8x8 elektrinis monstras "Eliica", traukos lenktynėse "užtraukiantis" ir "Porsche 911 Turbo" (Video)  (7)

Nardo automobilių testavimo poligone (Italija) šis ateiviškos išvaizdos japoniškas net 8 varomuosius ratus turintis sugebėjo išvystyti 370 km/val. O mašinos kūrėjų tikslas – viršyti 400 km/val. ribą ir greičiu pranokti greičiausius pasaulyje benzininius superautomobilius.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Sunku patikėti, tačiau Keio universiteto (Japonija) inžinierių kolektyvas, vadovaujamas prof. Hiroshio Shimuzu, šią koncepciją pasauliui pristatė net prieš 10 metų, 2004-aisiais. 5,1 metro ilgio automobilis rieda varomas ličio jonų baterijose sukaupta elektros energija, o nuo 0 iki 100 km/val. įsibėgėja greičiau už anuometį "Porsche 911 Turbo" – per 4 s. 2004 m. Nardo automobilių testavimo poligone (Italija) šis ateiviškos išvaizdos japoniškas aštuonratis sugebėjo išvystyti 370 km/val. O mašinos kūrėjų tikslas – viršyti 400 km/val. ribą ir greičiu pranokti benzininius superautomobilius. Beje, įdomu tai, kad traukos dvikovoje su "Porsche 911 Turbo" iki 3,8 sekundės (kai abu automobiliai pasiekia 92 km/val. greitį) pirmavo vokiškas automobilis, tačiau vėliau greičio persvarą demonstruoja japoniškas elektromobilis: po 7,04 sekundės "Eliica" išvystęs jau 160 km/val., o "poršiukas" – tik 138 km/val. Unikalios išvaizdos "Eliica" (ELectric Lithium-Ion CAr) sveria 2,4 tonos, o jo salone be vairuotojo įrengtos trys sėdynės keleiviams. Į asfaltą šis elektrinis monstras įsikibęs aštuoniais ratais – tokiu sprendimu garantuojamas didesnis ratų sukibimas su kelio danga ir didesnis stabilumas. Vairu sukiojami keturi priekiniai ratai elektromobiliui suteikia daugiau manevringumo. Beje, ratus suka 60 kW (arba 80 a.g.) elektriniai varikliai – po vieną kiekvienam iš 8 ratų. Suma sumarum – 640 arklio galių. Didžiulis privalumas – "Eliica" įsibėgėja vienu ypu, t.y., nėra jokio pavarų perjungimo. Greičių dėžė jam nereikalinga. Įdomu tai, kad pirmasis "Eliica" modelis "Acceleration" buvo kuriamas kaip kasdieniam važinėjimui miesto gatvėmis skirtas minivenas. Tik vėliau jo pagrindu buvo suprojektuotas ir pasaulį išvydo atletiškoji sportinė versija "Speed". O ar toli šis monstras rieda? 370 km/val. maksimalų greitį išvystantis sportinis modelis "Speed" be įkrovimo nuvažiuoja iki 192 km. O 190 km/val. maksimalų greitį išvystantis 6,7 metro ilgio aštuonvietis limuzinas "Acceleration" nurieda visus 320 km. Abu modeliai 100 km/val pasiekia per tas pačias 4 s – beveik taip pat greitai, kaip kitas elektrinės padermės ratuotis "Tesla Roadster". Neįtikėtina, tačiau visa tai pasauliui pristatyta prieš 10 metų – 2004-aisais. Deja, prekyboje šis elektros stebuklas, kaip matome, taip ir nepasirodė. Ko gero, dėl nemenkos tokio automobilio savikainos. Tačiau, turint omenyje elektromobilių technologijų progresą, visai gali būti, kad kada nors ateityje toks aštuonratis iš Tekančios saulės šalies pirmą kartą nuriedės ir nuo gamyklos konvejerio.

Techninės charakteristikos

Variklis: elektrinis. Vietų skaičius: 4. Gamintojas: Keio universitetas (Japonija). Maksimalus greitis: 190 km/val. ir 370 km/val. Maksimalus kelionės nuotolis: 320 km ir 190 km. Baterijos: ličio jonų. Įkrovimo trukmė: 10 val.


Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: www.technologijos.lt
(17)
(3)
(14)

Komentarai (7)