„LinkedIn“ – verslo „Facebook“  (2)

„LinkedIn“ – 2002 metais įkurtas socialinis tinklas, skirtas bendrauti su verslo partneriais, megzti naujus profesinius ryšius ir ieškoti darbo ar darbuotojų. Šis tinklas jau vienija daugiau nei 100 milijonų narių. „LinkedIn“ prireikė 6 metų, kad pritrauktų 50 milijonų narių, tačiau tam, kad šis skaičius padvigubėtų, pakako vos pusantrų metų.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

„LinkedIn“ – 2002 metais įkurtas, skirtas bendrauti su verslo partneriais, megzti naujus profesinius ryšius ir ieškoti darbo ar darbuotojų. Šis tinklas jau vienija daugiau nei 100 milijonų narių. „LinkedIn“ prireikė 6 metų, kad pritrauktų 50 milijonų narių, tačiau tam, kad šis skaičius padvigubėtų, pakako vos pusantrų metų.

Jungtinėje Karalystėje įsikūrusios profesionalias rinkodaros paslaugas teikiančios įmonės „Internet Ideas Ltd“ savininkas ir vadovas (ang. CEO) Martinas Jokubauskas dalijasi patirtimi naudojantis socialiniu tinklu „LinkedIn“.

„LinkedIn“ yra socialinis tinklas verslui. Nuo populiaraus „Facebook“ jis skiriasi paskirtimi. Šiame socialiniame tinkle žmonės keičiasi verslo kontaktais. Kitaip nei vizitinė kortelė, „LinkedIn“ suteikia galimybę palaikyti ryšį su pažįstamais verslo atstovais, tiesiogiai su jais nedirbant. Juk užmegztos verslo pažintys ne visada būna naudingos tik susipažinus, o vizitinė kortelė retai išduoda, kuo naujasis kontaktas gali būti naudingas ateityje.

Tai puikus virtualusis tiesioginis kanalas iki žmogaus, su kuriuo ateityje ketinate turėti dalykinių santykių. Čia galite ne tik kontaktuoti, bet ir plačiau susipažinti su asmens profesine veikla, jos istorija, rasti bendrų verslo interesų ar papildomų kontaktų. Gyvenant Jungtinėje Karalystėje ir bendraujant su verslo atstovais pasaulyje tai tapo svarbiausia mano bendravimo priemone“, – teigia M. Jokubauskas.


Ekspertas pateikia penkis būdus, kuriuos naudojant šiame socialiniame tinkle galima padidinti pardavimą arba bent paskatinti domėjimąsi siūlomomis paslaugomis ar prekėmis.

Socialinės grupės ir diskusijų vedimas

Galite sukurti savo arba prisijungti prie jau egzistuojančių diskusijų grupių, susijusių su jūsų teikiamomis paslaugomis. Pirmu atveju bus sunkiau pradėti, nes grupėje būsite vieni, todėl turėsite surinkti auditoriją, kuri šios grupės diskusijas palaikys. Antruoju atveju prisijungiate prie grupės, kurioje jau yra dalyvių.

Jei pulsite grupėse tiesiogiai brukti savo paslaugas, mažai tikėtina, kad jums pasiseks rasti klientų. Visų pirma turite užsitikrinti savo, kaip tam tikros sferos eksperto, vardą. Tai pavyks pasiekti ne per vieną dieną, todėl mąstykite apie ilgalaikę strategiją. Diskutuojant patarimas būtų vienintelis – suteikite maksimaliai daug vertės skaitytojams. Šiame tinkle kiekvienas jūsų pasisakymas kuria jūsų, kaip eksperto, potencialaus partnerio, įvaizdį, todėl vertėtų laikytis standartinių verslo bendravimo taisyklių. Diskutuodami jokiais būdais nesmerkite oponentų, ramiai išdėstykite ir pagrįskite pavyzdžiais savo nuomonę. Būkite tolerantiški ir paslaugūs. Tai netiesioginis, bet tikslus kelias į paslaugų pardavimą šiame socialiniame tinkle. Jeigu atstovaujate tam tikrų produktų ar paslaugų įmonėms, nepulkite įrodinėti, kad jūsų produkcija geriausia. Geriau diskusijas pradėti nuo problemos išryškinimo, paklausimo, kokiais būdais sprendžia jas kiti, kiek tai aktuali problema, kokios yra sėkmės istorijos. Visų pirma mokėkite sudominti, išklausyti ir tik tuomet patarkite ar siūlykite.

Tiesioginis kontaktavimas

Naudodamiesi anksčiau minėtomis diskusijomis sekite, ko žmonėms reikia, kokių jiems kyla problemų. Jei žinote, kaip galite padėti konkrečiam asmeniui, nusiųskite asmeninę žinutę su prisistatymu ir nurodykite priežastį, kodėl rašote. Tai lygiai tokia pati verslo diskusija, tik matoma neviešai.

Produktų informacijos šaltinių susiejimas su asmeniniu profiliu

Jeigu turite savo verslo tinklaraštį, susiekite jį su savo „LinkedIn“ profiliu. Kiekvieną kartą, kai įdėsite straipsnį į tinklaraštį, jis bus matomas ir jūsų profilyje. Jeigu dažnai pristatote savo paslaugas arba prekes pasitelkdami prezentacijas, pasinaudokite slideshare sistemos sujungimu su „LinkedIn“ profiliu. Taip netiesiogiai galėsite informuoti savo kontaktus, kokia veikla užsiimate ar kokias paslaugas, produktus pristatote.

Susiekite savo profilį su kitais socialiniais tinklais, tokiais kaip „Twitter“ ir „Facebook“, jeigu juos naudojate pranešimams, susijusiems su verslu. Dažnai atnaujinkite savo profilį, praneškite, kokius projektus įgyvendinate, jeigu tai galite skelbti viešai.

Asmeninio „LinkedIn“  profilio populiarinimas

Jei manote, kad susikūrę „LinkedIn“ profilį sulauksite daugybės darbo ar verslo pasiūlymų, klystate. Visų pirma apie jus turi sužinoti kuo daugiau žmonių. Išmokite  reklamuoti save, t. y. savo „LinkedIn“ profilį. Siūlau kelis būdus:

  • Naudokite el. pašte nuorodą į savo „LinkedIn“  profilį.

  • Vizitinėje kortelėje būtinai pridėkite „LinkedIn“ profilio nuorodą.

  • Asmeninėje arba įmonės svetainėje prie savo kontaktų pridėkite nuorodą į „LinkedIn“ profilį.

Taigi susitikę su potencialiu klientu maksimaliai suteiksite jam galimybę susipažinti su jumis, nieko papildomai nepasakydami. Kartais užtenka peržiūrėti žmogaus aprašymą ir rekomendacijas internete, kad nuspręstum, ar verta su juo bendradarbiauti.

Rekomendacijos

Rašykite ir prašykite klientų, partnerių, bendradarbių rekomendacijų. Kitų žmonių rekomendacijos parduoda visų pirma jus kaip asmenybę, suteikia pasitikėjimo jūsų nepažįstantiems žmonėms.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: bznstart.lt
bznstart.lt
Autoriai: Juliana Miliut
(0)
(0)
(0)

Komentarai (2)

Susijusios žymos: