Suomiai išrado liftą, tinkamą 1 km aukščio dangoraižiams

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

neruzka 2013-06-20 11:35
Hm, o kodel butinai riekia naudoti lynus? Ar negali liftas tiesiog vazineti vertikaliai? Ar tokiu atveju reikia zymiai didesniu energijos sanaudu? Ar dar kokios kitos priezastys yra?
Aklas 2013-06-20 11:44
Tuomet variklis turi buti prie pacio lifto, t.y. papildomas svoris ir papildomos sanaudos.
kestutisz 2013-06-20 11:46
Na, aš aišku nemačiau kaip atrodo modernių (o dar ir greitaigių) liftų varikliai, bet paprastų sovietinių daugiaaukščių jie labai nemaži, tokius vežioti (bei stabdyti) kartu su visa būdele jau būtų iššūkis, jau nekalbant remontą apie tokio užstrigusio kažkur tarp aukšų... :)
Xdmin 2013-06-20 12:00
O jeigu tarkim tarp lifto ir tos erdves kurioje juda viskas butu labai sandaru, liftas kiltu kai butu pumpuojamas oras is apacios, taip sudarant slegi ir liftas kyla. Norint nusileisti, oras is apacios eitu kazkur kitur, liftas leidziasi (oras gali eiti kokiais vamzdziais is apacios ir padudoamos virs lifto, taip neprarandamas oro kiekis.) Pliusai - nera aukscio ribojimo, nes svoris butu toks pat, nera lynu, tik liftas ir siurblys. Minusai - sunku uztikrinti sandaruma, ji pazeidus liftas gali nukristi (jei nespetu pripusti oro daugiau nei iseina). Ka manot?
immortallt 2013-06-20 12:22
Tu net neįsivaizduoji, kiek reikia pastangų užsandarinti kažką tokio didelio ir dar jame juda. Priedo, energijos nuostoliai slėgį keičiant milžiniški. Kas dėl variklio prie kabinos ir ant bėgių važinėjančio, nelieka atsvėrimo lifto masės iškart - vien tai ženkliai didina sąnaudas.
Shinigami 2013-06-20 12:27
Aukščio ribojimas priklausytu nuo variklio galingumo. Nes kuo aukščiau pakelti lifta tuo didesnio slėgio reiktu. O didesniam slėgiui reiks galingesnių variklių. Bei garantuoti saugumą butu labai sunku ir brangu. Reiktu storu ir tvirtu sienų, kad atlaikytu slėgį. O jei siena įtrūks bus didelis buum. Sandarumo garantavimui rektu ir lifto durys padaryti, kad užsidarytu labai sandariai, o tai greičiausiai reiškia aštrius kampus ir didelį spaudimą. Jei tarp tokių durų įkištum ranką, ja gali amputuoti. Aš galvoju, kad geriausias būdas panaikinti linus ir neriboti aukščio tai elektromagnetiniai liftai. Paleidai elektros srovę kabelių ir sukuriai magnetini lauką kuris lifta kelia arba leidžia žemyn. Ir magnetinis laukas kuriamas tik ten kur yra liftas, o ne per visa lifto šachtos ilgį.
DJ_LFS 2013-06-20 12:37
O jei dings elektra?
Shinigami 2013-06-20 13:13
Liftas nejudės. Kaip ir dabar liftuose yra apsaugos nuo trukusių linų. Išsilenkia ratukai ir sustabdo liftą. Panašiai ir čia gali padaryti. O kad nejudančio lifto nereikėtu pastoviai laikyti su magnetinių lauku. Taip pat galima pritaisyti atsilenkiančius kablius kurie laikytu liftą jam sustojus.
Xdmin 2013-06-20 13:13
Akumuliatoriai.
Tadasp 2013-06-20 13:34
O tai pvž negali padaryt, kad liftai kiltu tarkim iki 1km aukščio po to kitas liftas nuo 1km iki 2km tarkim ?
Ketleris 2013-06-20 13:51
Va mano idėja išdėstyt penkis varikliukus kas 200 metrų skersai visą šachtą ir lai būna šachta nors 3km.. ar nors vienas pasakysit bent vieną minusą? Žalias lynas, raudoni varikliukai. https://www.dropbox.com/s/ourk0fp77mbzr ... 2inimo.png
punktyras 2013-06-20 14:22
O kokia problema čia išsprendžiama?
Ketleris 2013-06-20 14:35
och maniau patvarumo reikia, o čia jie elektrą nori taupyt, tad mano pasiūlymas nieko vertas šiuo atžvilgiu
immortallt 2013-06-20 16:18
Taip ir daro, tik niuansas, kiek žinai pastatų aukštesnių nei 1km? Ketleri, tu įsivaizduoji, kiek sveria kilometras lyno? Tai ir saugumas, ir elektra ir galų gale techninės galimybės.
Tadasp 2013-06-20 17:28
Tai, kad aukščiausias pastatas tik ~800m.
immortallt 2013-06-20 18:19
Thats my point.
Pavasarėlis 2013-06-21 00:38
Vat aš irgi tą patį mąsčiau. Kažkaip man atrodo toks variantas labai neblogas būtų.