Turbulencijos peizažai arba kodėl paukščiai ore rikiuojasi V vorele (Foto)  (6)

Lėktuvams už uodegų susiformuojantys įspūdingi sūkuriai iš pirmo žvilgsnio gali atrodyti pavojingi ir kelti susirūpinimą, tačiau tai – dėsningas reiškinys: besisukančius garų verpetus suformuoja aplink lėktuvo sparną cirkuliuojantis šaltas oras. Tiesa, vengti už praskridusio lėktuvo likusios turbulencijos – teisingas sprendimas. Juo naudojasi ir V formos vorele ore išsirikiavę migruojantys paukščiai.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Žemo slėgio zonos nuo sparno briaunos sukuria sūkuriuojančio oro piltuvus, nusidriekiančius paskui lėktuvo uodegą. Žemas slėgis minėtose zonose reiškia, jog šaltas oras gali kondensuotis. Kai lėktuvas neria į debesį, paskui jį liekantys turbulencijos sūkuriai įtraukia debesies vandens garus ledo gabaliukus – iš čia ir įstabūs vandens garų ar ledo gabalėlių peizažai. Tokie turbulencijos peizažai akivaizdžiai iliustruoja, kodėl lėktuvams draudžiama tūpti ar kilti vienas paskui kitą – atlikti tokius manevrus pro praskridusio lėktuvo paliktus oro sūkurius yra pernelyg pavojinga. Beje, tuo pačiu turbulencijos reiškiniu aiškinamas ir paukščių skridimas išsirikiavus V formos vorele: iš paskos plasnojantys paukščiai pasitraukia į šoną nuo ore liekančių verpetų, kad skrendant būtų mažesnis oro pasipriešinimas ir nereikėtų veltui eikvoti energijos.
Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: www.technologijos.lt
(1)
(0)
(0)

Komentarai (6)

Susijusios žymos: