Google: ateityje nuosavi automobiliai bus nereikalingi

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

immortallt 2014-07-13 02:17
Kas bus jei meteoritas nukris ant mašinos? Man įdomu, kiek tu dažnai važiuoji tuos 1,000km per dieną. Neplanuota kelionė? Per 10min mieste visad atvažiuotų. Jei 100% miestas tik autopilotai, tai nusileisti iš pastato nespėtum. Dėl atstumo, ilgom kelionėm - netikiu, kad 1,000km nuvažiuoji nė karto nesustojęs. 15min sustoji - pusę akumo spėja pakrauti. O tesla jau dabar nuvažiuoja ~600km. Po 10 metų 600km turėtų būt visiškai norma. Nešvarus? Jau rašiau, automobilis apdergiamas - autopilotas nuvažiuoja į valyklą, jį išplauna, apdergusiems nuo kortelės nurašoma už valymą pinigai. Kas sukontroliuos, kad būtų techniškai tvarkingas? Finansinė atsakomybė. O techniškai nesugus, tai turbūt pusę Lietuvoje važinėjančių automobilių. Kita pusė nemoka vairuoti ir nesąmones daro kelyje. Vaikiška kedutė automobilyje? Gosh, tarsi kosmosą kainuoja ir negali būti bagažinėje gal 1/5 automobilių ar mažiau, pažymi, kad reikia kedutės, atvažiuos su kedute. Vaikus išvežios po mokyklas, perveš tarp veiklų ir pan. Fūra užspaus? O tai pačiam vairuojant tavęs fūra neužspaus? Oho. Matyt stebūklingų galių turi, prišiki į kelnes ir iš smarvės fūra nulekia nuo kelio. Asmeninį automobilį galėsi turėti, bet miestuose negalėsi naudoti rankinio valdymo. Turėsi autopilotą naudot. O kai paslauga realiai gausis pigiau nei automobilio pirkimas, o transportavimas tas pats, tai ir neliks asmeninio automobilio poreikio didelio.
Evalda5 2014-07-13 03:40
Žmogau, nežinai mano poreikių, nesijausk pasaulio bamba. Jei sakau, kad elektra šūdas. reiškia taip yra. Gyvenu aš ne Vilniuj, o mieste, kur yra metro, tramvajai, autobusai ir panašiai, ir bėdos su viešuoju transportu nėra. Mielai sėdam į metro, kad nulėktumėm į centrą alučio atsigert, muziejų aplankyt ar klube pašokt. Viskas. Toliau be automobilio neišeina. Vien mano ofisas 40km į vieną pusę - jau praktiškai kitam mieste. Pabandyk įsivaizduoti nelietuvišką miestą su bent milijonu gyventojų, ir dar dukart tiek priemiesčiuose, ir kiek jiems reikės tų taksi piko metu. Pabandyk suprasti, kad parvažiavę iš darbo prie savo daugiabučio daugiau nei 50proc. gyventojų neturi rozečių nei stotelių, kad pasikrauti tą šūdkibirį, Lietuvoj procentas didesnis. O jei grįžęs nori važiuoti kažkur, kur neplanavai, iškart jau reikia antro taksi, o anas galimai tuščiom rieda krautis? Kaip jau minėjau, neatitinka mano poreikių šita pseudoekologija. Paturėjom išsinuomoję plug-in'ą dvi savaites. Dieve, tiek kuro nė į savo didelį ir saugų "parketniką", kuriame neapsiškisi, pamatęs fūrą, kitaip nei tamsta su savo elektriniu kibiru, nesu pylęs niekad iki šiol. Su kondiške įjungta iki ofiso (40km intensyvus eismas) kuro sąnaudos apie 7l/100km benzino. Nepigaus. Važiuojam pilnu ekipažu ir verkiam. Vėl persėdau į savo tanką - erdvu, saugu, ir akumai prie +40 nebaisu kad susprogs. Nebaisu kad autostradoj vos prisilietus prie pedalo akumuliatoriai iškart tirpsta. Nereikia šūdais drabstytis, kai nieko apie žmogų nežinai. Išbandėm realią Tesla realioj trasoj. Greitkely nelekiant ir nenaudojant elektros prietaisų GAL ir realu nuvažiuoti, kiek nurodyta, o mieste kas kilometrą iš "rezervo" sudega 2 - 2,5 kilometrų. Dažnai mėgstam po darbo grįžę išvažiuoti į parduotuvę. Anos dirba iki 20 valandos, tai jei turiu tik 15 min, ir negaliu laukti, kol iki namo kibiras privažiuos? Prie namo bėdos su parkavimu. Kur tas kibiras mane įsilaipins, gal gatvėje? Ar važiuos į požeminį garažą kaskart? Ką darysim, jei su draugais sugalvosim nuvažiavę iki alpių kirsti sieną, ir pasilikti Austrijoje nakčiai, paliksim kibirą sau, tuščią? Ar važiuos krautis atgal? O ryte atvažiuos naujas? O jei norėčiau važiuoti ilgiau, nei taksi užsisakiau? O jei bevažiuojant man kur nors reikia skubiai nuvykti, pusiaukelėj kibiras išsikraus, ir sugalvos 15min sustoti? Galiu dar vardinti ir vardinti, nes kartą jau bandėm suskaičiuoti, kada apsimokės neturėti automobilio šeimoje. Kolkas geriau išleisti krūvas pinigų savam, nei naudotis kokiu nors taksi, ar panašia utopija. Nesakau, kad visiems, bet realiam pasaulyje nėra viskas taip idealu, kaip tai mato Google, Apple, ar kiti tamstos su rožiniais akiniais. Ar patikėčiau savo gyvybę kokiam kibirui su baterijom ir neaiškiais davikliais? Tikrai ne. Elementarus pavyzdys - kaip ta automatizuota sistema susidoros su slidžia kelio danga, su galimu akvaplaningu, plikledžiu? Kliedesiai kažkokie. Ir visi kas stumia šitą mėšlą, kiek pastebėjau, net nesistengia panagrinėti jokių už ir prieš, yra tik aklas kalimas, identiškai kaip kokiam Apple vs. Samsung... Man asmeninis automobilis atsiperka dešimteriopai vien važiavimo komfortu, saugumu, judėjimo laisve, kai nesi pririštas prie kokios nors sistemos. Ir nėra tokios kainos, kurios pagailėčiau už šiuos dalykus. iki tol, kol elmobiliai nepajėgs pilnavertiškai atstoti "tradicinių" automobilių, tikrai į juos, ar jokius taksi nepersėsim. Nes su tamstos logika, žmona taip pat neatsiperka - tai kam mums jų reikia? Ir paskaičiavus kaštus, kainos ir kokybės santykį, tai gal išvis tragedija? Gal visi padarom bendras moteris, ir tiek, bus faina? Pyst prisijungi prie sistemos, ir pyst boba prie laiptinės. Ir su vaikais, ir su gyvūnais naminiais taip pat galima puikų verslą padaryti, tereikia su propaganda tinkamai praplauti smegenis, ir bus liuks. Taip kad tebūnie taika, tamsta važiuosi su taksi, o aš su savo automobiliu. Ir tiek.
Kadras 2014-07-13 12:28
Zmogau cia yra paprasciausia matematika, tu gal to nesuvoki, bet vairuodamas tavo smegenis atlieka begale matematiniu skaiciavimu, o kompiuteris zymiai tiksliau gali apskaiciuoti. Speju tavo masina su ABS? Kazkodel sia sistema pasitiki?
immortallt 2014-07-13 12:33
Evalda5, tu svajoji, kad nafta nepasibaigs, ar nesupranti, kad akumuliatoriai tobulės? Kuo tu tobuliau vairuoji, nei autopilotas? Visi žmonės važiuoja vienu metu? For *ukcs sake, pradėkit naudotis puodyne ant pečių.
Evalda5 2014-07-13 13:02
Nei aš sovietinio mastymo, nei ką. Neaugau tarybinėj Lietuvoj, nieko nežinau apie tai. ABS nepasitikiu, bent jau nuo to, kai būdamas "klevas" išverčiau medelį RIMI aikštelėj dėl pasitikėjimo elektronika. Elektronika netobula, ir ginkdie, nesakau, kad aš tobulas vairuotojas, ar ką. Beje. pas mane mašinoj ir daug daugiau elektronikos yra, ir mielai ja naudojuosi. Bet manau ne vienas žinote, kaip pavojinga važiuojant žiemą sausu asfaltu įvažiuoti į ruožą, kur yra dalis kelio apledėjusi, ir manau žinote. kad kai yra slidaus kelio tikimybė, vokiečių bei skandinavų auto gamintojai rekomenduoja nenaudoti kruizo kontrolės? Nes šių dienų elektronika nepajėgi nuspėti kelio dangos būklės! O kur kelio nelygumai, kur provėžos? Kokia elektronika įvertins šitus dalykus? Nesakau, kad NIEKADA nesėsiu į elektrinius automobilius, bet nesėsiu tol, kol jie nepajėgs pilnai atstoti normalaus automobilio, "tradicinio", taip sakant. Kad nereikėtų vardan "ekologijos" aukoti savo saugumo ir komforto. Lygiai taip pat niekada nesėsiu į automobilį be vairuotojo, kol nežinosiu, kad gamintojai apgalvojo VISKĄ, o ne kaip greičiau prastumti kuo brangesnį automobilį. Kalbant apie ekologiją, dar pakalbėkim ir apie ekonomiją - pasakykit man, kad šitų pseudoekologiškų autoomobilių kaina adekvati jų galimybėms... Kolkas žinau gal tik vieną išimtį - BMW i3. Bet pavažiavus su juo, nutariau dar pasilikti prie savo automobilio...
007 2014-07-13 13:11
Nu bet ir įdomus mąstymas... Tai nejaugi manai, kad kažkas paleis tuos automobilius provėžom ir ledais lakstyt. Kad jie būtų gatvėse, tam turi būti sukurtos sąlygos. Juk nevažinėji mieste kuriame gyveni žvyrkeliu? Sąlygos turbūt nėra blogos, pritaikytos šiuolaikiniam transportui? Kodėl būtinai viską vertint pagal dabartinius standartus? Nieks ir nesako, kad dabartiniai keliai yra tinkami autopiločiams automobiliams.
immortallt 2014-07-13 13:30
Tesla Model S, geresnis ir galingesnis už didžiąją dalį automobilių visais klausimais, ten kur yra infrastruktūra pradėta diegti. Kruizo kontrolė neskirta valdyti automobilio. Man įdomu, kaip kalta elektronika buvo, kad išvertei medį aikštelėje? Gal tarpinę tarp vairo ir sėdynės pakeisti reiktų?
Evalda5 2014-07-13 13:49
Esi girdėjęs apie ratų "užsirakinimą", kaI ant ledo ar kitos slidžios dangos automobilis pradėda slysti iškart visais keturiais ratais? Žinai kas kaltas? Kreiva sistema, nes visi keturi ratai nesisuka, ir ABS ddavikliai praneša kompiuteriui, kad automobilis stovi, reiškia stabdžiai "laiko" pilnai nuspausti. Ir štai, greitis vos 10km/h, ir nuskini medelį, nes aklai tiki ABS, juk turėtum sustoti. Apie infrastruktūrtą - kam kalbėt, o mums, lietuviams, patylėt. Tikrai pas mus geri keliai, lygios, ir žiemą valomos gatvės laiku. Pats esu Vokietiijoje. čia tikrai kito lygio infrastruktūra, BET - miestuose tikrai randu gatvių, vertų prilyginti Vilniuj, tikrai nėra jos idealiai lygios. Žinoma, šią žiemą net sniego normaliai nematėm, o ir šiaip vokiečiai "netempia gumos", išvalo viską tikrai greitai. Greitkeliuose nespėja snaigės krisiti, o jau nuvalyta ir pabarstyta būna. O Lietuvoje? Deja... Dažnai važinėju užmiesčio keliais, pvz. važiuodamas pas uošvius nesu matęs gerai nuvalyto kelio. Tai ką, man tokiems keliams visvien reikės turėti kitą automobilį? Nusiimkit rožinius akinius pagaliau, negi tikrai nematot, kad jums smegenis plauna? Ar nors vienas iš jūsų, komentatoriai, galit įpirkti tą Tesla S? Ar kitą kurią? Ar bent BMW i3? Aš negaliu, BMW jau galiu, ir Prius įpirkčiau, bet anie neverti nė puse pinigų, prašomų už juos. O pavažinėto tokio ranka nekyla pirkti. Kaip jau minėjau, nesakau, kad ateities technologijos nebus tinkamos viskam šitam išspręsti, bet kolkas toli gražu. Kai tai bus pasiekta - tada ir pirksiu. Negalima sulyginti visų žmonių poreikių ir sumesti visų į vieną katilą, kiekvienas turim savų priežasčių ir argumentų, kaip elgtis. Savo nuomonės jums neprimetu, tik išdėstau savo argumentus. kodėl man nepatinka tokia akla propaganda. Geros dienos!
immortallt 2014-07-13 14:19
Evalda5, bet tu ir arogantiškas. Manai, kad gali įvertinti kelią greičiau už kompą. Gal šachmatais nori sužaisti su kompu, kuris 100% išnaudoja savo pajėgumus? Laimėti neįmanoma, nes jis kaskart numatys visus iki paskutinius įmanomus ėjimus. Tuo tarpu Kasparovas numato ~3-5, nujaučia iki 7-8 ėjimų. Jo, apkaltinai sistemą, kad vairuot nemoka Oi patinka man tokie. Model S yra BMW 7 klasės automobilis. Atitinkamai ir kainuoja. Jei tau atrodo, kad taip visą laiką bus, nu tai man keista, kaip tu dar ne su arkliu jodinėji, gi automobilis toks baisus, pavojingas ir va kuro reikia ieškoti, va žiūrėk ir medį nuskynei. Vokietija, 4 pagal BVP, gyventojų tankis Vokietija 226, Lietuva 45. 5 kartai skirtumas gyventojų tankis, tai kaip manai, kiek daugiau galima skirti kelių priežiūrai, ar ir tiek sunku suprasti?
Evalda5 2014-07-13 15:28
Taip, aš arogantiškas šūdžius, ir turiu tam tokią teisę. Nerūpi man, kas tau patinka ar ne. Aš per metus nuvažiuoju virš 100tūkst. kilometrų, visus su lengvuoju automobiliu, ir nemanau, kad kažkas kitam laido gale gali sau leisti spręsti, kaip aš vairuoju, kokios man mašinos reiikia, ir panašiai. Ir sėdėdamas prie "baronkos" matau prieš akis kelią, galiu nuspėti kokia danga priekyje, galiu nuspėti automobilio priekyje elgseną iš to, kaip elgiasi jo vairuotojas, galiu įvertinti saugų atstumą iki kito automobilio greitkelyje priklausomai ne vien nuo greičio, bet ir nuo kelio dangos, oro sąlygų. Kada bus toks "gudras" kompas, kuris tai padarys už mane? Čia tik keli elementarūs pavyzdžiai. Vairuoju didellį automobilį, nes taip patogiau, ir esi saugesnis, ypač lyginant su superkompaktiniais kibiriukais kelyje. Imkim pvz. statistinio "parketo" susidūrimą su Smart'u. Kuris turi daugiau šansų išgyventi kaktomušą? Tai kokie čia sapaliojimai apie saugumą? Tai labai svarbu, bent jau man. Jei tau nesvarbu, pats ir gali važinėti arklio traukiamu vežimu. Kitas reikalas, kai kalbam apie PREVENCINES saugumo priemones, t.y., kai kalbame ne apie galimybę "išgelbėti" jau nutikus incidentui, o apie galimybę incidento išvengti. Džiugu, kad gamintojai pagaliau ima investuoti į tokias, kad ir pusiau automatizuotas, esimo sistemas. Bet visos tokios sistemos nepadės, kol infrastruktūra neparuošta. Juk ir patys tai pripažįstat. Slidūs, sugriuvę keliai, nenumatytos kliūtys kelyje (žvėrys, paukščiai) - visa tai galiu pamatyti pats, ir anksčiau. Tikrai pastebėsiu briedį ar šerną šalikelėj, ir iš anksto sumažinsiu greitį, kai autmoatinė sistema dar net nežinos, kad girioj tas briedis ganosi. Vėl tik vienas pavyzdys, o galima rasti ir daugiau... Dar šiek tiek apie aroganciją. Jei skaitytum atidžiau, tai pamatytum, jau rašiau, kad teko laimė išbandyti Tesla S, ir ji man LABAI patiko. Nepatiko, tik didelės energijos sąnaudos važiuojant realiam mieste, kur yra kamščiai, intensyvus srautas, nepatiko ir neprognozuojamas nuvažiuojamas atstumas. Ok, įsėdi, rodo, kad nuvažiuosi 300km, pasitrinam pusvalandį po miestą, ir po 50km nuvažiuotų telieka 120km. Kas per...? Jei mano dyzelis rodo, kad nuvažiuosiu 1200km, tai žinau, kad mažiau 1000 nebus. Tai tame ir yra ta mano arogancija - aš Tesla išbandžiau, gal pasispaudęs net nusipirkti patempčiau... Bet ar man tikrai to reikia? Kai technologija patobulės, ir galės atstoti mano automobilį be tokių vaikiškų minusų, tada ir pirksiu. O kolkas, aš tik arogantiškas šūdžius, ir matau, kad arba neskaitot, kas parašyta, arba tyčia ignoruojat, nes jūsų svariausias argumentas "bet juk labai gerai, gamintojas sako...". Pabandykit patys, tada ir sakykit. Galėsit ir jūs tada būti tokie arogantiški.
immortallt 2014-07-13 16:01
Pats ir anksčiau pamatysi briedį griovyje Oi, ačiū, geriausias metų anekdotas, kaip tu pamatysi anksčiau nei infrared kamera, gal terminatorius iš ateities? Tai kalba eina ar po 10 metų ar dabar? Gi niekas nesako, nuo rytojaus tik autopiloto automobiliai.
Simplicity 2014-07-13 16:23
Visa bėda, kad vadybininkai nesigaudo technikoje. Todėl ir atrodo, kad kompiuteris yra geriau, greičiau ir patikimiau. Tik vadybininkai nesupranta, kad elektronika genda kiek kitaip nei plūgas ar akėčios. Imkim dabartinius automobilius ir jų elektroniką. Juose jau nemažai sistemų, kurios už vairuotoją nusprendžia kaip automobiliui reikia elgtis vienoje ar kitoje situacijoje. Šiandien jau turim ABS (stabdžiai) ir ASR (trauka), elektroninius vairo stiprintuvus, atitinkamai ir kompiuterius šioms sistemoms valdyti. Bėda ta, kad kol nesukurtas tikras, suaugusio žmogaus galimybes viršijantis dirbtinis intelektas, galintis pats protauti, vertinti ir spręsti, o ne aklai pasikliauti daviklių siunčiama informacija, tol automobilis be vairo ir pedalų už paprastą vairuotoją saugesnis tikrai nebus. Pamenu kaip mano pažįstamas mechanikas su MB VITO vargo. Diagnostika klaidų nerodo, klaidų pranešimų prietaisų skydelyje nėra, o ABS kvailioja. Kvailiojimas toks, kad važiuojant pastoviu greičiu ir nelendant prie stabdžių pedalo, nei iš šio, nei iš to, yra užblokuojamas vienas priekinis ratas. Automobilis apynaujis, tik ką pasibaigusi gamintojo garantija. Tikrino ir daviklius, krūvą kitų mazgų, o viskas išsisprendė, kai iš dylerio užsakė naują ABS valdymo bloką (kompiuterį). Tokių ir panašių istorijų apie kvailiojančią elektroniką jums papasakos bet kuris su elektra daugiau susiduriantis mechanikas. Nenorintys turėti nuosavo automobilio ir juo rūpintis, jau ir šiandien gali naudotis taksi, viešuoju transportu ar dviračiu. Taksi vairuotojas bent jau minimaliai pasirūpina švara automobilyje, salone neveža šunų ar apsišikusių, apsivėmusių ir trūkusių keleivių. Sutikit, būtų nesmagu išsikvietus Google kibiriuką pamatyt, kad automobilio salonas pilnas šuns plaukų arba jame buvo šviežiai privemta. (Gi niekas nevalys ir netikrins automobilio po kiekvieno pravažiavimo.) Tokie kibirai į užmiestį, priemiestį irgi nevažiuos, nes nebus įmanoma užtikrinti jų pačių saugumo. p.s. Infrared kamera užgaudys ūkininko laukuose besidarbuojančią šernų bandą ir saugumo vardan greitį numes iki kokių 30 km/h ir taip kas kokius 50 kilometrų dėl kiekvieno ežio, stirnos ar lapės. Jau ir t.lt spausdino straipsnį, kurio tema— kas bus jei kompiuteris nuspręs, kad keleivio gyvybė yra mažiau svarbi už einančių kelkraščiu. Nusprendžia kompiuteris, kad keleivio gyvybė mažiau verta už į kelkraštį išpuolusių (pvz., jums 50 metų, o į kelią išpuolė jauna šeima), ir metasi priešais atlekiančiam sunkvežimiui po ratais. p.p.s. Niekas ir šiandien netrukdo į automobilius prikaišioti kamerų, lazerių ir krūvos kitų jutiklių, kad vairuotojui būtų lengviau vairuoti, tačiau neapsimoka, niekas automobilių nepirks.
Evalda5 2014-07-13 17:35
Įsivaizduoji, matau, ir man tam nei infrared, nei stebuklingų galių nereikia. Mano mašina turi gerus žibintus, taipogi priešrūkines šviesas, kurios važiuojant naktį puikiai apšviečia ir didelę dalį šalikelės. Na o toliau aš jau pats iš šviesų, blizgančių nakty akių, judančių šešėlių, šernų keliamų sniego pusnų galiu suprasti, yra ten gyvūnas, ar ne, reikia pristabdyti, ar ne. Vėlgi, objektyviai įvertindamas, ar už manęs nevažiuoja kitas automobilis, kas bus, jei staigiai stabdysiu, ir t.t... Matau čia kaip su Apple - su kiekviena naujove prisigamina naujų fanboy'ų, kurie aklai viskuo tiki, ir jaučiasi "afigeni specai" visų galų. Kaip jau minėjau, bandei nors vieną savo išvardintų automobilių? O po dešimt metų ir bus po dešimt metų. Pataisykit mane, jei klystu, bet jau ilgiau nei dešimt metų pagrindinė elmobilių problema buvo, yra ir lieka akumuliatoriai. Tesla atseit kažkokį proveržį parodė, bet... Visvien dauguma kibiriukų tenuvažiuoja 100km su įkrovimu. O ir atrodo kaip baidyklės vaikams gasdinti. Kai tai pasikeis, tada ir žiūrėsim. O Tesla, kaip jau sakiau, kolkas LABAI nedaugelio kišeinei, nereik jos ištisai visur kišti...
Arthuras 2014-07-13 18:58
Pritariu Evaldui ir Simplicity. Taip, kažkada(???) turėsim automobilius, kurie važiuos puikiai patys. Tačiau. Kol kas iki tokių automobilių - toli gražu. Ir visai nesvarbu, ką kliedi Google. Kol kas realiai mačiau tik dviratę įdomios formos dėžutę, kuri važiuoja "autonomiškai". O toliau - viskas tik spekuliacijos. Sukurti tokį automobilį - patikėkit, yra ŽIAURIAI sunku. Jau buvo diskusija apie tai, kurioje savo nuomonę iš IT pusės buvo išsakęs ir rwc. O dėl to "kažkada" - labai subjektyvus reikalas. Jau daug metų žadama, jog visi važiuosime ant elektros. Nors šiai dienai yra tik vienas elektrinis automobilis, kuris yra automobilis... Ir klausimas, kaip būtų sprendžiama baterijų, elektros trūkumo problema, jei visi staiga surastų pinigų ir persėstų ant elektros. Tas pats ir su autonominiais automobiliais - galbūt ir dar po 10 metų tai bus tik spekuliacijos...
immortallt 2014-07-13 19:28
Žiauriai sunku? Jau 900,000 km prasuko su 0 įvykių. Žmogaus vairuojamas automobilis statistiškai kas 300,000km patiria įskaitinę avariją - sužalojami žmonės. Prieš 10 metų laptopai tik pradėjo plisti. Dabar pas daugumą delne galingesnis kompas nei laptopai tų laikų. Dar po 10 metų kokios galios bus kompai? Oho, žmonės neklysta ir nesąmonių nedaro. naujiena. Nes tada iš kur avarijos kyla? Tikrai nevairuoji tu po 100,000km per metus, jei skiedi tokias nesąmones, kaip matai greitkeliu važiuojant gyvūlius grioviuose. Arhuras, elektromobiliai daugiausia būtų kraunami naktį, kai elektros reikia mažiausiai. Kokia problema tau kyla? 10 metų yra gerokai per greitai, kad tai taptų kasdienybe, greičiau, po 10 metų bus pradėta diegti didmiesčiuose. Nenustebsiu, jei tai bus Kinija. Bet nereikia aiškinti, kaip tu protingesnis už kompą, ir kaip naktį geriau matai nei infrared kameros.
Arthuras 2014-07-13 20:02
Dabar Lietuva per metus sunaudoja ~10,6 teravatvalandės per metus. Pavertus visą sunaudojamą dyzelį ir benziną į elektrą - prisidėtų 16 teravatvalandžių. Na tvarkoj, tarkim reikės 40 proc. mažiau elektros energijos, nei dabar reikia energijos iš naftos, nes EL variklių NK didesnis. Vis viena gaunasi padvigubintas elektros suvartojimas. Neišmanau aš apie Lietuvos elektros tinklus, tačiau nemanau, kad be jokių investicijų tas prasisuktų... Visgi reikėtų dvigubinti pralaidumą ir pan.
Evalda5 2014-07-13 20:15
Tai gal gerbiamasis su manim važinėji ir skaičiuoji? Jei pridėjus darbinį automobilį ir visi 150 tūkstančių gaunasi. Tipiško fanboy'aus pezalai. VISKĄ NEIGTI.
immortallt 2014-07-13 20:45
Evalda5, nesvarbu ką vairuoji, kiek vairuoji, bet jei bent kartą teko susidurti su gyvūnu ant kelio naktį, tai tokių pezalų, kaip kad matytum gyvūną anksčiau nei kompas su infrared nepezėtum. Arthurai, iš to pačio naftos produktų kiekio gautum turbūt kokius 3x energijos daugiau. Kaip čia taip? Atkrenta naftos produktų logistika, naftos perdirbimas. NK didesnis ne tik iš kuro išgaunant energiją, bet ją naudojant ir atsiimant stabdant. Nėra tuščio kaitimo ir t.t. Dėl kilometražų ir informacijos, pasiieškok, google buvo publikavę ne vieną straipsnį ta tema. 900k km skaičiuojant nebuvo nė karto paspaustas stabdžio pedalas. Buvo ir iš įžymybių kažkas pavėžintas Kalifornijoje berods. O tie mažiukai automobiliai, tai pirminis komercinis testavimo etapas. Iš esmės ta sistema gali būti diegiama į visus automobilius. Nesvarbu, benzininis ar elektrinis, tik tiek, kad benzininiai/dyzelininiai greitai nusibaigs. Tik laiko klausimas.
Evalda5 2014-07-13 21:09
Tai turbūt važinėjai su manim, ir matei, kad nemačiau... Apgailėtina. Mažjau mokslinės fantastikos filmų žiūrėk su savo infrared...
Kadras 2014-07-13 21:35
Matomai tikrai nesi mates. As pats asmeniskai esu nutrenkes suni (40=50kg) vazuojant latvijos miestelyje, kuris nebuvo apsviestas, mano greitis buvo max 40 km/h, bet jo nesimate, nes priesais atvaziavo kita masina ir per jo zibintus nieko nemaciau. Pries 3 metus nakties metu ir ziema buvo labai daug sniego ir priesais vaziavo 50 ar maziau net atstumu masina, kuri nutrenke briedi. Nei as, nei ta masina nematem, kad kazkur pakelej butu buves briedis. Ir apie kokias tu cia super akis kalbi, kad vazuojant 90+ greiciu gali iziureti nakti gyvnus ar kad miske kasnors sujuda. Tokie pasisakymai yra technologiniai ateities filosofiniai pamastymai ir niekas nesako kad 100% taip bus, bet zmogus turi vizija, kurios nei evaldas ir simciti ar arturas netnuri. Jusu sitokia kritika yra nichilistine ir labai zemo lygio ir tesugebat paneigti sio zmogaus pasisakymus, bet jus pateikite konstruktyvia kritika, kaip turetu atrodyti po 20 metu viskas