Ne „Titanikas“ – titanai. Apie didžiausius laivus žmonijos istorijoje (Foto)  (3)

Nors atrodo ne sudėtingesni už Kempiniuką Plačiakelnį, konteineriai padarė didžiulę įtaką visos žmonijos raidai. O juos plukdo didžiausi kada nors žmonių sukurti laivai


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Gruodžio 7 dieną prancūzų laivybos transporto kompanija CMA CGM (aptarnaujanti 390 krovininių laivų flotilę) paskelbė už 2,4 mlrd $ perkanti Singapūro pervežimo kompaniją Neptune Orient Lines (145 laivai). Jei sandoriui pritars JAV, ES ir Kinijos antimonopolinės tarnybos, šis sandėris taps stambiausiu konteinerių pervežimo sferoje per 10 metų – nuo tada, kai 2005 metais srities lyderis Maersk Line (aptarnaujantis 600 laivų) už 3 mlrd dolerių įsigijo britų ir danų kompaniją P&O Nedlloyd.

Laivybos sektoriui stengiantis išgyventi krizę – dažnai, sujungiant kompanijas ir stengiantis išvengti bankroto, jau ištikusio tokius vežėjus, kaip Genco ir Eagle Bulk (JAV) ir Daiichi Chuo Kisen Kaisha (Japonija). Nors pervežimai jūra sudaro 62 % pasaulinės prekių apyvartos, Kinijos ekonomikos sulėtėjimas laivybai sudavė skaudų smūgį. Juk būtent praėjusį dešimtmetį didelė Kinijos žaliavų paklausa sukėlė pasaulinės jūrinių pervežimų pramonės – visų pirma, konteinerių – bumą.

Nors atrodo paprasti, konteineriai – viena iš svarbiausių XX amžiaus inovacijų ir galingiausias globalizacijos variklis. Naujo pervežimo būdo išradėju laikomas Malcomas McLeanas, XX amžiaus šeštojo dešimtmečio viduryje iš seno tanklaivio pagaminęs šiuolaikinio konteinervežio prototipą. Iki McLeano naujovės vienos tonos krovinio pakrovimas rankomis kainavo $5,86, konteinerių naudojimas šiuos kaštus sumažino 36 kartus – iki 16 centų už toną. Viename tyrime sakoma, kad per pirmuosius penkis aktyvaus konteinerių naudojimo pervežimams metus, prekyba tarp 22 pagrindinių pramonės šalių išaugo 320 %, o per kitus 20 metų – dar 790 %. Tai iš esmės viršija dvišalių prekybos sutarčių efektą – jos prekybą per 20 metų paskatino vos 45 %.

Su audringu Kinijos ekonomikos augimo pastarąjį dešimtmetį buvo susijęs ir vis didesnių krovininių laivų atsiradimas – šiuolaikiniai konteinervežiai, įprastai pusantro karto ilgesni ir dvigubai platesni už „Titaniką“, o jų tonažas garsiojo lainerio vandentalpą lenkia 3–3,5 kartus. Slon Magazine nutarė peržvelgti įspūdingiausius šių laikų krovininius laivus.

MSC Beatrice (telpa 13 700 konteinerių)

MSC Zoe (telpa 19 200 konteinerių)

MSC Fabiola (telpa 12 000 konteinerių)

Marco Polo (telpa 18 000 konteinerių)

Jules Verne (telpa 16 000 konteinerių)

Edith Maersk (telpa 15 500 konteinerių).

Marstal Maersk (telpa 18 300 konteinerių).

CSCL Globe (telpa 19 100 konteinerių)

slon.ru

(48)
(0)
(48)

Komentarai (3)