Dingusio lėktuvo paieškų ratas siaurėja (Video)  (0)

Tyrėjai gavo naujos informacijos, leidžiančios susiaurinti galimą Malaizijos oro linijų reiso 370 buvimo vietą kai ketvirtadienį paaiškėjo daugiau detalių apie paskutinius ankstyvo kovo aštuntosios ryto skrydžio iš Kualalumpūro į Pekiną momentus.


Visi šio ciklo įrašai

  • 2014-04-10 Dingusio lėktuvo paieškų ratas siaurėja (Video)  (0)

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Paieškas koordinuojanti Australijos agentūra pranešė, kad paieškų lėktuvas aptiko tikėtiną signalą iš dingusio orlaivio juodųjų dėžių.

„Akustinius duomenis dar reikės nuodugniau ištirti, bet jie panašūs į sklindančius iš žmogaus rankų darbo šaltinio,“ sakė agentūros vyriausiasis koordinatorius Angusas Houstonas.

Kitus svarbius elementus ketvirtadienį atskleidė Malaizijos vyriausybės vadovas ir kiti tyrimu užsiimantys šaltiniai:

  • Malaizijos oro linijų skrydis 370 kariškių radaruose nebuvo matomas maždaug 120 jūrmylių (222 km) po to kai jis perskrido Malaizijos pusiasalį, sako šaltiniai. Remiantis turimais duomenimis, tai reiškia, kad lėktuvas sumažino skrydžio aukštį iki 4000 – 5000 pėdų (1,2 – 1,5 km) sakė vyriausybės atstovas ir su tyrimu susijęs CNN šaltinis.

    Nu­si­lei­di­mas ga­lė­jo bū­ti už­pro­gra­muo­tas lėk­tu­vą val­dan­čia­me kom­piu­te­ry­je kaip gel­bė­ji­mo ma­nev­ras

    Buvusi JAV transporto departamento vyriausioji inspektorė Mary Schiavo įvardino dvi galimas lėktuvo žemėjimo priežastis: pasitraukti iš kelio komerciniams orlaiviams, paprastai skraidantiems aukščiau [9 – 12 km], arba pasiekti aukštį kuriame nereikia sudaryti oro spaudimo ir skrendantieji lėktuvu galėtų kvėpuoti be papildomų priemonių, jei įvyktų dehermetizacija.

    Nusileidimas galėjo būti užprogramuotas lėktuvą valdančiame kompiuteryje kaip gelbėjimo manevras, sakė aviacijos ekspertas Davidas Soucie'is.

  • Malaizijos oro pajėgų paieškos lėktuvas buvo pakeltas apie 8 valandą ryto, netrukus po to, kai Malaizijos oro linijos pranešė, jog jų lėktuvas dingo anksti kovo 8 rytą, CNN pranešė Malaizijos šaltinis. Paieškos lėktuvas pakilo dar iki tol, kai buvo patvirtinti duomenys, jog lėktuvas pasuko atgal į vakarus, sakė Malaizijos vyriausybės atstovas CNN.
  • Tačiau oro pajėgos Civilinės aviacijos departamento ar vykdančiųjų paieškos ir gelbėjimo operaciją neinformavo dar tris dienas, iki kovo 11, tyrime dalyvaujantis šaltinis teigė CNN.
  • Ka­pi­to­no pas­ku­ti­niai žo­džiai: „La­bos nak­ties Ma­lai­zi­ja trys sep­ty­ni nu­lis“
    Kaip šaltiniai sakė CNN, MH370 pilotas, kapitonas Zaharie Ahmad Shah, buvo paskutinysis, kalbėjęs su oro kontrole ir pasakęs „Labos nakties Malaizija trys septyni nulis“. Malaizijos šaltiniai sakė, kad nebuvo nieko neįprasto balse ir nesijuto įtampos ar streso. Vienas iš šaltinių, tyrime dalyvaujantis valdininkas, pasakojo CNN, kad policija davė perklausyti įrašą penkiems pilotams, pažinojusiems skrydžio 370 pilotą ir antrąjį pilotą. „Nebuvo jokio pašalinio balso,“ pranešė šaltinis.
Paieškos lėktuvo išgirstą tikėtiną signalą priėmė garsiniai plūdurai, pritaikyti tokių duomenų gavimui netoli Australijos laivo Ocean Shield, pranešė Bendro veikimo koordinacijos centras (JACC).

Povandeninės paieškos

Siaurėja paieškų zona Indijos vandenyne.

Boeing 777-200ER, skraidinusio 239 keleivius ir dingusio kovo 8 skrydžio iš Kualalumpūro į Pekiną paieškose ketvirtadienį dalyvavo 10 karinių orlaivių, keturi civiliniai lėktuvai ir 13 laivų.

Trys iš šių laivų – Ocean Shield, britų HMS Echo ir Kinijos Haixun 01 – dėmesį sutelkė į povandenines paieškas.

Lėktuvas ir laivai trečiadienį pastebėjo daug objektų, bet paimti galėjo tik keletą, ir nė vienas iš jų neatrodė susijęs su MH370, pranešė JACC.

Ketvirtadienio paieškos plotas užima maždaug 58 000 kvadratinių kilometrų, jo centras – už 2 280 kilometrų į šiaurės vakarus nuo Perto miesto.

Bet naujausia paieškų sritis yra maždaug ketvirčiu mažesnė, nei dieną prieš tai ir daug mažesnė, nei buvo prieš kelias savaites.

Ketvirtadienio povandeninių paieškų zoną iš šiaurės riboja Ocean Shield ir Haixun 01 bei HMS Echo iš pietinės pusės.

Ocean Shield pirmasis užfiksavo du povandeninius signalus, kurių dažnis buvo artimas naudojamam vietos nustatymo žymenyse. Po to ji nieko negirdėjo iki antradienio, kai signalą užfiksavo dusyk. Keturi signalai buvo 17 mylių atkarpoje vienas nuo kito.

„Esu tik­ras, ieš­ko­me tei­sin­go­je vie­to­je, ta­čiau prieš pa­tvir­ti­nant, ga­lu­ti­nę MH370 po­il­sio vie­tą, rei­kia vi­zu­al­in­io nuo­lau­žų pa­tvir­ti­ni­mo“

„Esu tikras, ieškome teisingoje vietoje, tačiau prieš patvirtinant, kad tai yra galutinė MH370 poilsio vieta, reikia vizualinio nuolaužų patvirtinimo,“ trečiadienį sakė Houston.

Kita padrąsinanti naujiena, kad specialistai išanalizavo savaitgalį užfiksuotus signalus ir padarė išvadą, kad juos tikriausiai skleidė specifinė elektroninė įranga, o ne panašius garsus leidžiantys jūros gyvūnai.

„Jie mano, kad signalai atitinka skrydžio duomenų registratoriaus specifikacijas ir aprašymą,“ sakė Houston. „Dabar optimistiškai manau, kad nelabai tolimoje ateityje rasime lėktuvą ar tai, kas iš jo liko.“

Ketvirtadienis – 34 paieškų diena. Svarbiausia yra laikas: skrydžio duomenų registratoriaus lokatorius privalo skleisti aukšto dažnio signalą tik 30 dienų nuo patekimo į vandenį.

„Signalai silpnėja,“ sakė Houston trečiadienį, „tai reiškia, kad arba mes traukiamės tolyn nuo paieškų rajono, arba senka pingerio baterijos.“

(3)
(0)
(1)

Komentarai (0)