Mūšis prie perėjų – kas, ką ir kada turi praleisti?

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

trapecijus 2015-11-27 12:15
Teisybė aprašyta. Aš irgi pats atsargiau pradėjau eiti per perėjas tik teises išsilaikęs. Kartą buvo atvejis, kad vos nenuskyniau žmogaus perėjoj. Važiavau mieste leistinu greičiu, žiemą su žieminėm padangom. Vakaras, 7-8val., matomumas nekoks, nors ir nebuvo labai tamsu. Prieš mane į nereguliuojamą perėją žengė tamsiai apsirengęs žmogus (likus gal 20m iki manęs), kirtau per stabdžius (kelias, atrodo, švarus tik šlapias), pasirodo visa tai vyko šalia aikštės, nuo kurios, matyt, neseniai buvo nuvalytas sniegas ir, žinoma, dalis jo nuversta ant kelio krašto. Ten ir prišalė. Kadangi mašina su ABS, tai sėkmingai, lyg nestabdęs praskridau perėją. Kaip ABS veikia, manau, dauguma žinom. Ačiū Dievui žmogus atšoko į kelkraštį greit sureagavęs. Galbūt mane apkeikė, nusipelniau tokioj situacijoj. Aš pats šoke nuvairavau likusius 2-3km. Kaltų lyg ir nebūtų įvykus nelaimei. Tiek, kad tektų pasėdėt porą metelių, jei būtų liūdnai pasibaigę. Šitą situaciją prisiminsiu visą gyvenimą, nors tai buvo prieš 15-17 metų. Gerbiamas jaunime, tikiuos skaitai technologijos.lt dažniau nei straipsnius apie Bunkę ar Radžį, prašau įsidėti į galvas - perėja negarantuoja saugumo kertant gatvę. Kai 14m/s(50km/h) greičiu mieste gatve lekia 1,5t sveriantis automobilis, iki 0km/h sustojimo per 20-30m lemia daug veiksnių - matomumas, kelio dangos būklė, technikos būklė (važiuoklė, padangos), vairuotojo regėjimas, jo reakcija. Žengiant į perėją negali būti tikras, kad žmogus, sėdintis už vairo koncentruos dėmesį būtent į perėją (kurios galbūt toj vietoj gyvenime nėra matęs, nes atvažiavo iš kitur), tad būkim vieni kitiems supratingi. Ženkit į perėją jau sustojus automobiliui prieš ją. Ir įsitikinkit, kad stovinčio automobilio niekas nelenkia. Nes daug perėjų Lietuvoj šiuo aspektų tikrai ''durnos''.
Atk 2015-11-27 12:39
Karta va-iavau ryte su dvira2iu, buvo tamsoka, 4jo =mogus tamsiai apsirenges. Tai vos į ji neatsitrenkiau, nepastebėjau jo. Būtų baltai apsirengęs, labiau pastebėčiau.
aurimokas 2015-11-27 13:01
Va va. Visi giria koks nuostabus dalykas yra ABS, kaip tu graziai stoji ir pan. Teko man taip pat patirti kaip ABS pradeda must vos prilietus pedala ir vaziuoji kaip be stabdziu. ABS tai velnio ismislas.
hamann 2015-11-27 13:10
be abs, užblokavęs ratus pračiuožtum taip pat, tik kad su nevaldoma mašina.
Salubri 2015-11-27 13:21
Na kaip mano instruktorius sakė tai pėstieji yra dviejų rušių. Greiti arba mire.
sloggi 2015-11-27 13:47
Problema nepalaukti kol masina sustoja, problema, kad reikia laukti kol 10 ar 15 pravaziuos ir kasnors susimils sustot ir tai negarantuotas, kad antra juosta kasnors pro kojas nepraleks.
Arns 2015-11-27 13:58
Neabejotinai reikia bausti vairuotojus dar griežčiau. Teoriškai galima sakyti, jog pėstysis turi įvertinti situaciją, tačiau realybėje vairuotojai iki tiek išnaglėję, kol neįkeli kojos į perėją, gali ir 20-30 mašinų pravažiuoti iki kas nors pristabdys. Tas ypač pasakytina apie žiedų kirtimą. Neretai nereguliuojamoje perėjoje net jei vienoje juostoje sustojo, antroj gali spausti ir neretai sustojusyji lenkia.
Stipa 2015-11-27 14:06
Nori kad sustotų, nestovėk prie perėjos, viena koja įženk į gatvę, bus ir greičiau ir vairuotojų neklaidins savo neapsisprendimu eit/neit. Vakar mieste žiūriu stovi eilutė automobilių priešpriešinėj eismo juostoj dėl sustojusios auto kuri nori pasukt į kairę, o aš jiem priešais parvažiuoju. Ir staiga iš niekur parbėga koks 9m mokyklinukas su kuprine link perėjos. Ir žinok lėks jis ar nelėks, aš pradėjau stabdyt, jis sustojo prie perėjos, aš dar nesustojęs toliau pradėjau važiuot. Na ir dabar klausimas: būtų man tas sukantis į kairę šoną gale pabučiavęs ar ne jeigu būčiau pilnai sustojęs.
Stipa 2015-11-27 14:09
Taisykles pasiskaityk, nieks neprivalo praleisti kol neįžengei į gatvę. Kai pėstieji laikysis taisyklių tada ir situacija pasikeis.
Arns 2015-11-27 14:14
Būtent tie greičio numetimai ir klaidina pėstyjį, nes jis nežino ar jį teiksis praleisti. Taip pat jau įprasta avarijų priežastis, arba nesilaikoma saugaus atstumo ir atsitrenkiama jei priekyje stabdoma arba bando aplenkti net mat "asilas priekyje lėtina" ir neretai prieš perėjas antroj juostoj partrenkia pėsčiuosius.
Anonimiausias 2015-11-27 14:18
O kas čia sunkaus, sustoji, praleidi visas mašinas, kol kuri nors nepristoja, nesvarbu kokia perėja Su mašinom geriau nejuokaut, kaip savižudžiui į gatvę nelyst. Nu nepraleidžia, tai ką, rizikuosi gyvybe?
admin 2015-11-27 15:16
ar jum skauda sustabdyti ties pereja?
sloggi 2015-11-27 16:17
Vieni sako isitikink, kiti sako zenk zingsni, kazi kiek cia drasiu sokt i gatve kai vaziuoja masinu kolona. Tiesa nera tadyklese irasyta, kad prie perejos stovincius reikia praleist? Kiek zinau prie mokyklu rekomenduoja ir pristabdyt, bent jau seniau tai tikrai ta sakydavo. Visgi jai ir nera tada kodel kai vaziuoja regitros madina visad sustoja prie perejos?
trapecijus 2015-11-27 16:20
Vot ir ne. Non driver detected... O dėl situacijos ''eis, neis per perėją'' jau čia yra mūsų, lietuvių mentaliteto reikalas. Mes, lietuviai, esam labai susireikšminę žmonės. Mes patys sau atrodom labai svarbūs ir labai skubantys spręsti neatidėliotinų pasaulinio lygio klausimų. Kam yra tekę nuvažiuoti į Europą (toliau Lenkijos), neabejotinai pastebėjo situaciją, kad pėstysis visada yra praleidžiamas. Negalvojant ''eis, neis per perėją''. Tiesiog elementari pagarba žmogui. Žiūrint iš šono juk kur kas patogiau sėdėti šiltoj mašinoj, po stogu, nei sušalus, lyjant prie perėjos trypčiot. Todėl daug lengviau numint stabdžio pedalą ir praleist savo kojomis norintį pasiekt savo tikslą eismo dalyvį. Jeu geriau pristabdyt ar sustot prie perėjos, nei paskui aiškintis policijai, kad ''lyg iš niekur išbėgo''.
Ernestass 2015-11-27 17:54
Man asmeniškai sunku yra nukentėjusiems jausti simpatiją kai jie yra bukesni už pirmokus. O bėda neišsispręs kol mūsų kultūros lygis nepakils. Bent pasidžiaukim, kad už vairo nesame tokie žvėrys kaip Indai ar Turkai.
Nerealiai 2015-11-27 18:23
Reikėtų visas iškiliąsias perėjas padaryti, su geru apšvietimu kaip kai kur jau daro. Gal visokie marozai susiprotėtų, kad jei jau žmogus prie perėjos, tai kaip ir reikalaujama KET, reikia prilėtint. Na Vakarų Europoj gali stovėt prie perėjos net neįkėlęs kojos į gatvę ir didžioji dalis praleis vis tiek. Na pas mus irgi situacija gerėja, aišku vis atsiranda begalvių su savo principais ir skubėjimais.
Kyborg 2015-11-27 19:38
Problema tame, kad pas mus nemažai begalvių ir tarp pėsčiųjų kurie tiesiog stovi prie perėjos ir kažko laukia. Sustoji praleist, o jis ir lieka stovėt. Tad natūralu, kad dauguma prieš perėjas pristabdop pamatę pėsčiajį, bet jei pėsčiasis pamatęs stabdančią mašiną visiškai nereguoja, mašina toliau ir nuvažiuoja. Be to automobiliai tikrai nevažiuoja 10cm nuo bordiūro, koją pėstysis gali įkelt į gatvę ir taip parodyt, kad nori pereit gatvę, o ne šiaip stoviniuoja prie perėjos.
HDi 2015-11-27 23:04
Tie begalviai pėstieji kartais į perėję žengia net neapsidairę ir dar su ausinėm... Prie daugiabučių kur yra gatvės, tai ne kartą ir ne du esu papuolęs, kai dešinėj pusėj mašinos sustatytos, aišku 5 metrų prieš perėją nerasta, ir išeina boba su maišais net neapsidairius... O šiaip teisingas straipsnis. Ir apskritai kaip jau minėjo kiti, būdamas pėsčiuoju tai gali būt teisus bet miręs arba palik neįgaliu...
Kyborg 2015-11-28 00:10
Tokiose vietose prieš perėjas iki 20-30km/h prisdabdau. Man užteko atvejo kai užstatytoj perėjoj prieš mane iš už mašinos išbėgo vaikas, jis išbėgęs ir pamatęs mašiną sustingo, kirtau ant stabdžių, likus vos pusmetriui iki jo mašina sustojo... Šaltas prakaitas kaip reikiant išpylė. Po to atvejo gerokai pristabdau prieš užstatytas perėjas.
marsasx 2015-11-28 19:44
Taisykles jau senei reikia tobulinti. Turetu buti taip: pestysis prieina prie perejos pakelia ranka kaip stabdydamas mikroautobusa, tai butu zenklas vairuotojui kad pestysis pasiruoses eiti per gatve, tada vairuotojas pamates toki zenkla privalo sustoti ir praleisti pestiji. Jeigu automobilis nesustoja pesciajam draudziama butu izengti i pereja (automobilis gali nesustoti del techniniu priezasciu, vairuotojo staiga sunegalavusios sveikatos ar zioplumo). O visi rudeniniai rubai butu privlomi pardavineti tik suintegruotais atsvaitais, juk niekas negamina automobiliu be zbintu, todel ir rudeniniai rubai be atsvaitu soje visuomeneje turi buti atgyvena.