Situacija Lietuvos benzino rinkoje – daugiau nei tragiška?

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

enternald 2011-12-27 15:15
Nieko nuostabaus šitas straipsnis nepasakė. Ir taip matėsi, kad niekas su benzinu nebevažinėja ir dyzelio kaina vejasi benzino kainą. Su tokiomis kuro kainomis niekas labai jau legaliais būdais neieško kuro.
Zero 2011-12-27 16:24
O as kitaip paaiskintau dyzelio brangima. pirma uzkele benzo kainas (nemazai zmoniu parejo prie dyzelelio) o dabar kelia dyzelio kaina , kad kuo daugiau pasipelnytu nes mato kad ateina elektromobiliai .
blizzard 2011-12-27 16:38
Čia buvo planas nuo pat pradžių, nes dyzelinas kaip ir atlieka po benzino išgavimo, todėl dyzelinas teoriškai turėtų būti pigesnis ir aš esu tikras kad toks ir yra, tik va kaimiečiam Lietuviam kainos sulyginamos ir dabar jau nėra kur bėgt, tuoj pigiau bus savo javus augint ir etanoliu važinėt.. (mes vis dar turim daug nenaudojamų žemių..) aliejaus litras parduotuvėje 7lt išgavus pačiam aliejų kažin kiek kainuoja, arba perkant tiesiai iš gamintojo didmeniniu būdu. Bet kuris gamyklinis dyzelinas gali važiuoti ant aliejaus nesvarbu panaudoto ar tiesiai iš parduotuvės, tik reikia tą aliejų šildyti ir į kuro sistemą paduoti apie 80 laipsnių karščio, kitaip jis būna tirštas ir gali užkišt kuro sistemą, tai yra išbandyta daugelio sistema, tiesiog reikia pašildyti aliejų prieš užvedant automobilį, dedamos tam tikros šildymo sistemos ir prašau, gali važinėt kiek tik nori.. Kažkas man kužda kad perkant iš gamintojo kaina gaunasi ko gero panaši kaip ir dabartinio dyzelino, jeigu ne pigiau.. Nežinau kaip logiškai būtų galima paaiškinti dyzelino brangimą, čia pateikti paaiškinimai neva apie žiemą dyzelio trūkumą nes kažkas kažkur juo šildo namus, apgailėtini, kodėl ankščiau dyzelinas nebrango? kiek pažįstat žmonių kurie taip šildo namus? kiek esat girdėja valstybių kuriuose dyzelinu namus šildo? Aš kažkodėl negirdėjau ir nemanau kad toks šildymas išvis ekonomiškai apsimoka, dujom teoriškai turi būti pigiau.. Labiausiai tai mane stebina kaip šalutinis produktas, likęs po naftos perdirbimo į benziną gali būti tokio pat brangumo kaip ir pats benzinas, žinoma rinka diktuoja kainas.. Ką galiu pasakyti, pas Petrą kalonkėj kainos turbūt dar ilgai nekils, na nebent nežymiai kokia 10ct brangiau gal ir padarys.. priklausomai kaip Kaliningrade ar Baltarusijoj kainos bus. Manau pats metas būtų paskaičiuot kiek mokesčių per Petrus valstybė nesurenka ir aš esu tikras kad pusė to šešėlio būtent čia ir slepiasi.. dar esu tikras kad tą patį akcizą sumažinus iki 10-20proc. būtų galima tiek ir surinkti, kai tuo tarpu dabar yra tiek dyzeliui tiek benzinui akcizas 55proc berots, o kiek realiai surenkama, tai vienas dievas težino.. na bet kalonėlių operatoriams darbas geras, nieko sau neveiki per dieną, tuščia pastoviai.. pinigus moka, ar gali būt geriau..
Arthuras 2011-12-27 16:55
Na elementariai, Vatsonai. Auga paklausa, kainos kyla. Ir tai yra logiška. Kas liečia dyzelinius auto, tai jų remontas gerokai brangesnis, lyginant su atmosferiniu benzininiu. Net ne visiems šis kuras atsiperka, tiesiog morališkai lengviau pilti kurą.
immortallt 2011-12-27 18:00
Aliejaus kaina momentaliai sautu i virsu jei butu pradetas naudoti masinu kurui. Kitas dalykas irangos idejimas i naujas masinas negalimas, nebent nenori garantijos. Toliau, kiek zinau, dar reikia keisti ivairias tarpine ir pan. bei dazniau keisti detales tenka, nes greiciau apdega ar devis (nepamenu). Akcizo sumazinti neleidzia 2 dalykai: ES ir logika. Kuro vartojima reikia skatint atsisakyti, o ne naudoti. Siuo metu deja panasu, kad vis dar neatsisako 2-3 masinu seimoje su savo vidutine alga.
vygantas 2011-12-27 18:15
O kodėl dyzelinio automobilio remontas brangesnis?.. Aš kažkaip to nepastebėjau.. Kasmet vienintelis dalykas ką padarau tai patikrinu žvakes, tai man kainuoja 20-40lt Vilniuje, o visa kita: tepalas, padangos, diržai, traukės, lemputės kainuoja tiek pat... Kad remontas brangesnis esu girdėjęs daug kartų tačiau nei vieno įrodymo...
blizzard 2011-12-27 18:16
Gal turi pasiūlymų kaip tokiam "tankiai" apgyvendintam krašte kaip Lietuva atsisakyti kelių mašinų, kuomet iki darbo reikia važiuot po 30km į vieną pusę?
Wolfy 2011-12-27 18:50
Jo man irgi būtų įdomu sužinoti, kaip Lietuvoje gyventi šeimai, kurioje keli asmenys vairuoja, o automobilių yra, daleiskim, tik vienas?
algiuz 2011-12-27 19:27
Paėmi ir gyveni. Mano sesė ramiai gyvena su vyrų ir dviem vaikais turėdami tik vieną automobilį kuo puikiausiai. Yra toks dalykas mieste kaip viešasis transportas. O važiuoti kažkur toliau užtenka ir vieno automobilio, nevažiuos gi kiekvienas šeimos narys atskiru automobiliu į tą pačią vietą? Nevisi dar iki tokio tingumo laipsnio nusiritę, kad nesugebėtų nueit iki stotelės ar jeigu dirba kažkur netoli, tai nueit į darbą peščiomis, o ne tik visur automobiliu važiuot. Jeigu jau dirba kažkur toliau abu šeimos nariai, tai atsikelt dvidešimt minučių anksčiau gali, kad suspėt nuvežt žmoną ar vyrą į darbą ir vaikus į mokyklą ir pats į darbą nuvykti. Nevisi dar Lietuvoj vadybininkais dirba, kad kiekvienam šeimos nariui reiktų turėti po automobilį.
kiesza 2011-12-27 20:07
cia kaip uzburtas ratas, kai nafta pinga valdzia bliauna jog turim atsargu, kai brangsta, branginam. Nors is tiesu beda slypi ne valdzioje, o isipareigojimuose, kuriais ES mums kaip vergams diktuoja uz ka koki akciza turime imti ir nemaza dalis krenta butent i ES izda kuris taip stipriai prasiskolines, kad net sąjungos griutis problemos neisspres o mano patarimas butu minti dviracius, kol orai leidzia
GTRooTube 2011-12-27 20:31
Su ES ar be ES mūsų kvaila valdžia vistiek dėtų tuos akcizus, nes juk jiems taip lengviausia finansuoti biudžetą. Reikia valstybei pačiai užsidirbti, o ne vien iš žmonių biudžetą rinkti, bet čia jau kita tema. Dyzelinės mašinos yra daug sudėtingesnės savo konstrukcija, tad ten daug daugiau ir kam sugesti. Benzinas yra paprastas kaip dvi kapeikos. Vienintelis dalykas, kas man nepatinka su benzinu tai tas kuro ryjimas. 15l į 100km yra per daug, kai tuo tarpu 12 metų dyzelinė mašina valgo 7-8 litrus. Taip, kad net jei kainos ir būtų vienodos dyzeliną vistiek būtų galima vadinti dvigubai pigesniu.
Arthuras 2011-12-27 21:22
Tipo, jei visi vairuoja, tai kiekvienam po automobilį? Nu suskėlei. Esmė tame, kad toli gražu ne visada tie keli automobiliai šeimoje yra reikalingi. Vienas automobilis šeimai(ypač jei yra vaikų) - būtinybė. Keli automobiliai - jau prabanga. Jei gali sau tai leisti, kuro kainos neturi būti didelė problema. Pažįstu keletą šeimų, kuriose yra po keletą automobilių (laužų, atvirai sakant). Ir jiems tikrai jų nereikia mirtinai. Tačiau jie iš didelio komplekso vis tiek juos perka...
sigun 2011-12-27 21:35
Neblogai... Šalutinis produktas tai čia tas, kuriuo varoma turbūt daugiau nei 90% visų sunkvežimių, traukinių, konteinerinių laivų, t.y. praktiškai visa prekyba visame pasaulyje, o benzinas yra pagrindinis produktas, tam kad storas amerikonas (oi, persiprašau, jau ir lietuvis) galėtų kelis km iki prekybcentrio ir darbo nuvažiuoti, ai ir dar vasarą į Palangą nuo tilto nusispjaut
blizzard 2011-12-27 21:43
Na iš jūsų tokių parašymų galiu pasakyt kad jūs gyvent mieste arba ten kur susisiekimas geras . Man asmeniškai be automobilio reikėtų laukti mažiausiai 1h laiko kol atvažiuotų autobusas prigrūstas kaip ešalotas trėmimo metais. Žiemą toks scenarijus prie -15 ir daugiau tikrai skamba maloniai ir romantiškai.. aišku galima išvartyt kad gal aš esu tinginys ir išlepintas vaikiščias, bet man patinka rytais keltis 7h o ne pusę 6 ir vakarais grįžt namo ne 9 o 8 ar 7 ir nepergrūstu autobusu. Abu tėvai dirba, grafikas jų ne vienodas todėl 2 mašinos būtinos, kitu atveju būtų didelis laiko švaistymas (geriausiu atveju) + bereikalingo dyzelio deginimas, nuvežant vieną šiemos narį į darbą, po to važiuojant priešinga kryptim į kitą pusę ir dar po darbo to pačio veiksmo kartojimas norint tą šeimos narį parsivežti. Nekalbu apie įvairias komandiruotes į kitus miestus ir t.t. Man automobilio reikia studijoms, studijuoju netoli nuo namų, tačiau kaip sakiau būtų abydna keltis 1,5h ankščiau kad nuvažiuoti 5km iki kolegijos, galimą tokį atstumą įveikinėti pėščiomis, tą ir darydavau prieš metus, rytais nuveždavo į kolegiją, ten dažnai tekdavo pralaukti po 2-3h iki pirmų paskaitų, tik todėl kad nereikėtų vilktis nepatogiu autobusu arba pėdint per šaltį pėščiom. Kai reikėdavo grįžti, tai dažniausiai eidavau, nes autobuso laukti neapsimoka, o tokį atstumą galima įveikt maždaug per 1h 1,5h. Žiemą būdavo šalta ir tikrai nemalonu klampot per sniegą kai jo iki kelių.. aišku šiemet situacija kiek kitokia.. Taigi turiu ir aš automobilį ir kuro tikrai sudeginu ne tiek ir daug, be to kiek dar metų praeis kol man jo tikrai reikės, tuoj teks atlikinėti praktiką, po to baigsiu kolegiją ir teks ieškoti darbo, taigi ar tai par taip be automobilio kažin ar išsiversiu.. Galima apsieiti ir be jo, mano preliminariais skaičiavimais su automobiliu 100km pravažiuoti taupant kainuoja apie 20lt, kai tuo tarpu mėnesinis nuolatinis studentui kiek? (moksleiviui jei gerai pamenu 14lt ar kažkas tokio), taigi 10km per dieną gaunasi 300km per mėnesį (neatmetant savaitgaliu) taigi gaunasi 60lt kai tuo tarpu nuolatinis studentui, na gal kokie 20lt? aišku neskaičiuojam mašinos taisymo, draudimo, technikinio ir t.t. bet vis vien autobuso reikia laukti ilgai, grafikas nepatogus, ištikus kokiam skubiam atvejui autobusu nepasinaudosi, į miestą autobusu nenuvažiuosi, jeigu reikia ką nors pirkt velniškai nepatogu ir t.t. Jeigu gyvenčiau mieste viskas būtų kitaip.. Nepamiršk pridėt kad dyzelinis variklis kokius 3x ilgiau laiko nei benzininis ir tas remontas ne toks jau ir brangus, benzininis motoras ne ką pigiau atsieina, nekalbu jau apie būtiną investiciją - dujų įrangą, kuri tikrai nėra pigi. beje sigun, kalbu apie gamybą, dyzelinas lieka kaip šalutinis produktas perdirbant naftą na bent jau seniau taip buvo panašu kad dabar benzinas = dyzelinui šiuo klausimu
Analog 2011-12-27 21:55
Būtina investicija - dujos?
sigun 2011-12-27 22:09
Senas anekdotas: -Kuo skiriasi naujas rusas ir naujas lietuvis? -Ai beveik niekuo. Ir vienam ir kitam ant kaklo cepas, ir vienas ir kitas turi po juoda mersą, tik lietuvis su dujomis...
kiesza 2011-12-27 22:21
Na jai RS4 vairuoji tai gal tau ir suvalgo 15 litru benzino, o jos islaikymas kainuotu kokius 3 kartus brangiau nei 1.9 TDI. vidutinis automobili benzino vartoja iki 10 litru ir neturi turbinos, bei dazniausiai yra uzdujintas del ko su juo gaunais pigiau vazinet nei LEGALIU dyzelinu, o remonto kastai daugmaz issilygina, nes automobilis varomas 2 kurais genda 2kart dazniau ( kalbu apie masina 10-15 metu senumo. O purkstukai tai isvis nei prieko juos per visa automobilio gyvavimo laikotarpi max 1 karta pakeiti ir viskas, tuo atveju jai auto ne sportui naudojamas isvada jai negauni dyzelinio pigesnio apsimokiau dujine jai gauni, D
blizzard 2011-12-27 22:45
Tai aišku kad ne, kam važinėt pigiau jeigu gali brangiau ar ne? p.s. kalbant apie dyzelį, tai ko gero 80proc. žmonių turinčių dyzelinius automobilius jo gauna pigiau..
Analog 2011-12-27 22:59
Kam sušikt mašiną, jei turi pinigų jai nesušikt?
Arthuras 2011-12-27 23:00
Beveik 70 proc. lietuvių gyvena mieste.