Unikalūs mažai žinomi Ukrainos sunkvežimiai „Volodymyr“. Kas žinoma  ()

Nedaug žmonių žino, kad daugiau nei prieš 20 metų Ukrainoje buvo sukurti vilkikai „Volodymyr“. Juose buvo sumontuoti vokiški varikliai, pavarų dėžės ir stabdžiai su ABS.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Ukrainos automobilių pramonė visada buvo glaudžiai susijusi su Sovietų Sąjunga, o po šalies žlugimo ilgą laiką balansavo ties išnykimo riba.

Beveik vienintelis didelis Ukrainos sunkvežimių gamintojas yra KrAZ, tačiau jis taip pat gamino daugiausia pasenusius sovietinius modelius, skirtus kariuomenei.

Štai kodėl 1990-aisiais verslininkas Volodymyras Kaplinas, nusprendė pakeisti situaciją ir išbandyti laimę automobilių pramonėje, sukurdamas tolimųjų reisų sunkvežimį.

Tuo metu, padedant KrAZ inžinieriams, 1999 m. buvo sukurti du prototipai: KV-400 (raudona) ir KV-401 (mėlyna). Abu buvo dviašiai vilkikai su 4x2 ratų išdėstymu.

KV sunkvežimiai tuo metu atrodė daug žadantys, palyginti su Rusijos konkurentais. Tačiau tai nebuvo 100 % Ukrainos plėtra: kadangi Kaplinas taupė gamybos sąnaudų sąskaita, daugelis dalių buvo perkamos iš kitų įmonių, pavyzdžiui, kabina buvo paimta iš čekiško sunkvežimio „Tatra Jamal“.

Varikliai taip pat buvo importuoti. KV-400 naudojo vokišką „Deutz“ turbodyzelinį variklį, kurio tūris buvo 11,9 litro ir galia 408 AG, o KV-401 naudojo rusišką YaMZ variklį, kurio tūris buvo 14,8 litro ir galia 400 AG. Abu buvo suporuoti su 16 greičių mechanine pavarų dėže.

Užsienietiškos dalys buvo ir kituose sunkvežimio mazguose: vengriška transmisija ir vokiška stabdžių sistema.

 

KV-400 išsiskyrė miegamąja vieta salone ir garso sistema, o KV-401 buvo supaprastinta modelio versija. Tačiau salonas buvo nepatogus – lova buvo labai ankšta.

Vieninteliai patogumai buvo garso sistema ir šildymo sistema. Taigi KV-400 ir KV-401 nebuvo labai tinkami ilgoms kelionėms.

Nepaisant to, du prototipai buvo visiškai išbandyti kelyje. Bendrovės planai buvo 2004 metais pagaminti 10 sunkvežimių, o 2005 metais – 250 vienetų.

Jei būtų paklausa, gamyba galėtų siekti iki tūkstančio sunkvežimių per metus.

Tačiau 2005 m., bendrovei derantis su investuotojais, Ukraina pakeitė apmokestinimo sistemą, todėl labai išaugo importo sąnaudos, todėl vidaus surinkimas tapo nebeperspektyvus, o gatavų transporto priemonių importas tapo pelningesnis.

 

2009 metais įmonė bankrutavo, visas turtas perduotas kreditoriams. Tuo tarpu KV-401 kurį laiką buvo eksploatuojamas „Volodymyr“ gamykloje, o KV-400 buvo parduotas ir toliau veikė privačiose rankose, tačiau jo likimas nežinomas.

Daugiau sunkvežimių nuotraukų ČIA.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(5)
(1)
(4)

Komentarai ()