ARM pristatė antros kartos "Mali-T600" grafikos posistemę  (0)

Kompanija ARM pristatė savo antros kartos "Mali-T600" grafiką, kuri žada eilę žymių patobulinimų ir naujovių lyginant su savo pirmtakais. Ko gero vienas esminių naujosios serijos bruožų yra tai, jog vieni modeliai bus optimizuoti išskirtinai grafinei informacijai, kiti palaikys ir bendrosios paskirties skaičiavimus.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Dažnai stacionarioms kompiuterių sistemoms skirtose vaizdo plokščių apžvalgose tenka skaityti apie tai, kaip paaukojami bendros paskirties procesorių moduliai, kad būtų pasiekta didesnė sparta grafikos skaičiavimuose. Ir atvirkščiai, kai spartintuvas kuriamas ne grafiniams skaičiavimams, aukojami grafiniai moduliai. Aišku, gamintojai gali siekti abiejų tikslų vienu metu, tačiau esant ribotam kristalo dydžiui, tenka rinktis. Todėl paprastai pradinio ir vidutinio lygmens (o kartais – ir aukščiausio, kaip tai nutiko "GeForce GTX 680" atveju) sprendimai pasižymi gana žemu produktyvumo lygiu ne grafinių skaičiavimų srityje. Mobiliųjų grafikos posistemių kūrėjai taip pat priversti skaitytis su šiais ribojimais. Šiuo metu mobilūs įrenginiai populiarėja vis labiau, todėl grafika ir jos negrafinės savybės tampa gana svarbiu mikroschemų, skirtų išmaniesiems telefonams ir planšetėms, parametru. ARM pristatė savo strategiją, kaip šiais metais turėtų būti sprendžiam minėta problema. Trumpai tariant, kompanija sukūrė kelias GPU linijas: viena skirta maksimaliai grafinei galiai, o kita optimizuota tiek grafikai, tiek ir bendro pobūdžio skaičiavimams. Šiandien, kaip matyti antroje iliustracijoje, visi rinkai tiekiami GPU juda mėlyna rodykle pažymėta kryptimi. Gerai žinomas pavyzdys – "Mali-400", tačiau ir būsimas "Mali-450" (8 branduolių "Mali-400" su tam tikrais instrukcijų vykdymo patobulinimais) bus sukoncentruotas į grafikos galią. Būsimų "ARM Mali" spartintuvų kodiniu pavadinimu "Midgard" (rinkoje bus žinomi kaip "Mali-T600") architektūra numato sprendimus, kurie optimizuoti tiek grafikos produktyvumui, tiek ir bendrai grafikos bei skaičiavimų galiai. "Mali-T600" – tai pirma universali ARM architektūra, kuri palaiko standartus "OpenGL ES 1.1", "OpenGL ES 2.0", "OpenGL ES 3.0", "DirectX 11 FL 9_3", "DirectX 11", "OpenCL 1.1 Full Profile" ir "Google Renderscript Compute". Tie GPU variantai, kurie žemiau esančioje iliustracijoje matomi kairėje pusėje – optimizuoti grafikai, tuo tarpu esantys dešiniau – tiek grafikai, tiek ir skaičiavimams. Kad būtų situacija aiškesnė, būtina pažymėti, jog pirmoji "Mali-T600" karta (T601, T604 ir T658) buvo pristatyta anksčiau, o naujoji ("Mali T624", "Mali T628" ir "Mali T678") – tik dabar. Taigi ką mums atnešė antroji T600 karta? Tai ir padidintas instrukcijų per vieną taktą įvykdymas, architektūrinių pakeitimų bei ASTC ("OpenGL ES" tekstūrų suspaudimas) dėka padidinti taktiniai dažniai, esant tam pačiam branduolio plotui. Kompanija ARM žada, jog sparta padidės maždaug 50%, esant tam pačiam kristalo dydžiui ir pagerintam TDP lygiui. Tikslas – konsolių lygio žaidimai, galimybė apdoroti vaizdinę medžiagą, esant 4K arba net 8K raiškai, o taip pat leisti vartotojo sąsajai sklandžiai veikti telefonuose, planšetiniuose kompiuteriuose ir televizoriuose. Apie 2% naujo kristalo ploto yra specialiai skirta naujam tekstūrų suspaudimo kodeksui, kuris buvo sukurtas tarp ARM sienų ir pasiūlytas per organizaciją "Khronos" kaip atviras standartas. Kodekas pavadintas "Adaptive Scalable Texture Compression" (ASTC), jo pagalba planuojama užbaigti standartų fragmentacijos laikus, kai žaidimų ir aplikacijų kūrėjai dirbo su skirtingais standartais, o dėl to kildavo eilė problemų.

Šiuo metu kūrėjai priversti rinktis skirtingus kodekus įvairaus tipo tekstūroms įvairiose platformose suspausti: pavyzdžiui, jei stacionariuose kompiuteriuose pasirenkamas 8 bitų vienam pikseliui kodekas, tai mobiliems sprendimams gali būti pasirinktas visiškai kitoms 4 bitų vienam pikseliui kodekas. ARM tvirtina, jog palaikydama visų rūšių tekstūras, spalvų standartus ir t.t., jos ASTC sprendimas gali tapti nauju standartu, kuris kol kas neturi analogų. Laikas parodys, kaip plačiai jis paplis, o kol kas teks dar pagyventi fragmentuotame pasaulyje.

Ilgalaikėje perspektyvoje galima tikėtis, jog aukšto lygio išmaniuosiuose telefonuose ir planšetiniuose kompiuteriuose pasirodys GPU, kurie optimizuoti tiek grafikai, tiek ir bendro pobūdžio skaičiavimams, tuo tarpu biudžetinio ir vidutinio lygio sprendimai ir toliau remsis tik grafikos galia. Viskas, aišku, skamba tikrai gražiai, jei ne tas faktas, jog jau kalbame apie antros kartos "Mali-T600" sprendimus, kai rinkoje dar nematyti pirmos kartos GPU. Iki2012 m. pabaigos jau turėtume pamatyti mobilius produktus su "Mali-T601", T604 ir T658 grafika, nors labai norėtųsi, kad nuo anonso iki debiuto nebūtų tokio didelio laiko tarpo. Antra vertus, ar mums labai reikalinga telefonuose tai, kuo paprastai užsiima superkompiuteriai? O galbūt ARM jau turi viziją, jog kiekvienas vartotojas savo kišenėje turėtų tai, kas prieinama tik mokslininkams laboratorijose ir didžiuliuose skaičiavimų centruose?

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Faceit.lt
(0)
(0)
(0)

Komentarai (0)

Susijusios žymos: