Policininko patarimai vairuotojams, kaip nepakliūti į pareigūnų akiratį  (22)

Teksaso (JAV) policijos veteranas pateikė patarimų vairuotojams, kaip reikėtų elgtis norint išvengti švyturėlių galinio vaizdo veidrodėlyje.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Prieš 35 m., dar mokydamasis mokykloje, Mike'as Brucksas suprato, kad nori būti policininku. Tarnyboje jis praleido 22 metus ir per šį laiką Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidėjams išrašė beveik 40 tūkst. baudos kvitų. Daugumą nedrausmingų vairuotojų jis pričiupo patruliuodamas „Kawasaki“ ir „Harley-Davidson“ motociklais.

Interviu portalui popularmechanics.com jis papasakojo įdomių istorijų iš savo tarnybos ir vairuotojams pateikė patarimų, kaip elgtis kelyje norint išvengti pareigūnų dėmesio.

– Neskaitant greičio viršijimo, kas labiausiai traukia kelyje patruliuojančių pareigūnų dėmesį?

– Saugos diržai, mobilieji telefonai, žibintai ir ignoruojami kelio ženklai. Aš sutelkiu dėmesį į tai, kas gali nulemti eismo įvykį. Kai kurie policininkai skiria baudas už tokius dalykus, kaip kad neapdraustas automobilis. Tačiau tai nesukelia eismo įvykio. Todėl daugiausiai dėmesio skiriu saugumo problemoms.

– Kuri transporto priemonė yra geresnė greitį viršijančių vairuotojų medžioklei – motociklas ar automobilis?

– Motociklas greičiau įsibėgėja ir yra manevringesnis. Kai sėdžiu automobilyje, viskas yra sudėtingiau. Motociklą vairuoju nuo vaikystės. Šiuo metu mano asmeninis motociklas yra BMW RT1150.

– Ar patys pareigūnai mano, kad slėpdamiesi šalikelėse jie sukčiauja?

– Ne. Jeigu vairuotojas galvoja, kad policininkai kažkur slepiasi, tai tik dėl to, kad jis viršija greitį.

– Ar turite mėgstamas vietas tykoti pažeidėjų?

– Dažniausiai patruliuoju greitkelyje, čia daugiausiai greitį viršijančių vairuotojų. Geriausiai budėti po viadukais ar ant tiltų. Reikia būti pasiruošus iškart lėkti paskui pažeidėją. Jeigu bus daug išvažiavimų, galiu pamesti lakstūną ir tuomet bus per vėlu jį sučiupti.

– Kokia yra viršijamo greičio tolerancija?

– Greičio limitas Teksase yra 60 mylių per valandą (96 km/val.), ir egzistuoja tam tikra tolerancija. Nebaudžiu vairuotojo, jeigu jis važiuoja iki 80 mylių per valandą (128 km/val.) greičiu. Niekada nedirbu tose vietose, kur greičio limitas staiga sumažėja ir apie tai nėra įspėjama, laikau tai spąstais vairuotojams. Jeigu atsiranda naujas greičio limitas, užtrunka, kol žmonės prie to įpranta, tad tokiu atveju neskiriu baudų.

– Ką vairuotojai gali sakyti norėdami išvengti baudos kvito?

– Kai man kas nors pasako, kad šeimos narys ką tik atsidūrė ligoninėje ir greitis buvo viršijamas važiuojant pas jį, kaip galima už tai bausti? Tuomet pasakau, kad tai nesaugu, kad reikia mažinti greitį ir saugotis.

Manau, kad šiais laikais keliuose vyksta kur kas didesnės „žiurkių lenktynės“ nei, tarkime, prieš 30 metų. Prie to privedė darbo tempas. Žmonės privalo būti laiku darbo vietoje arba jie rizikuoja būti atleisti, nuolat reikia vaikus vežioti, tad visi visur skuba. 98 proc. mano sustabdytų vairuotojų yra įstatymų besilaikantys, geri piliečiai ir jie pripažįsta, kad neturėjo skubėti. Tai „lengvi“ baudos kvitai. Tokiais atvejais žmonės nėra patenkinti, bet jie manęs ir nekeikia. Taip pat išrašau ir nemažai įspėjimų, viskas priklauso nuo situacijos.

– Kokius greitį viršijančių vairuotojų tipus galima išskirti?

– Pirmieji yra tie, kurie nuo pirmadienio iki penktadienio skuba į darbą, važiuoja 70-75 mylių per valandą zonose, kur yra 60 mylių per valandą apribojimas. Antrieji yra tie, kurie savaitgaliais viršija greitį važiuodami 85-90 mylių per valandą, nors skubėti nėra reikalo.

– Ar greičio limitai yra per maži?

– Ne, eismo inžinerija, bent jau Teksase, yra pakankamai gera. Tai nereiškia, kad kai kurie keliai yra tinkamesni viršyti greitį. Svarbiausia – vairuotojai ne visada yra dėmesingi. Jie turi suprasti, kad perkopus 75 mylių per valandą (120 km/val.) ribą viskas vyksta labai greitai, avariją gali sukelti nuleista padanga, iššokęs gyvūnas, stiprus vėjas ar akmuo. Nesvarbu, kad dabar automobiliai yra saugesni, reakcijos laikas išlieka toks pat.

– Kada buvo sudėtingiausia nubausti vairuotoją?

– Kai užfiksavau lekiančią moterį, ji greitkelyje važiavo 111 mylių per valandą (178 km/val.). Prieš 15 minučių ji buvo sustabdyta New Mexico mieste važiuojanti 90 mylių per valandą. Visi turi priežastį ir aš norėjau ją sužinoti. Visuomet klausiu vairuotojų, kodėl jie viršijo greitį, tuomet viskas tampa aišku. Noriu žinoti, ką jie galvoja, galbūt jiems reikia mano pagalbos. Taigi, minėta moteris atrodė apsiverkusi, galėjai matyti, kad ji verkė ilgą laiką. Paaiškėjo, kad važiavo į motelį El Paso, kur užtiko savo vyrą su kita moterimi. Kaip tokioje situacijoje dar gali išrašyti baudos kvitą?

– Kada teko sučiupti keisčiausią greičio viršytoją?

– Buvo įkliuvęs motociklo vairuotojas, lenkiantis 136 mylių per valandą greičiu (217 km/val.). Jį pavyko sučiupti daugiausiai dėl to, kad jis manė, jog jį pamečiau. Privažiavau ir užblokavau priekinį ratą prie šaligatvio. Sunkiausia buvo tai, kad turėjau išlikti mandagus ir elgtis pagarbiai, nors jis galėjo ką nors užmušti, ir tai mane pykdė. Jis buvo geras vaikis, niekada nepakliuvęs į bėdą, tačiau tąkart jis turėjo važiuoti į areštinę ir tai galėjo sugriauti jo gyvenimą.

– Ar yra buvę, kai teko nuleisti rankas ir pažeidėjo nesivyti?

– Kartą užfiksavau motociklo vairuotoją, važiuojanti 189 mylias per valandą (302 km/val.). Tiesiog leidau jam važiuoti toliau. Turi nuspręsti, ar gali jį pavyti, ar gaudynės nesibaigs avarija, ar nenukentėsi pats, aplinkiniai. O pavyti tokiu greičiu lekiantį motociklą nėra jokių galimybių.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: delfi.lt
(12)
(0)
(0)

Komentarai (22)