digaitis
(7)
(0)
(6)

Komentarai (7)

Susijusios žymos: