Karinės aviacijos istorija: „SR – 71 Blackbird“ – per greitas priešo raketoms (Video)  (32)

XXI amžiuje nestinga įspūdingų karinių projektų, kuriuos kartais paviešina karinės institucijos. Tačiau nereikia manyti, kad tokių projektų nebuvo ir praėjusio šimtmečio dešimtmečiais. Štai vienas iš jų, karinis lėktuvas SR – 71, buvo kuriamas ilgus metus, o savo charakteristikomis dar ir dabar įkvepia jaunąją inžinierių kartą. Savo tarnybos epogėjų šis ginklas pasiekė šaltojo karo įkaršyje, tačiau patobulėjus palydovinėms stebėjimo technologijoms buvo priverstas pasitraukti iš arenos, rašo „Business Insider“.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Šis lėktuvas laviravo tarp tarp tradicinės aviacijos ir kosminių skrydžių. SA – 71 pakildavo taip aukštai, kad pilotams tekdavo vilkėti specialius slėgį reguliuojančius kostiumus. Lėktuvas galėjo tris kartus viršyti garso greitį. Deja, jo avarijų santykis buvo aukštokas. Iš viso buvo pastatyti 32 SR – 71 lėktuvai, trečdalis iš jų sudužo. Nepaisant to, šis technologijų šedevras kelis dešimtmečius karaliavo padangėse. Kuriant „SR – 71 Blackbird“ buvo tikimasi pagaminti lėktuvą, kuris viršytų visus iki tol pasiektus greičio rekordus ir pralenktų savo įpėdinius U–2 bei A–12. Siekiant išvengti lėktuvo subyrėjimo dėl perkaitimo skrendant didžiuliu greičiu, „SR – 71 Blackbird“ korpusą teko pagaminti iš titano. Lėktuvas buvo kuriamas taip, kad jo nepastebėtų radai. Tam panaudotos specialios medžiagos, formos ir dažai. Didžiausias „SR – 71 Blackbird“ privalumas – greitis. Priešo raketos jo paprasčiausiai nepavydavo. Nė viena raketa žemės-oras nenumušė „SR – 71 Blackbird“. Vos tik pastebėjęs artėjančią grėsmę pilotas tiesiog padidindavo greitį. Įdomu tai, kad kartais iš lėktuvo varvėdavo degalai, nes jis buvo suprojektuotas taip, kad dėl didelio greičio įkaitus korpusui jo dalys galėtų lengvai išsiplėsti. Lėktuvo pilotavimui pakako vieno lakūno ir žvalgybos karininko, nes lėktuvas skrisdavo į žvalgybines misijas. „SR – 71 Blackbird“ atsirado pasaulyje, kuriame žmonės nebuvo nieko girdėje apie GPS, todėl lėktuvo navigacija orlaivio padėtį net ir dienos metu nustatydavo pagal žvaigždžių išsidėstymo vietą.

Pirmasis lėktuvo skrydis buvo atliktas 1964 metais, nuo to laiko sudužo 12 „SR–71 Blackbird“. Iki 1990 metų šie lėktuvai atliko 3551 misiją.

„SR – 71 Blackbird“ populiarumas ėmė slūgti, kuomet aštuntajame dešimtmetyje JAV žvalgyba pradėjo naudoti palydovus. Pastarųjų išlaikymas buvo kur kas pigesnis ir „SR–71 Blackbird“ neteko savo ankstesnės strateginės reikšmės.

Savo laiku „SR – 71 Blackbird“ įveikė du aviacijos rekordus – greičio ir aukščio. Iš Niujorko į Londoną šis lėktuvas nuskrisdavo per 1 val. ir 54 min. Vidutinis tokio skrydžio greitis – 2309 km/val.

„SR – 71 Blackbird“ jau senokai baigė savo karjerą karinėse oro pajėgose, tačiau iki šiol sulaukia didžiulio dėmesio aviacijos muziejuose ir įkvepia būsimus lėktuvų kūrėjus.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Ekonomika.lt
Ekonomika.lt
(154)
(1)
(37)

Komentarai (32)