Absoliutus „Google+” starto rekordas prognozuoja „Facebook” galą?  (20)

Per tris savaites 20 mln. vartotojų pritraukęs socialinis tinklas „Google+” nesiūlo revoliucinių naujovių, bet turi pakankamai potencialo užgožti savo paties įkaitu tapusį dabartinį lyderį „Facebook”. Pastarajam reikalingos esminės permainos, antraip vartotojai iš jo bėgs taip pat greitai, kaip ir į jį atėjo.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Internetas stebina savo dinamika. Dar prieš porą mėnesių „Facebook“ vieta interneto žemėlapyje atrodė monumentali: socialinis tinklas turėjo per 700 mln. vartotojų, buvo antras lankomiausių pasaulio tinklalapių sąraše, kompanijos akcijų vertė siekė 100 mlrd. JAV dolerių.

Kas atsitiko? Iš pirmo žvilgsnio – nieko. „Facebook“ skaičiai vis dar tokie pat įspūdingi ir, svarbiausia, toliau augantys, nors ir lėtesniu tempu. Tačiau nebūtų per drąsu teigti, kad dar 2008-aisiais jauniausiu pasaulio milijardieriumi tapusio „Facebook“ įkūrėjo ir prezidento Marko Zuckerbergo kompanijoje nuotaikos šiuo metu yra desperatiškos.

Sąmyšio kaltininkas – didžiausia interneto korporacija „Google“, birželio pabaigoje netikėtai paleidusi naują žaidėją į socialinių tinklų sferą: „Google+“. Jame užsiregistravusiųjų skaičius per tris savaites pasiekė 20 mln. – tai yra absoliutus interneto rekordas. Pritraukti tiek žmonių į „Facebook“ prireikė trejų metų. Faktas ypač stebina žinant, kad „Google+“ platforma yra dar tik bandomosios („Beta“?) versijos ir joje užsiregistruoti galima tik gavus pakvietimą iš draugo. Svarbiausia, kad didelė dalis naująjį tinklą išbandžiusiųjų jame pasilieka ir turi tam racionalesnių argumentų, nei vien aklas naujovių sekimas.

Šiandieniniame pasaulyje, kuriame „virtuali“ ir „reali“ erdvės susilieja, perėjimas iš vieno socialinio tinklo į kitą vartotojui reiškia maždaug tą patį, kaip persėsti į naują automobilį ar persikraustyti į kitą butą – nelygu, kiek laiko praleidi tinkle. O kas, jei sužavėti „Google+“ persikraustyti sumanys keli šimtai milijonų vartotojų, paskui save išsivesiantys verslo struktūras? Skelbti „Google“ nugalėtoju jau dabar būtų pernelyg didelė avantiūra, bet neabejotina, kad vieną kitą šimtą milijonų vartotojų ši kompanija perims į savo tinklą. XXI a. didįjį tautų kraustymąsi „Facebook“ savininkai gali sustabdyti tik iš esmės atnaujindami savo socialinį tinklą.

Smogta į skaudžiausias konkurento vietas

“Google+“ nėra socialinių tinklų revoliucija, veikiau – natūrali evoliucija. Naujasis tinklas tiek kertine informacijos dalijimosi idėja, tiek vartotojo sąsaja labai panašus į konkurentą, tik pastarojo silpnąsias vietas yra pavertęs savo koziriais. Pagrindinė „Facebook“ problema – kartu ir didžiausia pergalė: milžiniškas vartotojų srautas, per pastaruosius 3,5 metų išaugęs nuo 60 mln. iki 750 mln. „Facebook“ šalies gyventojai“, tarp jų yra ir 950 tūkst. lietuvių („CheckFacebook.com liepos mėn. duomenys), persisotino vieni kitų kuriamu turiniu, didžiuliame informacijos sraute tapo sunku atsirinkti tai, kas aktualu.

„Štai specialiai dabar žvilgtelėjau į savo „Facebook“ profilį ir matau – viena mergina parašiusi: „Meilė – tai nepamirštamas jausmas.“ Ir programa nusprendė, kad man būtina tai pamatyti. Ačiū, ne. Užeinu į „Google+“ ir randu nuorodą į straipsnį apie JAV finansines skolas“, – situaciją apibūdina Vilniaus universitete komunikacijos mokslus studijuojantis tinklaraštininkas Artūras Ketlerius. Trejus metus aktyviai „Facebook“ vartojusiam vaikinui pakako savaitės, kad jo keturios valandos, kasdien skiriamos socialiniams tinklams, atitektų „Google+“. Pašnekovas tvirtina, kad „persikraustymas“ problemų nesukėlė: „Butą pakeisti nėra sunku, jei jame įsiveisia parazitų, kurių nepavyksta išnaikinti. Tas pats ir su socialiniu tinklu: „Facebook“ tokie parazitai pasidarė įvairios brukamos programėlės, žaidimai, virusinės grupės, apgaule renkančios vartotojus“, – be sentimentų kritiką žeria A. Ketlerius.

Tai nereiškia, kad „Google+“ nesiekia masiškumo, priešingai – stebint šios kompanijos virsmą iš paieškos sistemos į dešimtis interneto paslaugų teikiantį monstrą, akivaizdu, kad „Google“ nori būti geriausi, masiškiausi, pelningiausi, nors to niekada nėra viešai deklaravę. Žinoma, jiems ne viskas pavyksta – prisiminkime neprigijusias programas „Google Buzz“ ar „Google Wave“. Tačiau naujojo socialinio tinklo šansai atrodo išties geri, ypač žvelgiant į jo perspektyvą: jau dabar tai yra patogi ir naudinga platforma, kuriai tetrūksta esminio komponento – daugiau vartotojų. Ar „Google“ mokės susitvarkyti su jais ir tinkle neįsivyraus „Facebook“ tipo kakofonija – kitas klausimas. Bet faktas, kad „Google“ savo vartotojams turės ką pasiūlyti. Šios kompanijos produktų skaičius stebina: tai ir el. paštas „Gmail“, ir vertimo programa „Google Translate“, ir žemėlapiai internete „Google Maps“, ir dar kelios dešimtys kitų. Šių programų integracija į „Google+“ – tik laiko klausimas.

Tokiam „viskas viename“ paketui atsispirti bus iracionalu, net jei tai reikš visišką asmeninių duomenų patikėjimą „Google“ korporacijai, savotišką jos monopolizacijos įtvirtinimą. Tačiau ar vartotojams tai būtinai turės neigiamų pasekmių? „Per dešimtmetį „Google“ įrodė savo pranašumą. 90 proc. atvejų jie sukuria tikrai gerus produktus. Ar mes galime kaltinti kompaniją monopolizacija, jei žmonės savanoriškai tais produktais naudojasi?“, – retoriškai klausia Povilas Širvinskas, neseniai startavusio Lietuvos informacinių technologijų entuziastų savanoriškai kuriamo tinklalapio „FWD.lt“ iniciatorius.

“Facebook“ reikia idėjų

Kita vertus, net ir šiame kontekste „Facebook“ situacija neatrodo beviltiška. Kad ir kaip įspūdingai skamba tie 20 mln. per tris savaites užsiregistravusiųjų „Google+“, šis skaičius yra 37 kartus mažesnis už bendrą „Facebook“ vartotojų skaičių. Apie tokią infrastruktūrą ir verslo integraciją, kokią turi „Facebook“, „Google+“ kol kas gali tik svajoti. Tačiau neabejotina, kad situacija keisis. „Facebook“ šiuo metu atrodo kaip maratono bėgikas, nors ir pirmaujantis, bet pavargęs ir su plyštančiais bateliais. Tuo tarpu „Google+“ – lig šiol nematyto pajėgumo sprinteris, kurio tempas sumažės, bet išliks stabiliai greitas. Jei sąlygos nepasikeis, tik laiko klausimas, kada jis pasivys konkurentą.

“Facebook“ bėgikui žūtbūt prireiks naujos energijos, antraip anksčiau ar vėliau jam teks liūdnai matyti, kaip visi gerbėjai pradeda palaikyti priešininką. Lygiųjų čia negali būti, kritinė masė žmonių vis tiek koncentruosis kuriame nors viename socialiniame tinkle. Šiuo metu toks yra „Facebook“, tačiau kad šią poziciją išlaikytų, jam reikia atsinaujinti. Kaip tai padaryti, iš kur šios energijos paimti? Už gerą idėją Markas Zuckebergas nepagailėtų vieno iš 13 savo milijardų.

“Google+“ – sparčiausiai startavęs tinklalapis interneto istorijoje:

Data, 2011 m. „Google+“ vartotojų skaičius (mln.)

Birželio 28 d. 0
Liepos 10 d. 10 mln.
Liepos 17 d. 20 mln.

„Google” ir „Facebook” mūšis dėl vartotojų bus vienas įdomiausių interneto istorijoje.
Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Veidas.lt
Veidas.lt
(0)
(0)
(0)

Komentarai (20)