Akcija Prancūzijoje: „Pirk automobilį ir kitą gauk nemokamai“  (8)

Tebesitęsiantis naujų automobilių pardavimų nuosmukis Europoje byloja apie tai, kad dugnas jau netoli, tačiau arši rinkos konkurencija nieko gero nežada nuo gamybos pertekliaus besivaduojantiems gamintojams.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Štai į pensiją išėjęs statybininkas Elie Chauvinas neplanavo pirkti naujo automobilio, tačiau kai jis stabtelėjo prie vietinio „Hyundai“ salono, namo grįžo su dviem mašinomis už vienos kainą. Prancūzą suviliojo ix35 modelio pasiūlymas – perkant šį SUV klasės visureigį, antrąjį automobilį i10 galima gauti vos už 1 eurą, rašo „Reuters“.

„Tai buvo pasiūlymas, kuris patraukė dėmesį. Priešingu atveju nebūčiau keitęs savo automobilio. Dar ne dabar“, – tikino 63-ejų E. Chauvinas iš Nimeso (Prancūzija).

Didelės nuolaidos yra blogos naujienos gamintojams, bet geros žinios tokioms šeimoms, kaip E. Chauvino. Vyras už 29 619 eurų (102,2 tūkst. Lt) įsigijo naują automobilį sau ir už 1 eurą gavo 10 120 eurų (35 tūkst. Lt) vertės i10 mažylį savo žmonai. Bendra nuolaida – 25 proc. abiejų pirkinių vertės.

„Mano žmona buvo sužavėta, ji prižadėjo mylėti mažąjį automobilį. Kai pasakiau kitiems žmonėms, kad įsigijau dvi mašinas už tokią kainą, jie tik skaniai juokėsi“, – pasakojo prancūzas.

Įmušti įvarčiai virto eurais

Tokios akcijos rodo, kad Europa yra rojus automobilių pirkėjams ir tarsi košmaras – gamintojams. Didelės nuolaidos skatina pirkėjus pakeisti automobilį, nors tą jie darytų vėliau.

Naujas penkių didžiausių rinkų – Vokietijos, Britanijos, Prancūzijos, Italijos ir Ispanijos – tyrimas parodė, kad masinės gamybos markių nuolaidos gegužės mėnesį šoktelėjo 17 proc., lyginant su tuo pačiu laikotarpiu pernai, ir dabar nauji automobiliai vidutiniškai siūlomi su 2 518 eurų nuolaida.

Vis dėlto tokios nuolaidos nėra amžinas dalykas ir anksčiau ar vėliau gamintojai turės jų atsisakyti, o tai per artimiausius mėnesius sukels dar vieną pardavimų nuosmukį, įsitikinęs „Ernst & Young“ analitikas Anilas Valsanas.

Tarp gamintojų PSA koncernas, jungiantis „Peugeot“ ir „Citroen“ markes, gegužę nuolaidas „Peugeot“ markei padidino 33 proc., iki vidutiniškai 3013 eurų, o „Citroen“ – 21 proc., iki 3429 eurų.

„General Motors“ koncerno Europos padalinys pasižymėjo kaip dar vienas itin dosnus nuolaidų žarstytojas – „Opel“ automobiliai paskutinį pavasario mėnesį pirkėjams buvo parduodami su vidutine 3301 eurų nuolaida. Skaičiuojant pramonės vidurkį, bendrai nuolaidos išaugo 15 proc., iki 2440 eurų.

Tiesa, daug pardavėjų, saugodami markės įvaizdį, nuslepia dideles nuolaidas registruodami salonuose esančius automobilius kaip naudotus ar atsikrato jų, parduodami nuomos bendrovėms.

Kai kurie gamintojai imasi ir netradicinių pirkėjų viliojimo gudrybių. Štai dauguma naujų „Hyundai“ pirkėjų Ispanijoje greitai atgaus 2250 eurų, nes pirko automobilius birželio mėnesį, kai pardavėjai pasisiūlė sumažinti mašinos kainą po 150 eurų už kiekvieną Ispanijos futbolo rinktinės įvartį Konfederacijų taurės turnyre (15 įvarčių buvo riba, iki kurios skaičiavo „Hyundai“).

„Ispanija muša įvarčius, o laimi – tu“ – taip skelbė reklaminis šūkis. Ispanai ilgai netruko ir jau per pirmus 3 mačus savo sąskaitoje turėjo 15 įvarčių, įskaitant pergalę 10:0 prieš Taitį.

Optimizmas sugrįžta

Birželį naujų automobilių Europoje parduota mažiausiai nuo 1996 metų – 1,134 mln., t. y. 5,6 proc. mažiau nei 2012 m. birželį. Pirmąjį šių metų pusmetį parduota 6,205 mln. transporto priemonių, t. y. 6,6 proc. mažiau nei tuo pačiu laikotarpiu 2012 m., teigia Automobilių gamintojų sąjunga ACEA.

Automobilių rinka plėtėsi tik Didžiojoje Britanijoje, kur birželį pardavimai pakilo 13,4 proc., o per pastaruosius šešis mėnesius – 10 proc.

Sausio-birželio mėnesiais transporto priemonių Vokietijoje parduota 8,1 proc. mažiau nei prieš metus, Prancūzijoje – 11,2 proc. mažiau, Ispanijoje – 4,9 proc., o Italijoje – 10,3 proc. mažiau.

Vis dėlto kai kurie ženklai rodo, kad automobilių pardavimai jau pasiekė dugną ir vėl ims kopti į viršų. „Ford“ didina „Kuga“ gamybą Ispanijoje 10 proc., o „Volkswagen“ paprašė savo darbuotojų sutrumpinti vasaros atostogas ir padėti pagaminti daugiau „Golf“ automobilių.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: delfi.lt
(4)
(0)
(0)

Komentarai (8)

Susijusios žymos: