Ford pradeda 1 litro darbinio tūrio „EcoBoost“ variklio gamybą  (10)

Vokietijoje paleidžiama 134 mln. eurų kainavusi 1 litro darbinio tūrio „EcoBoost“ variklių gamybos linija. Litro darbinio tūrio variklis debiutuos Europai skirtame „Ford Focus“ 2012 metų pradžioje, sakoma kompanijos išplatintame pranešime spaudai.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Naujasis „Ford“ „EcoBoost“ variklis įsijungė į pasaulinę pažangiųjų turbokompresorinių ir tiesioginio įpurškimo benzininių variklių, sukurtų pagal principą „daugiau galių iš mažiau pajėgumų“ ir mažinančių kuro sąnaudas bei CO₂ išmetimą, šeimą.

„Pristatome mūsų naujausią itin pažangų variklį pirmiausia Europai, o vėliau būsime laimingi jį pasiūlydami ir visame pasaulyje, nes „EcoBoost“ yra labai svarbus ir naudingas inžinerinis pasiekimas“, – sakė Alanas Mullaly, „Ford“ prezidentas. – „EcoBoost“ inžinerinis sprendimas atspindi „Ford“ įsipareigojimą kurti taupančias kurą, bet užtikrinančias puikias dinamines charakteristikas technologijas“.

Trijų cilindrų, 1,0 litro benzininio „EcoBoost“ variklio galingumas – 125 arklio galios, jis sunaudoja 5,0 litrų kuro 100 kilometrų ir išmeta itin mažai CO₂ – 114 g/km. Tokio lygio konkurentų rinkoje tiesiog nėra. Kitos šio variklio versijos – 100 arklio galių – variklis teišmeta 109 g/km CO₂. Be to, kartu išlaikoma ir puiki automobilio dinamika. 1,0 litro „EcoBoost“ pajėgumas prilygsta 1,6 litro tradicinio variklio pajėgumui.

„EcoBoost“ variklio cilindrų blokas išsitenka ant A4 popieriaus lapo, bet jo sukimo momentas 170 niutonmetrų (200 niutonmetrų padidinto turbinos slėgio režimu) ir 125 arklio galios yra geriausias iš iki šiol sukurtų masinei gamybai skirtų „Ford“ variklių pagal tūrio ir galios santykį.

Serijinė naujųjų technologijų „EcoBoost“ variklio gamyba prasidės specialiai reorganizuotoje Vokietijos Kelno variklių gamykloje, į kurią „Ford“ investavo 134 mln. eurų (463 mln. litų).

„EcoBoost“ variklių gamybai pritaikytoje gamybos linijoje „Ford“ panaudos naujų technologijų įrengimus, dirbančius 10 mikronų (apie 20 % žmogaus plauko storio) tikslumu. Pati gamybos linija yra 580 metrų, joje veiks beveik 100 robotizuotų surinkimo įrenginių. 55 surinkimo procesai bus visiškai automatizuoti, 14 – pusiau automatizuoti. Vienu metu liniją aptarnaus 90 žmonių.

Naujos surinkimo technologijos leido sumažinti procesui naudojamo aušinimo skysčio kiekį nuo beveik 2 litrų iki 5 mililitrų vienai standartinei detalei.

Be to, nauja „šalto testavimo“ technologija įgalina išbandyti pagamintus variklius jų neužvedant, tokiu būdu net 66 % sumažinamas kuro naudojimas bei CO₂ emisija. Iš viso Kelno variklių gamykloje elektros sunaudojimas sumažintas 66 % palyginti su elektros poreikiais gaminant „Ford“ 4,0 litrų V6 variklį. Be to, ši gamykla visą reikalingą energiją gauna iš atsinaujinančių šaltinių.

Europai skirti „EcoBoost“ varikliai nuo 2012 metų taip pat bus pradėti gaminti ir Rumunijoje. Iš viso Europai skirtų variklių planuojama pagaminti iki 700 000 vienetų per metus, o pasaulinei rinkai skirtų variklių produkcijos apimtis artimiausiu metu išaugs iki 1,5 mln. variklių per metus.

Po „Ford Focus“ su „EcoBoost“ varikliu Europai bus pasiūlyti ir populiariajame „Ford C-MAX“ ir „Ford B-MAX“, ateisiančiam į rinką 2012 metais. Pasaulinei rinkai „EcoBoost“ varikliai bus pasiūlyti kituose „Ford“ modeliuose.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: www.technologijos.lt
(1)
(0)
(1)

Komentarai (10)

Susijusios žymos: