Daug triukšmo, maža naudos: paskaičiavo, kaip iš tikro 2016 m. Lietuvoje keisis elektros ir dujų kainos po visų energetikos reformų

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

immortallt 2015-12-30 13:44
Kod4l visiems atrodo, kad jei nieko nekeisi, tai niekas ir negali brangti?
Simplicity 2015-12-30 14:43
Kaip koks kremliaus trolis suki kalbą nuo straipsnio temos. Pusmetį šulinyje ar kokiam nors bunkeryje gyvenai? Visi, nuo Butkevičiaus iki bankinių ekspertų visais klausimais, pasakojo kaip visos tos jungtys atpigins elektros energiją. Kaip ir rašoma straipsnyje, dar visai neseniai (prieš porą savaičių) buvo kalbama apie galimą 4-7% kainos mažėjimą privatiems klientams, nes atsivers naujos rinkos, ir dar dėl to, kad sujungus LESTO ir Lietuvos dujas mažės veiklos sąnaudos. Šiandien jau tapo aišku, kad tas mažėjimas geriausiu atveju sieks 1.5%. Turbūt dėl to Lietuvos informacinė erdvė ir apsipylė į šį panašiais straipsniais.
immortallt 2015-12-30 15:14
Na televizijos nelabai žiūrėjau pastaruoju metu, bet kainos kritimas daugiausia yra dėl didmeninės dalies, kuri sudaro ~1/3 elektros kainos. Paskirstymas ir perdavimas taip pat kainuoja daug. O šiaip kainų komisija nėra linkusi mažinti kainų ant spėlionės. Galbūt likęs efektas bus per sekantį perskaičiavimą. Elektrą berods kas metus perskaičiuoja. Reiktų komentaro būtent iš kainų komisijos.
sigun 2015-12-30 16:17
Kaip suprantu, tai visų pirma ta jungtis dėl kurios galėtų mažėti kaina kaip tik ir nestartavo, nes darant pirminius bandymus švedų pusėje pastotėje kažkas stipriai sugedo ir linija geriausiu atveju bus paleista tik pavasarį? O linijos atidarymas buvo tik oficiali šventė, kurios tiesiog nebeatšaukė.
Simplicity 2015-12-30 17:08
Aš tai esu tos nuomonės, kad pagrindinis Lietuvos AB'uose ir valstybiniame sektoriuje dirbančiųjų tikslas yra kuo daugiau prisikimšti savas kišenes. Dėl šios priežasties, mažėjant žaliavų kainai galutinis vartotojas to pigimo nepajunta, tačiau pabrangus žaliavoms po kainų perskaičiavo iškart pakyla kaina. Kad nebūčiau apšauktas Vytautu, siūlau nueiti į VKEKK ir pasiskaityti apie elektros kainos dedamąsias. Nors elektros gamyba pinga 0.7ct/kW, tačiau 2016 metais brangsta perdavimas ir skirstymas (nepaisant deklaruojamo administracinių kaštų mažėjimo), o "sisteminės paslaugos" brangsta net 3 kartus- nuo 0.1 iki 0.35 cento. Švedų jungties situacijos akylai neseku ir situacijos nežinau, bet kaip matom iš diagramos,- sumažėjusią gamybos kainą puikiai kompensuoja kelis kartus išaugę visokiausi mokesčiai.
immortallt 2015-12-30 17:22
Simplicity, elektros jungtys nėra nemokamos, jei nepastebėjai.
lucy 2015-12-30 17:52
Svarbiausia jog pigs, nesvarbu kiek, bet politikai galės pasidžiaugti ir per TV pasirodyti šypsodamiesi. Žmonės nubukinti visokiausių "šok ir dainuok su žvaigždėmis" kažkada žadėtų skaičių neatsimins, pigo reiškia nebrango
Simplicity 2015-12-30 18:37
Ech, tie tavo gulimaisi kryžiumi ir bandymai protingai diskutuoti net ir apie tuos dalykus, apie kurių egzistavimą dar prieš valandą nieko nežinojai. Pasigooglink "sisteminės paslaugos" ir pasiskaityk kas tai yra. Už energetinę nepriklausomybę (tavo minimas jungtis ir ne tik) moka visi elektros naudotojai. Tas mokestis vadinasi VIAP ir diagramoje nuspalvintas violetine spalva.
Vytax 2015-12-30 19:46
Ne. VIAIP tai vėjo malūnų išlaikymas. Aišku ten yra įskaičiuotos ir jungčių statybos išlaidos. Bet tai sudaro mažą dalį: http://www.regula.lt/elektra/Puslapiai/ ... augos.aspx
Arns 2015-12-30 20:08
Kažkaip nepatogu "energetikos ekspertui" aiškinti jog paprastai, atsakingi asmenys, prieš imdami šnekėti, turėtu susipažinti su visais duomenimis. Prieš pradėdamas projektą įvertinti kokia galutinė kaina ir nauda bus. Nebent kažkas mano jog niekas nekainuoja, kaip koks stebuklas nusileidžia iš dangaus. Skamba juokingai, bet žvelgiant į visų jungčių, SGD ir pan projektų realią naudą Lietuvai, susidaro įspūdis jog arba tai buvo didelės Ostapo Benderio lygio schemos arba išties kažkas "pamiršo" savo reikalingumo studijose įtraukti fizinių objektų kaštus. Bet jei žvelgtume iš kito kampo, kiek prisikalbėta apie "atėjimus į Europą", kokia buvo sukelta patriotizmo banga... Gal net negaila išleistų keliolikos milijardų, už neįkainojamas emocijas
Simplicity 2015-12-30 21:04
Tai taip ar ne? Aš tikrai žinau, kad į VIAP sudėtį įeina išlaidos jungtims ir žinau tai, kad jungčių tiesimas į "sistemines paslaugas" neįeina. Tiek VIAP, tiek "sisteminės paslaugos" yra labai aiškiai aprašytos. Tam pačiam LRS.lt galima rasti su tuo susijusius nutarimus.
Auksine Logika 2015-12-30 21:47
Kam tokie komplikuoti skaiciavimai?
vazzy 2015-12-30 22:31
ištikro tai, man kaip energetikui, labai juokingai skamba situacija. Kiek teko susitikti su LitGrid atstovais tai apie absoliučiai nieko daugiau nešneka tik apie LitPolink arba NordBalt, kaip šitie projektai bus kažkoks stebūklas ir atpigins elektros kainą. Pasirodo nė velnio, bet girsis dar 10 metų.
vytautas50 2015-12-30 22:47
Vytax 2015-12-30 22:53
Taip, NordBalt projekto kaina Lietuvai atmetus iš ES gautas paramas mano paskaičiavimais 217mln. € http://www.litgrid.eu/index.php?act=js/ ... t&item=115 LitPol Link atitinkamai - 80mln. http://www.statybunaujienos.lt/naujiena ... ainos/4785 Bendrai tarkime tai bus 300mln. € Kadangi tai vienkartinės investicijos, šią sumą galime išdėstyti tarkime per 10 metų. Tad per metus tai mums kainuos viso labo 30mln. €. O tiksliau tai jau kainuoja, visa tai jau 5 metai kaip įtraukiama į elektros tarifą. Po kokių 5-6 metų, paskolos bus išmokėtos ir šios išlaidos atskris. Sakote 30mln. €. labai didelė suma, pasižiūrėkit į išlaidas vėjo malūnams. Jiems išlaikyti kitais metais mokėsime netgi 94mln. € (30mln. daugiau nei šiemet). Ir tai nėra investicijos, tai pastovios išlaidos.
Simplicity 2015-12-30 23:31
.) Nežinau, labai norint gal ir galima įrodyti, kad naujos jungtys didina "sisteminių paslaugų" dalį, na bet jau tikrai ne 3.5 karto.
ISG 2015-12-31 03:47
Jus tokie naivus. Labai miela skaityti aisku. Beveik taip pat miela kaip ir apie degalu kainas.