Kokias istorijas slepia automobilių logotipai?  (7)

Tapetai Paryžiaus viešbučio kambaryje įkvėpė sukurti žymiąją „Chevrolet“ emblemą? Ar tikrai BMW logotipas simbolizuoja propelerį ir dangų? Istorija rodo, kad automobilių logotipų pasaulyje tiesa gali būti net keistesnė už lakiausią fantaziją. Vis dėlto įdomi istorija gali suteikti naujų spalvų kompanijai ir jos prekės ženklo identitetui.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Automobilių logotipai gali būti matomi visur, pradedant vairaračiu ar milžiniškomis lauko reklamomis ir baigiant kaklaraiščio segtukuose. Tokia įvairovė reikalauja, kad logotipas būtų efektyvus ir stiprus, o jį kuriantis dizaineris turi numatyti, jog jis būtų ilgaamžis. O kokias istorijas slepia kai kurių automobilių gamintojų logotipai? Pateikiame įdomiausius pasakojimus. „Ferrari“Viena iš geriausiai visais laikais žinomų emblemų yra „Ferrari“ matomas piestu stojantis žirgas. Iš pradžių šis piešinys pasirodė ant karo lėktuvų, kuriais skraidė aviatorius, Pirmojo pasaulinio karo herojus Francesco Baracca. 1923 m. po vienų lenktynių Enzo Ferrari sutiko Francesco tėvus, kurie pasiūlė ant Ferrari lenktyninių automobilių naudoti jų sūnaus sukurtą emblemą. Taip jie norėjo ne tik palinkėti sėkmės Enzo, bet ir įamžinti prieš karo pabaigą žuvusio sūnaus atminimą. Šiam piešiniui buvo suteiktas geltonas fonas (tai oficiali E.Ferrari gimtojo miesto Modenos spalva), o žirgo uodega buvo perpiešta ir pakelta į viršų. BMW BMW atveju, kompanijos logotipas buvo mistiškai siejamas su aviacijos tema ir taip buvo mulkinamos ištisos kartos. „Vokiečių reklamos agentūra XX a. trečiajame dešimtmetyje sukūrė plakatą, kuriame matoma, kaip lėktuvo propeleris sukdamasis „piešia“ BMW ženklą ir taip atspindi lėktuvų variklius gaminusios kompanijos ištakas, – pasakojo BMW atstovas Dave'as Buchko. – O kaip dabar aiškėja, tai tapo mitu“. Tiesa yra ta, kad nors BMW ir gamino lėktuvų variklius, tačiau logotipe matomos mėlyna ir balta spalvos simbolizuoja Bavarijos vėliavą, o ne stilizuotą propelerį ir dangų. „Mercedes-Benz“ Kai kurių automobilių logotipų šaknys siekia net automobilizmo priešistorę. Pavyzdžiui, „Mercedes-Benz“ logotipe matoma žvaigždė, kaip dabar aiškinama, simbolizuoja kompanijos variklius žemėje, jūroje ir ore. Tačiau šis ženklas iš pradžių buvo panaudotas 1872-aisiais kompanijos įkūrėjo Gottliebo Daimlerio raštelyje, skirtame jo žmonai. Taip jis norėjo žvaigžde pažymėti jų naujų namų vietą. O 1910 m. jo sūnūs šią emblemą pritaikė „Mercedes-Benz“ logotipui. „Rolls-Royce“ Automobilių gamintojai nevengia pasitelkti ir tragizmo. Britų prabangių automobilių „Rolls-Royce“ logotipe matomos dvi R raidės žymi kompanijos įkūrėjų – Henrio Royce'o ir Charsleso Stewarto Rollso – inicialus. Vis dėlto iš pradžių šio raidės buvo raudonos. Legenda sako, kad 1933-aisiais raidės buvo pakeistos iš raudonos į juodą spalvą norint pagerbti mirusį H. Royce'ą. Tačiau teisybė yra ta, kad šis sprendimas buvo priimtas todėl, jog juodos raidės prabangiems automobiliams suteikia prestižo, o vieno kompanijos įkūrėjų mirtis buvo tinkamas metas įgyvendinti šį sumanymą. „Chevrolet“ „Varlytės“ formos „Chevrolet“ logotipas galėjo turėti vieną įdomiausių atsiradimo istorijų. Louisas Chevroletas pasakojo, kad įkvėpimas sukurti šį logotipą jį aplankė bežiūrint į viešbučio tapetų raštą, kai jis 1908-aisiais lankėsi Paryžiuje. Vis dėlto vėliau paaiškėjo kiek kitokia tiesa. L.Chevroleto žmona papasakojo, kad jos vyras tokį pat logotipą pamatė sekmadieniniame laikraštyje, kurį vėliau pritaikė automobilių pasaulyje. „Audi“ Kai kurių kompanijų logotipai byloja apie įdomius gamintojų įkūrėjų likimus. Vienas pavyzdžių – „Audi“ markės gimimas. Tai įvyko 1909 m., kai Augustas Horchas dėl nesutarimų su partneriais buvo priverstas palikti jo vardu pavadintą automobilių gamybos įmonę. Jis nusprendė sukurti naują markę, tačiau kilo keblumų dėl pavadinimo, nes „Horch“ jau egzistavo ir nebuvo įmanoma legaliai jo naudoti. Vis dėlto išvertus į lotynų kalbą, žodis „horch“ tapo legaliai skambančiu „Audi“. O keturių žiedų logotipas pradėtas naudoti 1932 m., kai dėl ekonominių sunkumų į susivienijimą „Auto Union“ buvo priverstos susijungti keturios kompanijos: „Audi“, DKW, „Wanderer“ ir, ironiška, „Horch“. „Volvo“ „Volvo“ taip pat turi lotyniškas „šaknis“. Kompanijos pavadinimas yra kilęs iš lotyniško žodžio „volvere“ – riedėti, suktis. „Volvo" logotipas – apskritimas su į viršų nukreipta strėle – tai romėniškas geležies ženklas, simbolizuojantis kario skydą ir ietį. Šis ženklas buvo pasirinktas kaip alchemijoje naudojamas geležies simbolis. Vėliau pradėjus gaminti „Volvo” automobilius šis skydas buvo pritvirtintas juostele, jungiančia priešingus radiatoriaus grotelių kampus. „Hyundai“ Pietų Korėjos automobilių gamintojo „Hyundai“ vardo ir logotipo kilmė labai paprasta. Korėjietiškai kompanijos pavadinimas reiškia „modernus“, o logotipe matoma stilizuota „H“ raidė simbolizuoja tarsi du žmones, atstovaujančius klientą ir „Hyundai“, spaudžiančius vienas kitam ranką. „Lamborghini“ Kai kurių prekės ženklų kilmę lydi gandai, kurių patvirtinti jau niekas nebegali. Taip yra ir su „Lamborghini“ logotipu, kurio juodame fone matomas geltonas bulius. Šį simbolį kompanijos įkūrėjas Ferruccio Lamborghini pasirinko dėl savo astrologinio ženklo (Jautis). Legenda sako, kad F. Lamborghini šį ženklą pasirinko tyčia kopijuodamas „Ferrari“ logotipą ir taip norėdamas įgelti Enzo Ferrari ego. „Mūsų žiniomis, tai tėra gandai, – tvirtina „Lamborghini“ atstovai. – Vienintelis būdas sužinoti teisybę būtų paklausti paties F. Lamborghini“.
Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: delfi.lt
(6)
(0)
(5)

Komentarai (7)

Susijusios žymos: