Dėl neteisingų degalų sąnaudų prašys piniginės kompensacijos  (0)

Tikrovės neatitinkantys degalų sąnaudų vidurkiai perpildė vairuotojų kantrybės taurę. Mažiausiai dviem gamintojams jau greitai gali tekti atsakyti už pagražintas degalų sąnaudas.

Italijos vartotojų teisių gynėjų grupė „Altroconsumo“ pradėjo kviesti automobilių pirkėjus prisijungti prie „Fiat“ ir „Volkswagen“ kompanijoms ruošiamo ieškinio. Šie gamintojai įtariami pagražinę jų siūlomų modelių degalų sąnaudas, rašo „Reuters“.

Atlikus „Fiat Panda“ (1.2 l versija) ir „Volkswagen Golf“ (su 1.6 TDI varikliu) bandymus paaiškėjo, kad jų degalų sunaudojimas skiriasi nuo 18 iki 50 proc. lyginant su skaičiais, kuriuos savo reklaminėje medžiagoje nurodo gamintojai.

Vartotojų grupė prašo „Fiat“ sumokėti 247 eurų kompensaciją kiekvienam modelio „Panda“ pirkėjui ir 509 eurus įsigijusiems testuose išbandytą „Golf“ modelį. Kompensacijos dydis suskaičiuotas atsižvelgiant į tai, kiek reikės vairuotojams papildomai išleisti degalams vidutiniškai per metus nuvažiuojant 15 000 km.

„Tariamai ekonomiškus automobilius perkantys vartotojai yra per dažnai klaidinami. Blogoji viso to pusė yra tokia, kad vairuotojai gali pradėti nebekreipti jokio dėmesio į degalų sąnaudas“, – sakė Europos vartotojų organizacijos generalinė direktorė Monique Goyens.

„Altroconsumo“ įtaria, kad „Fiat“ ir „Volkswagen“, nustatydami vidutines degalų sąnaudas, naudojosi tokiais ekonomiškumą pagerinančiais triukais kaip per daug pripūstos padangos ir sumažintas automobilio svoris. Šie faktoriai nulemia, kad oficialūs gamintojo nurodomi skaičiai stipriai skiriasi nuo realybės.

„Fiat“ ir „Volkswagen“ atstovai šios situacijos nekomentuoja.

„Altroconsumo“ teigia, kad ieškinys, nepaisant kiek žmonių prie jo prisijungs, per artimiausias savaites pasieks Italijos teismą.

Anksčiau buvo skelbta, kad Europos Sąjungos (ES) funkcionieriai žada priversti automobilių gamintojus atskleisti realias savo gaminamų modelių degalų sąnaudas. Kartu būtų skelbiamos ir realios anglies dvideginio emisijos, o tai labai svarbu Vakarų Europos gyventojams – daugelis jų būtent pagal šį parametrą moka automobilio mokestį.

Europos Komisija žada siekti, kad automobilių degalų sąnaudos būtų testuojamos ir deklaruojamos po bandymų atliktų su realiais automobiliais realiuose keliuose, o ne laboratorijose remiantis daugiau ar mažiau teoriniais skaičiavimais, kurie kartais itin smarkiai prasilenkia su praktika.

Aut. teisės: delfi.lt

(16)
(2)
(14)

Komentarai (0)

Susijusios žymos: