„Lotus C-01“: kvapą gniaužiantis inžinerinio meno kūrinys  (9)

„Lotus C-01“ yra vienas gražiausių kada nors gamintų motociklų. Tiesiog pažvelkite kaip atrodo šis stebuklas. Jis tiesiog pribloškiantis. Taip pat tai yra kiek perspaustas, farso elementų turintis pavyzdys, kaip galėtų atrodyti 200 AG dvidešimt pirmo amžiaus supermotociklai.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Toks motociklo dizainas neturėtų stebinti žinant, kad jį suprojektavo Danielis Simonas. Šis žmogus ženkliai prisidėjo ir prie važiuojančio „Lightcycles“ motociklo projekto filme „Tron: Legacy“. C-01 pagamino ne „Lotus“, o dvi Vokietijos kompanijos - „Kodewa“ ir „Holzer Group“. Supermotociklo projektui jos įsigijo licenziją naudoti „Lotus“ vardą ir pagamins tik 100 egzempliorių, kurių kiekvienas kainuos šiek tiek daugiau nei 130 tūkst. dolerių (340 tūkst. litų). Už minėtą pinigų sumą klientai gaus važiuojantį inžinerinio meno kūrinį, o ne tikrą supermotociklą.

Stilius nugalėjo funkcionalumą

Tai nereiškia, kad daugelis išskirtinės galingos technikos entuziastų už C-01 neatiduotų rankos ar kojos. Vairuoti jį tiesiojoje būtų beprotiškai smagu, nors posūkiuose greičiausiai kils rimtų problemų. Nuo priekinio žibinto einantis aptakas atrodo stilingai. Jis išties gražus, tačiau važiuojant dideliu greičiu bus visiškai bevertis. Prigludusiam prie degalų bako vairuotojui iš modifikuoto KTM 1,195 litro darbinio tūrio spaudžiant visą 200 AG oro pasipriešinimas bus toks didelis, kad plėš rankas nuo rankenų. Taip pat atkreipkite dėmesį į priekines šakes. Sportiniuose motocikluose jos itin trumpos, o kampas tarp šakių ir vertikalios dedamosios dažniausiai sudaro nuo 22 iki 32 laipsnių. Netgi kruizinį važiavimą ir posūkių įveikimą suderinusių dviejų motociklų, „Harley-Davidson V-Rod“ ir „Ducati Diavel“, konstrukcija atitinka šį reikalavimą. Kadangi taip įmanoma pasiekti tikslų ir aštrų valdymą. Palyginimui, C-01 priekinių šakių kampa siekia 52 laipsnius, taigi šis motociklas bus tikras demonas tiesiojoje, tačiau ne itin greitas posūkiuose.

Įkvėptas „Formulės 1“ bolidų

Antra vertus, kėbulas atrodo tikrai fantastiškai. Anglies pluošto ir aliuminio kompizicinių medžiagų derinys visiškai paslepia variklį. Tokį dizaino sprendimą D.Simonas pasirinko įkvėptas septintajame dešimtmetyje lenktyniavusių „Lotus 49“ bolidų. „Imantis tokio projekto kaip C-01, tokie dalykai kaip sėdynių ergonomika, oro pasipriešinimas, variklio aušinimas, pakabos tvirtinimo taškai, rėmo standumas ir kt. dizainui turi visai kitokią įtaką, - kalbėjo žurnalui „Wired“ duotame interviu D.Simonas. - Įprastoje motociklo konstrukcijoje stiliaus keliamų problemų išvengiama pasitelkiant labai konstruktyvų mastymą. Dėl to kiekviena dalis, tokia kaip degalų bakas, sėdynė ar priekinis aptakas nors ir dera tarpusavyje, tačiau tarsi turi savo atskirą gyvenimą. C-01 mes pabandėme daugelį tų elementų sulieti į vieną visumą, taip sukurdami vientisą formą kadangi nepertraukiama linija eina nuo priekinių žibintų iki pat galo“.

Didelis, tačiau lengvas

Jam tikrai pavyko, tačiau motociklas išėjo nemažas. Ratų bazė siekia 1,65 metro ir yra maždaug 14 centimetrų ilgesnė nei „Diavel“, tačiau šiek tiek trumpesnė už „V-Rod“. Visgi jo vairuotojas gatvėje atrodys panašus į motociklų sporto legendą ir greičio rekordininką Burtą Monro. Dėl liberalaus anglies pluošto kompozicinių medžiagų ir lengvųjų metalų lydinių panaudojimo C-01 sveria, kaip skelbiama, 180 kg be vairuotojo, degalų ir alyvos. Taigi jis yra gerokai lengvesnis nei „V-Rod“ ir patenka į tą pačią svorio kategoriją kaip ir greičiausi supermotociklai. Kaip ir dera pasirinkti žinomų gamintojų mazgai, todėl motociklas turi „Brembo“ diskinius stabdžius ir „Ohlins“ pakabos detales. Taip pat jis turi sukibimo kontrolę, tačiau jokios ABS sistemos. Tokios galios motociklui ji būtų labai reikalinga. Didžiausias iššūkis D.Simonui ir konstruktorių komandai buvo suderinti stilių, funkcionalumą ir tikslius inžinerinius sprendimus. Gludinant dizainą buvo siekiama motociklą padaryti kuo žemesnį ir „vizualiai lengvą“, taip maskuojant solidžius C-01 gabaritus.

Retro stiliaus konstrukcija

„Proporcijas ir mazgų išdėstymą nuo pat pradžių prižiūrėjo patyręs lenktyninių motociklų inžinierius iš „Koweda“ kompanijos. Jis turėjo užtikrinti, kad kiekviename su kiekvienu žingsniu mes nenutoltume nuo turimų uždavinių dinamikai ir valdymui“, - kalbėjo D.Simonas. Kartais jiems pavykdavo rasti sutarimą, tačiau kitais atvejais stilius buvo svarbiau nei inžinerinis tikslumas. „Išlaikyti žemą profilį buvo rimtas iššūkis. Degalų baką teko patalpinti po sėdyne, dėl to neliko vietos vieno galinio amortizatoriaus konstrukcijai ir buvo sumontuoti du. Tai tikras retro stilius, visai kietai“, - sakė D.Simonas. Prie dizaino tokia konstrukcija dera, tačiau nėra labai moderni. Sportinių motociklų konstrukcijoje dvigubi amortizatoriai nenaudojami jau tris dešimtmečius. „Holzer Group“ vadovas įsitikinęs, kad C-01 pavyko „rasti subtilų balansą tarp nežabotos, agresyvios galios ir kvapą gniaužiančio valdymo“. Be abejonės šis inžinierių kūrinys bus tikras monstras asfaltu padengtose tiesiosiose, tačiau tikras supermotociklas pamišėlišką greitį turi suderinti su aštriu valdymu. Ar C-01 pavyks įgyvendinti abu reikalavimus, sužinosime artimiausioje ateityje.
Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Lrytas.lt
Lrytas.lt
(13)
(2)
(11)

Komentarai (9)