„Patentų trolis“ smogė į pačią nemokamų žaidimų širdį  (10)

Žaidimų industrija ir parsisiunčiamų programų „pramonė“ sukėlė tikrą revoliuciją vos su viena: leisti žmonėms žaisti nemokamai, tuo pačiu metu parduodant tik atskirus žaidimo elementus. Tačiau iš kažkur „išlindo" kampanija, kuri tvirtina, jog turi išskirtines šios koncepcijos autorines teises.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Kompanija „Gametek“ padavė ieškinį prieš 21 socialinių žaidimų rinkos operatorių, taip pat ir socialinį tinklą „Facebook“, leidėją „Zynga“ (žaidimas „Farmville“), „Electronic Arts“ („The Sims Social“), „Wooga“ („Diamond Dash“), „6Waves“ („Ravenwood Fair“) ir kitus. Atskiri ieškiniai paduoti prieš „iOS“ žaidimų kūrėjus „Backflip“ („Ragdoll Blaster“) ir „Gameview“ („Tap Fish“).

Ieškovas tvirtina, jog visi atsakovai pažeidė JAV patentą №7 076 445, kuris aprašo „pranašumų kūrimo, integracijos bei pardavimų sistemas ir metodus“. Jūs, žinoma, paklausite, kas čia per erezija. Žiūrime toliau. O toliau patentas aprašo tai, kas, švelniai tariant, yra nekonkretus apibūdinimas kompiuterinės sistemos, leidžiančios vartotojui „užregistruoti informaciją savo profilyje pas pranašumų tiekėją, kad atliekant navigaciją kompiuterinėje programoje, vartotojas galėtų įsigyti siūlomus pranašumus ir sąveikauti su interaktyvia reklama, kad galėtų gauti produktų ir paslaugų.“

Tai panašu į tai, kas sudaro bet kurio nemokamo žaidimo esmę. O kaip dėl išskirtinumo? „Panašu, jog patentas užregistruotas 2000 m. birželio 20 d., ir aš neįsitikinęs, jog tuo laiku tai buvo nauja idėja“, – pažymėjo amerikiečių juristas Mark Methenitis, tinklaraščio Law of the Game autorius. Tiesa, patentas buvo oficialiai įformintas dar prieš socialinio tinklo „Facebook“ ir daugelio nemokamų žaidimų atsiradimą. Tačiau tokie produktai tuo metu jau egzistavo AOL ir „Yahoo!“ sistemose.

Šaltinių teigimu, padavusi teisminį ieškinį kompanija neužsiima tokių žaidimų kūrimu. Patentas buvo išduotas 2006 metais, kad būtų apsaugotas „Shawn Cartwright“ išradimas. 2011 m. teisę į patentą gavo mažai kam žinoma korporacija „Theados“, kuri specializuojasi „pelningiems sandoriams skirtos programinės įrangos“ kūrimo srityje. Tuo tarpu į dabartinio ieškovo, bandančio visus papurtyti kišenes, rankas patentas pateko visai neseniai.

„Gametek“ buvo įkurta Kalifornijos valstijoje (JAV). Tokį patį pavadinimą turėjo ir žaidimų kūrėja iš Floridos valstijos, kuri XX a. 10 dešimtmetyje žaidimų TV šou adaptacija. Tačiau kompanija bankrutavo 1999 m. Sprendžiant iš visko, dabar kompanija atgimė kaip vadinamasis „patentų trolis“ būtent šiam teisminiam ieškiniui.

„Gametek“ reikalauja tučtuojau ir neribotam laikui įvesti draudimą naudojamai procedūrai, aprašomai patente. Jei šią kompanija teisme lydės sėkmė, nustos egzistuoti vienas iš aktyviausių žaidimų industrijos sektorių, arba… kompanijos – atsakovai priims „teisingą, protingą ir nediskriminacinę“ tarplicencinę sutartį, kuri leis toliau naudotis patente aprašomu procesu. Ir viskas vardan siekio apsaugoti autorines teises.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Faceit.lt
(0)
(0)
(0)

Komentarai (10)