Į Klaipėdą atplaukė rekordinio ilgio laivas  (1)

Pirmadienį į Klaipėdos uostą atvyko ilgiausias laivas uosto istorijoje – „MSC Sariska“. Šis laivas taip pat bus užregistruotas kaip ilgiausias konteinervežis per visą uosto istoriją.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Minėtas laivas prisišvartavo prie LKAB „Klaipėdos Smeltė“ krantinių, informuoja Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija. Laivybos kompanija „Mediterranean Shipping Company“ (MSC) laivą-konteinervežį MSC „Sariska“ įsigijo šių metų pradžioje iš kitos laivybos bendrovės. Atlikus laivo techninės priežiūros darbus viename iš Antverpeno dokų, pirmajam reisui su naujai suteiktu vardu laivas nukreiptas į Klaipėdos ir Gdynės (Lenkija) uostus.

„MSC Sariska“ yra 294,12 m ilgio, 32,28 m pločio ir 4814 TEU talpos.  Su laivyba mažiau susidūrusiems skaitytojams gali būti neaiškus talpos matavimo vienetas TEU. Jis žymi, kiek į specializuotą konteinerių pervežimui skirtą laivą galima prikrauti konkretaus išmatavimo konteinerių. Rodiklis TEU (angl. twenty feet equivalent unit; 20 pėdų) nurodo, kiek į laivą sutilps 20 pėdų konteinerių. Šiuo metu didžiausias registruotas pastoviai gabenantis krovinius laivas yra kiek didesnis nei 8000 TEU. Šiuo metu kuriami 13000 TEU laivų projektai.

Planuojama, kad Klaipėdos uoste bus iškrauta 1098 konteinerių (apie 1540 TEU), kurių didžioji dalis pakrauta naudotais lengvaisiais automobiliais, eksportuojamais iš JAV ir gabenamais į Centrinę Aziją, Baltarusiją ir kitas NVS šalis. Tuo pačiu metu į laivą bus pakrauta 1454 konteinerių (apie 2030 TEU) su Lietuvos, Baltarusijos ir kitų šalių eksporto produkcija. Tai didžiausias konteinerių skaičius, iškrautas ir pakrautas iš/į laivą Klaipėdos uosto istorijoje.

Laivo savininkės – kompanijos MSC – vertinimu, tai dar vienas išmėginimas Klaipėdos uosto tarnyboms bei „Klaipėdos Smeltės“ konteinerių terminalui, prieš pradedant reguliarius okeaninių laivų reisus į Klaipėdos uostą iš kitų žemynų.

Nuosekliai siekdama strateginio tikslo – įkurti Klaipėdos uoste regioninį konteinerių skirstymo centrą, ankstesniais šių metų mėnesiais MSC jau atliko du Klaipėdos uosto bandymus praktinėmis užduotimis: 2011 m. kovo 1 d. į uostą atsiųstas didžiausios talpos (5500 TEU) laivas-konteinervežis „MSC Fortunate“, atsiliekantis nuo „MSC Sariska“ 19-ka ilgio metrų, o pradedant 2011 m. kovo 8 d. į Klaipėdos uostą nukreiptas tranšipmento srautas (konteineriai su Sankt-Peterburgui skirtu kroviniu, atvykstančiu ir vėliau išvykstančiu laivais).

Konteinerių, perkrautų LKAB „Klaipėdos Smeltė“ per pirmuosius keturis šių metų mėnesius skaičius, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu 2010-aisiais, išaugo 76 proc.

Nuo 2008-ųjų rugsėjo daugiau nei 95 proc. LKAB „Klaipėdos Smeltė“ akcijų priklauso Olandijoje įsikūrusiam tarptautiniam konteinerių terminalų tinklui – kompanijai „Terminal Investment Limited“ (TIL), holdingo principu valdančiai apie 27 terminalus įvairiuose žemynuose.

TIL glaudžiai bendradarbiauja su laivybos kompanija „Mediterranean Shipping Company“ (MSC) ir investuoja į terminalų plėtrą tuose uostuose, į kuriuos MSC planuoja nukreipti krovinių srautus. 2008 m. TIL ir MSC, įvertinę keletą alternatyvių uostų rytinėje Baltijos jūros pakrantėje, pasirinko Klaipėdą tarptautiniam konteinerių paskirstymo centrui įkurti. Nuo tada „Klaipėdos Smeltės“ perkraunamų konteinerių apimtys kasmet sparčiai didėja: pernai kompanija perkrovė 115000 TEU, pasiekusi 32 proc. augimą, lyginant su ankstesniais metais.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Diena.lt
Diena.lt
(0)
(0)
(0)

Komentarai (1)