Kodėl pavasarį vairuotojai lekia kaip išprotėję?  (3)

„Mergų daug gražių vaikšto, todėl parūpsta demonstruot mašinas. Pašviečia saulė ir susuka smegenis“, - kodėl kiekvienas pavasaris prasideda kraupiais eismo įvykiais, komentavoralio lenktynininkas Dovilas Čiutelė. Su juo sutiko ir jo kolega Dominykas Butvilas, pastebėjęs, kad nutirpus sniegui vairuotojai, spausdami greičio pedalą iki galo, per žiemą sukauptą energiją išlieja tiesiog gatvėje. Panašios nuomonės laikėsi ir psichoterapeutas Olegas Lapinas, teigiantis, kad vairuotojams pavasaris dažnai būna pražūtingas dėl atgijusio noro konkuruoti.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Jis aiškino, kad tai natūralu, nes žmogus yra gamtos dalis, o gamta kaip tik pavasarį ir atbunda.

D. Čiutelė: vairuotojams galvą susuka saulė

Kiekvieną pavasarį įvykstančius skaudžius eismo įvykius, kurie nusineša ne tik vairuotojų, bet ir kitų eismo dalyvių gyvybes, lenktynininkas D. Čiutelė linkęs sieti su per žiemą energijos prikaupusiu jaunimu.

„Jaunimas žiemą neišsilaksto, todėl "išlindus" asfaltui nori pagazuoti. Mergų daug gražių vaikšto, todėl mašinas parūpsta demonstruoti. Todėl gatvėje yra daug lakstančių“, - pagrindinę, jo nuomone, pavasarį pasipilančių avarijų priežastį įvardijo lenktynininkas.

Negana to, pašvietus saulei, anot jo, vairuotojai dažnai praranda atidumą. O kai žmonės prie gražių orų įpranta, budrumas sugrįžta. „Saulė kalta. Ji pašviečia ir susuka smegenis – dingsta atidumas. Vėliau žmonės susivokia – smegeninė susitvarko. Tada viskas grįžta į savas vietas ir žmonės kelyje pradeda elgtis taip, kaip priklauso“, - svarstė D. Čiutelė.

Lenktynininkas prasitarė, kad jam pavasarį taip pat kyla pagunda važiuoti greičiau, tačiau jis tikino lenktynių trasos ir gatvės niekada nepainiojantis. Anot jo, gatvė – ne ta vieta, kurioje reikėtų rodyti savo sugebėjimus.

Pašnekovas juokaudamas teigė įžvelgiantis vieną duobėtų gatvių privalumą – žmonės mažiau viršys greitį. Tačiau netrukus pridūrė, kad tuo džiaugtis pernelyg nereikėtų, nes vairuotojai, norėdami išvengti duobių, atlieka pavojingus manevrus.

D. Butvilas: pavasarį visiems norisi lėkti greičiau

Lenktynininkas D. Butvilas taip pat pastebėjo, kad atšilus orams vairuotojai ima važiuoti nedėmesingai. Nemažai žmonių po žiemos pervertina savo sugebėjimus ir neįvertinę pasikeitusių eismo sąlygų sukelia rimtas avarijas.

„Kai ištirpsta sniegas, žmonės ant asfalto pasijaučia daug drąsiau ir automatiškai greičiau važiuoja. Visiems norisi greičiau palėkti. O vairavimo įgūdžiai po žiemos, ko gero, dar yra nevisai atgaivinti. Žmonės pervertina savo galimybes. Mes, lenktynių trasoje važiuodami pirmą ratą, irgi nevažiuojam greičiausiai“, - kalbėjo lenktynininkas.

Jo teigimu, net ir patyrę vairuotojai pavasarį turėtų būti atidesni, nes tuomet gatvėse pasirodo seniai prie vairo sėdėję žmonės, kurie dėl vairavimo įgūdžių stokos yra sunkiai prognozuojami ir bet kada gali sukelti avarinę situaciją.

Norintiems išmėginti savo jėgas to daryti tiesiog gatvėje D. Butvilas primygtinai nerekomenduoja. Jo manymu, vairuotojai turi vis daugiau galimybių su savo automobiliais dalyvauti mėgėjiškose lenktynėse ir ten išsikrauti. „Išbandyti savo įgūdžius geriau saugesnėje aplinkoje. Aš manau, kad tie, kurie nori ką nors aplenkti, tegu tai daro lenktynėse, o ne gatvėje“, - tikino jis.

Taip pat D. Butvilas atkreipė dėmesį, kad atšilus orams dalį vairuotojų parklupdo alkoholis. Atsispirti pagundai gamtoje išgėrus sėsti prie vairo gali ne visi. „Jeigu vartoji alkoholį, nesėsk prie vairo ir nespręsk, daug ar mažai išgėrei. Net nereikia kelti tokio klausimo“, - teigė lenktynininkas.

O.Lapinas: pavasarį išryškėja žmogaus ir gyvūno panašumas

Psichoterapeutas O. Lapinas ryškiau pašvietus saulei pasireiškiantį vairuotojų norą tapti lenktynininkais sieja su žmogaus panašumu į gyvūnus, kurie, pavasarį atbudę, ima tarpusavyje konkuruoti. „Pavasarį žmonės atgyja įvairiom prasmėm. Jų vidinė būsena artima gyvūnams, kurie pavasarį išeina į laukus, pradeda matyti daugiau saulės. Atsiranda didesnis siekis daryti įspūdį, atsiranda konkurencija tarp žmonių. Pavasarį pasireiškia noras išsiskirti iš kitų“, - kalbėjo pašnekovas.

Atšilus vyrai, kaip būdinga ir gyvūnų pasaulyje, ima rodyti moterims dėmesį. O išsiskirti iš kitų, jo žodžiais, padeda nestandartinis elgesys kelyje: „Automobilis – kaip žmogaus tęsinys. Jeigu jums 18 metų, jūs gatvėje garsiai kalbate ir taip atkreipiate merginų dėmesį. Tas pats būna, jeigu sėdate į mašiną. Jūs demonstruojate, ką galite. Jūs verčiate mašiną būti jūsų saviraiškos priemone, norint atkreipti savos ir priešingos lyties dėmesį.“

Per kiek laiko vairuotojai išlieja savo energiją ir vėl važiuoja atsakingai? Psichoterapeuto manymu, yra žmonių, kurie niekad nebus atsargūs vairuotojai, nes jie „turi daug energijos, kai nuolat reikalinga aukšta stimuliacija“.

Tačiau kur kas daugiau žmonių, kurie aprimsta įpusėjus pavasariui. O. Lapino nuomone, artėjant vasarai noro pasirodyti jie jau nebeturi. „Jie įeina į normalų ritmą ir jaučia, kad daugiau negali kažką parodyti. Arba siekis būna patenkintas – tu jau parodei, ką norėjai“, - sakė pašnekovas.

Anot jo, pavasaris kur kas labiau veikia vyrus. Moterys yra konservatyvesnės ir atsargesnės, todėl jos mažiau pasiduoda gamtos pokyčiams. „Yra moterų, kurios mėgsta greitą važiavimą ir važiuoja vyriškai. Jos į pavasarį reaguoja lygiai taip pat kaip ir vyrai. Taip pat yra vyrų, kurie reaguoja moteriškai ir nepasiduoda pavasariui – lieka labai atsargūs. Bet vyrai linkę vairuoti neatsargiau. Moterys yra konservatyvesnės ir atsargesnės. Normatyvinė moteris mažiau pasiduoda pavasariui nei normatyvinis vyras“, - lytis lygino O. Lapinas.

Jo įsitikinimu, labiausiai orų permainos veikia paauglius. Psichoterapeuto teigimu, palyginus paauglį, studentą ir vidutinio amžiaus vyrą, didžiausia tikybė, kad būtent paauglys pavasarį savo elgesiu kelyje išsiskirs labiausiai: „Paauglys turbūt važinėtų ypač įspūdingai. Vidutinio amžiaus vyras greičiausiai važinės atsargiai.“
Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: delfi.lt
Autoriai: Tomas Janonis
(1)
(0)
(0)

Komentarai (3)