2 tūkst. litų vertės pamoka: įsigydami elektronikos techniką būtinai tikrinkite pakuotės turinį

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

peeplt 2013-05-07 09:00
Pamokantis straipsnis. Reikės dažniau naudotis teisėmis apžiūrėti prekę. Turėjau ne vieną garantinį atvejį. Ir į pardavėją aš linkęs žiūrėti pagarbiau. Visi pardavėjo/pirkėjo santykiai yra apibrėžti istatymais, ir atsitikus vienai ar kitai situacijai, pas pardavėją einu neklausti kaip bus, o pasakyti kaip darysim. Todėl dialogas vyksta be jokių pykčių ir paprastai būna konstruktyvus. Gerbkite save ir pardavėją ir jus gerbs - susipažinkite ne tik su savo bet ir su pardavėjo teisėmis ir kalbėtis bus daug lengviau. Kartais paskaičius vartotojų teises ir garantines sąlygas net nesikreipi į pardavėją, nes teisus nebūsi. Kartais kreipiesi ir problemų nebūna. Kartais kreipiesi ir pardavėjas bando "išpakuotų dėžučių" istorijomis atsikratyti atsokomybės. Tokiu atvėju mandagiai pasiūlai susipažinti su vartotojų teisėmis. Dažniausiai tai labai padeda nes tiesiog padeklamuoji ar parodai konkrečiai kokiomis istatymo eilutėmis vadovaujiesi reikalaudamas garantinio aptarnavimo. Jai pardavėjas vistiek nenori šnekėti, tiesiog konstatuoji kad tai yra "ginčas" ir kad toliau prašysite situaciją ivertinti trečios šalies (reikia atsiminti, kad kreipiesi nes esi įsitikines savo teisimu, o ne tik "aš galvoju kad jūs privalote"). Toliau nebežinau, nes savo teises ginti teko tik iki čia. Kai buvo pasiūlta pagalbon pasikviesti trečią šalį problemos dėl garantinio neliko. O dėl lyginimo su UK tai kartais pardavėjas taip "gerbia" savo kliantą kad suteikia paslaugų daugiau negu reikalauja vartotojų teisės. Tai tiesiog kruopščiai paskaičiuoto marketingo dalis. Niekas labdara neužsiima jaigu tai nėra pagrįsta finansiškai. Kaip kažkas minėjo, lietuvis ieškodamas prekės žiūri tik į kainą, ir visiškai nevertina aptarnavimo kokybės. Anglui nerūpi 200 svarų į vieną ar į kitą pusę, jam svarbu kad būtų patogu greita ir nebūtų jokių problemų. Jis nelaksto po visą miestą ieškodamas kur 20lt pigiau bus, jis renkasi pardavėją pagal aptarnavimo lygį. Koks tikslas tenkinti vartotojų nepagrįstus skundus, jaigu tas pats vartotojas sekantį kartą ieškodamas prekės vistiek žiūrės tik į prekės kainą ir į nieką daugiau.
djsvedas 2013-05-07 13:29
Na situcija jo. Nei tikėt pirkėju, nei tikėt pardavėju. Šiaip ar taip, pirkėjas turėjo pastebėt ar pakuotė buvo atidaryta ar ne, bei turėjo pasitikrinti ką perka, nes juk savaime aišku jog daiktas smūgiams neatsparus. Jei nepastebėjo, pats kaltas. Buvo ir man. Nupirkau teliką tam pačiam TopoCentre, parsivežiau namo, įjungt, o gi neįsijungia. Nuvežiau tagal. Pradėjo skiesti, kad vežkit į garantinį. Sakau koks dar garantinis, jei telikas ką tik pirktas ir jis tiesiog neveikia. Sako reikėjo tikrint vietoje. Sakau neskiesk. Po pusvaladžio barnių, prie ten to vadybininko ar kas ten buvo, pradėjau skambinti į vartotojų teises. Bachūras susipratęs, kažkur nulėkė ir po minutės atlėkęs paklausė, - ar norėsiu pinigais, ar naujo teliko. Po to atvejo visada išpakuoju ir apžiūriu ar nėra mechaninių pažeidimų ir ar viskas yra pakuotėje (su šiuo varijantu ir buvo nuotykių).
Jumbo 2013-05-07 13:29
Kartais prekė būna ne iš tų, kurios paprastai stovi vitrinose ir kurias taip paprasta ir greita išbandyti, ir lengva apžiūrėti. Teko iš Kilobaito pirkti vaizdo plokštę - HD 7950. Iš pažiūros tvarkinga, be mechaninių pažeidimų, kaip ir nieko įtartino. Parsinešu namo, pajungiu - kad ir ką bedaryčiau, GPU fan'ai sukasi maksimaliu dažniu, nors temperatūros normalios. Išsiaiškinau, kad kaltas fan'ų kontroleris (vėliau patys gamintijai el. Paštu tai patvirtino). Tą pačią pirkimo dieną skambinu į parduotuvę, į servisą, išdėstau problemą. Prašau grąžinti pinigus už brokuotą prekę (keisti/taisyti net neprašau, nes žinau, kaip su tais servisais būna). Atsako, kad nieko nebus, siųsim gamintojui tikrinti, užtruks 2 sav. Bandau šiuo klausimu susisiekti su kitais parduotuvės atstovais - atsakymo arba nėra, arba liepia kreiptis į garantinį aptarnavimą. Neturėdamas kito pasirinkimo pristatau plokštę į servisą. Galų gale po 2 mėn. skambinėjimo, kalbėjimosi akis į akį, gavau pakeitimą. Kai perki atrodo, negi prašysi dabar dėti plokštę į kokį pc , bandyt žaidimus žaisti ar pns. - gal viskas bus gerai. O kartais vertėtų.
Nerkashis 2013-05-07 13:39
Mechaniškai pažeista ar netelpanti prekė tai aišku. Svarstau, ką man man daryti. Analogiška situacija - pirktas tv, iš pakuotės ištrauktas namuose. Kol naujas, kol dar visos funkcijos neatrastos, rodė puikiai. Bet vėliau, pastebėjau tuo vadinamus debesėlius ir pakankamai ryškią horizontalią liniją per tv vidurį. Garantinio išvada, kad tai ne gedimas, tv techniškai tvarkingas. Nusiunčiau foto, el. paštu, atsakymas toks pats. Ir dar, kad dieną to nesimato ir suprask - žiūrėk tv prie šviesos. Sekantis mano žingsnis bus vartotojų teisės.
Simplicity 2013-05-07 15:43
Jei žiūrėti į šviesesnes dėmes, tai viskas priklauso nuo jų ryškumo. Kiekvienas televizorių gamintojas turi kokybės reikalavus, kuriais serviso centrai ir vadovaujasi. Jau nepamenu kelių (ar keliolikos) procentų filtrus naudoja, tačiau esmė tokia — jei žiūrint per filtrą problemos nėra, tai viskas OK. Tačiau jokių matomų linijų negali būti. Gali būti dar ir toks variantas, kad pardavėjas užsipirkęs pigesnių prekių su defektais (grade A ar A-), jas pardavinėjai kaip geras. Tokioms prekėms yra taikomi ne tokie griežti reikalavimai, tad serviso centre problemų ir nemato. Tada jau vartotojų teisės, nepriklausomos ekspertizės ir t.t. Pasižiūrėk ar kur ant televizoriaus informacinių lipdukų, naudojimosi instrukcijoje nesislepia įrašas apie tai, kad televizorius yra žemesnės kategorijos (grade A, A-, B+ ir t.t.).
Simplicity 2013-05-07 16:17
Na ir atskira žinutė visiems besipiktinantiems, kad parduotuvė vietoj to jog atiduotų pinigus, siunčia jus į serviso centrą. Gerbiamieji, supraskit jog ekstrasensai parduotuvėse nedirba, o paprasti mirtingieji negali pasakyti kodėl daiktas neveikia vien tik pažiūrėję ar prisilietę prie jo Vartotojai žino tūkstantį ir vieną būdą kaip sugadinti daiktą, bet jie niekada neprisipažins jog daiktas neveikia dėl jų kaltės — geriau jau įsistatys kiaulės akis ir sakys jog nusipirko jau neveikiantį Juokas juokais, bet būna ir tokių variantų, kai į naujo televizoriaus korpusą sudedami viduriai iš seno neveikiančio televizoriaus. Siųsdami į serviso centrą, pardavėjai apsidraudžia nuo galimo pirkėjų sukčiavimo ir didelių nuostolių. Serviso centrų nereikėtų bijoti. Jus gi gina vartotojų teisių apsaugos įstatymas, kuris suteikia teisę atsisakyti remonto ir reikalauti pakeisti brokuotą prekę kita. Tik pageidavimas turėtų būti išreikštas raštu, nes garbės žodis šiais laikais mažai svorio beturi p.s. Stenkitės iškilusius nesklandumus spręsti taikiai, be nereikalingos agresijos proveržio ir keiksmų tirados. Joks save gerbiantis žmogus nebus nuoširdus ir nesistengs padėti, jei kažkoks chamas jį siunčia ant trijų raidžių. Ne pardavėjas ir ne parduotuvės vadovas kaltas, kad pro gamyklos sandėlio duris iškeliavo gaminys su trūkumais. Mandagumas yra tas raktas, kuris atidaro visas duris
Nerkashis 2013-05-07 16:26
Simplicity 2013-05-07 18:25
Tau turbūt teko susirašinėti su AG Service Apsilankęs SAMSUNG lietuviškoje svetainėje susiradau, kad SAMSUNG atstovybę turi tik Latvijoje. Pasinaudojęs paieška radau ir naudojimosi instrukciją, kurioje nė vienu žodžiu neužsimenama apie tai, kad taškai ar „debesys“ yra normalus reiškinys. Debesys per visą ekraną tikrai ne kaip atrodo, todėl tavo vietoj parašyčiau į UK ar Airijos support'ą Tik nesigirk jog esi iš Lietuvos, kad nepasiųstų atgal pas lietuvius. Parašyk normalų laišką anglų kalba ir žiūrėk ką atrašys. Kaip suprantu, SAMSUNG ir patys žino apie netolygų ekranų apšvietimą... http://skp.samsungcsportal.com/integrat ... seq=432370
Nerkashis 2013-05-07 18:40
Garantinis - UAB "Šneiderio elektronika", Klaipėda. O ką man duos UK atstovų nuomonė? Ryt, grįžęs iš darbo, kreipsiuosi į vartotojų teises, žiūrėsiu ką jie atrašys.
Simplicity 2013-05-07 18:43
Čia tik bendram išprusimui Bus aišku ar čia tik Lietuvoj tokios politikos laikomasi ar ir kitur Europoj.
kurmis 2013-05-07 18:59
. Gal galima bus su prekybininku susitarti gražiuoju dėl prekės pakeitimo į kitą, jei pakuotė, tarkim, nėra labai akivaidžiai pažeista bei prekė su visais lipdukais vietoje.
Nerkashis 2013-05-07 19:20
Žiūrėjau plazmas. Buvau jau išsirinkęs Panasonic plazminį. Buvo praversta daug forumų, laimėjo Samsungas, nes neturi problemų su video audio formatais, o dar smartas su savo privalumais. Žinoma, dabar, kai pačiupinėjau LCD, kai pamačiau trūkumus, užsinorėjau plazmos. Spjaučiau į 15lt didesnes mėn. sąskaitas už elektrą, į pastoviai užtrauktas užuolaidas dieną ir galbūt ne visus "kramtomus" filmus. Prekybininkai buvo visiškai nekompetetingi: tv vežiau tieisiai į parduotuvę, nors garantinis pasiima tiesiai iš namų. Po to, tv 3 dienos buvo grąžintas, o iš jų jokio skambučio, kol pats nepasiteiravau. Tv pirktas 2012-11, tai su keitimu būtų sudėtinga.
kurmis 2013-05-07 19:28
Tai galėjai Samsung plazmą pasirinkti, pavyzdžiui, e6500 ar e550 ir būtų su visais formatų palaikymais, kokie yra LCD. Dabar belieka tik bandyti LCD TV parduoti taip patiriant šiek tiek nuostolių ir pasiimti PDP TV pridedant litų.
Nerkashis 2013-05-07 19:44
Tai dabar ir aš gudrus po laiko Samsungo plazmos net nežiūrėjau, nes lyderis Panasonic. Simplicity, bandysiu pasidomėt, ką užsienio garantinis apie tai mano.
Arthuras 2013-05-07 19:44
Čia jau "į vienus vartus" taip sakant. Pagal įstatymą, tai taip. Tačiau logiškai, tai šis įstatymas naudingesnis pardavėjams, nei pirkėjams, o taip būti neturėtų.
Nerkashis 2013-05-11 09:45
Ką gi, nuleidžiu rankas. Parašiau, kaip Simplicity patarė, anglų atstovams, atsakymas buvo: Padariau nustatymus kaip nurodyta, tai tie debesėliai kaip ir sumažėjo. Jau galima kentėti. Grįžtant prie straipsnio, tai išeitų, kad man reikėtų tv išpakuoti, įjungti, išbandyti pagrindines funkcijas, išbandyti 3D akinius, pultelį ir t.t. Įdomu ar kas nors taip cackintusi?