5 naudingi patarimai: kaip paruošti automobilį šiltajam sezonui?  ()

Žiema automobilių vairuotojams atneša nemažai iššūkių, todėl jai pasibaigus itin svarbu nuodugniai įvertinti savo automobilio būklę ir paruošti jį artėjantiems šiltesniems orams. Automobilių istorijos ataskaitas teikiančios įmonės „carVertical“ ekspertai dalinasi patarimais, kaip pasirūpinti automobiliu po žiemos ir užtikrinti, kad šiltuoju metų laiku jis veiktų be priekaištų.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Dažniau plaunamas automobilis rūdija lėčiau

Nors automobilį patariama plauti bent kas porą savaičių, dalis vairuotojų žiemą to nedaro ir laukia pavasario. Tai nėra pati geriausia strategija, nes ilgainiui automobilio kėbulą, važiuoklę, išmetimo sistemą ir kitas dalis gali paveikti korozija.

Automobilį geriausia plauti bekontaktėse savitarnos plovyklose – šepečiai, naudojami automatinėse, gali subraižyti transporto priemonės paviršių. Nevertėtų pamiršti ir automobilio dugno, nes būtent ten kaupiasi visi iš išorės nematomi nešvarumai ir druskos. Specialistai rekomenduoja automobilio dugną plauti du kartus per metus – rudenį ir pavasarį.

Korozijos šalinimas – laikui ir finansams imlus procesas

Dėl atšiaurių klimato sąlygų, korozija tarp Lietuvoje eksploatuojamų transporto priemonių itin paplitusi. Vos pastebėjus pirmuosius korozijos židinius, reikėtų nieko nelaukti ir iš karto reaguoti. Kitu atveju, rūdys gali greitai išplisti ir vėliau gali tekti įdėti nemažai pastangų bei pinigų norint juos pašalinti.

Nors automobilio kėbulą geriausia patikėti specialistams, nemažai vairuotojų smulkias rūdis linkę susitvarkyti patys. Norint tai padaryti, pirmiausia, reikia nušveisti pažeistus dažus ir rūdis kol pasimatys metalas. Tuomet ištepti tas vietas specialia rūdis surišančia medžiaga ir bent parą leisti šiai medžiagai įsigerti. Atlikus šiuos veiksmus, reiktų nuglaistyti pažeistą paviršių ir jį nugruntuoti. Kai paviršius bus paruoštas, beliks jį nudažyti. Tiesa, neturint tokios patirties, tvarkyti kėbulo pačiam nepatariama – tai reikalauja ne tik specialios įrangos, bet ir tinkamos vietos dėl daugybės dulkių.

Pelėsį šalinti reikėtų kuo skubiau

Automobilio salone žiemą kaupiasi drėgmė, dėl kurios gali atsirasti nemalonus kvapas arba pelėsis. Tam, kad taip nenutiktų, itin svarbu pavasarį kruopščiai išvalyti automobilio vidų. Rekomenduojama išpurtyti automobilio kilimėlius, išsiurbti saloną ir sėdynes bei specialiu valikliu nuvalyti vairą, prietaisų skydelį ir visas plastikines dalis.

 

Jei automobilio vidus pažeistas pelėsio, reikėtų kuo skubiau atlikti cheminį salono valymą – buitinėmis priemonėmis išnaikinti pelėsį gali būti sudėtinga. Cheminio valymo metu iš automobilio bus pašalinta drėgmė ir nešvarumai, todėl mažiau rasos langai, o salonas ilgiau išlaikys patrauklią išvaizdą.

Švarūs stiklai taip pat didina saugumą

Pavasaris – pats tinkamiausias metas pasikeisti valytuvus. Jie itin svarbūs geram matomumui, vairavimo kokybei ir saugumui.

Šaltis neigiamai veikia valytuvų gumą, kuri per žiemą gali sukietėti, sutrūkinėti bei prasčiau valyti stiklą. Specialistai rekomenduoja automobilio valytuvus keisti kas 6-12 mėn.

 

Valytuvų keitimas nėra techniškai sudėtinga procedūra. Norint pakeisti senus valytuvus naujais dažniausiai nereikia jokių specialių įrankių ir tai galima atlikti vos per porą minučių.

Padangų protektoriaus gylis ne mažiau svarbus nei jų amžius

Pavasarį vairuotojams patariama atidžiai įvertinti automobilio padangų būklę: įsitikinti, kad protektoriaus gylis atitinka reikalavimus, apžiūrėti, ar padangos išorėje nėra nusidėvėjimo požymių, įtrūkimų bei gumbų.

Automobilių ekspertų teigimu, padangas reikėtų keisti kas 3-5 metus. Žinoma, daug kas priklauso ir nuo savininko vairavimo įpročių, kelio dangos, kuria dažniausiai važiuojama, ir padangų priežiūros. Nerekomenduojama naudoti senesnių nei 10 metų padangų, net jei išorinių susidėvėjimo ženklų jos ir neturi. Tokios padangos jau bus praradusios savo savybes ir gali kelti pavojų eismo saugumui.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: www.technologijos.lt
(0)
(1)
(-1)

Komentarai ()

Susijusios žymos: