„Uber“ įsidarbinęs vaikinas papasakojo, kiek jam pavyko uždirbti  (21)

1771,65 euro neatskaičius mokesčių. Tiek per tris savaites sugebėjo uždirbti „Uber“ pavėžėjimo paslaugą sostinėje teikęs Mindaugas Dulinskas.

Į Vilnių iš Mažeikių gyventi persikėlęs fotografas žiemą užsakymų fotografuoti gauna mažiau, todėl nusprendė išbandyti „Uber“ vairuotojo duoną.

„Tikrai nesu nusivylęs. Esu patenkintas ir įgyta patirtimi, ir uždarbiu, tačiau savo gyvenimo nesieju su vairavimu, todėl bent jau kol kas taksi paslaugų teikti neketinu“, – įspūdžiais dalijosi 31 metų vaikinas.

Atitiko visus reikalavimus

Vėlyvą rudenį, kai baigiasi vestuvių ir krikštynų sezonas, daugumos laisvai samdomų fotografų darbo sparta sulėtėja.

Ne išimtis buvo ir M.Dulinskas. Jis ėmė sukti galvą, kaip užsidirbti papildomai.

Praėjusį rudenį sostinėje veiklą pradėjo pavėžėjimo paslaugą teikianti bendrovė „Uber“, todėl M.Dulinskas nutarė išbandyti naują – taksi vairuotojo – profesiją.

Vaikinui labai norėjosi sužinoti, kaip veikia pasaulio didmiesčiuose plintantis būdas papildomai užsidirbti.

„Užsikabinau už šios minties, nes atitikau visus reikalavimus: turiu ne senesnį nei 10 metų automobilį, esu neteistas, nesu nuolat Kelių eismo taisykles pažeidinėjantis vairuotojas, be to, turiu dvejų metų vairuotojo stažą“, – pasakojo M.Dulinskas.

Uždarbis vaikiną nudžiugino

Visus formalumus vaikinui pavyko sutvarkyti per pusdienį, todėl po Kalėdų jis į sostinės gatves pirmąsyk išvairavo savąjį 2012 metų laidos automobilį „Hyundai i30“.

Iki Naujųjų metų M.Dulinskas dirbo keturias dienas, o galiausiai susigundė keleivius vežti ir naujametę naktį.

Dirbti per šventes, kai keleiviai taksi graibstyte graibsto, skatino ir „Uber“ įmonė. Ji garantavo, kad gruodžio 31 d. nuo 18 iki 22 valandos vairuotojai uždirbs ne mažiau kaip 11,5 euro per valandą, o po vidurnakčio garantuotas uždarbis išaugo iki 17 eurų.

Naujokui sekėsi – jis per šventines dienas uždirbo 432,29 euro, o iš įmonės dar papildomai gavo 68,27 euro.

„Ketvirtį pajamų vairuotojas privalo atiduoti darbdaviui. Tad sumokėjus visus mokesčius valstybei ir atskaičiavus 70 eurų už sunaudotus dyzelinius degalus, man liko 300 eurų.

Sakyčiau, per šventes nesėdėti prie stalo verta“, – Naujųjų metų nakties sėkme džiaugėsi M.Dulinskas.

Pinigų pakako kompiuteriui

Sausio pradžioje vaikinas apsisprendė dirbti kasdien iki išnaktų, kad užsidirbtų kuo daugiau pinigų.

Aistringas keliautojas iš pradžių ketino uždarbį panaudoti išsvajotai kelionei į Kubą, bet išvykti į šią salą negalėjo, todėl nutarė pirkti naują „Apple“ kompiuterį.

Nuo sausio 10-osios M.Dulinskas kasdien Vilniaus gatvėse praleisdavo po 12–13 valandų. „Grįžęs namo norėdavau tik į lovą“, – kalbėjo naują profesiją išbandęs fotografas.

Užsibrėžtas tikslas buvo kas vakarą namo grįžti su uždirbtais 50 eurų.

Per tris savaites vaikino sąskaita pasipildė 1771,65 euro.

Tiesa, nuo šios sumos teko nuskaičiuoti mokesčius valstybei, darbdavio dalį, išlaidas degalams, automobiliui plauti.

Tačiau trijų savaičių grynas uždarbis vis tiek nudžiugino – 1183,11 euro.

Sulaukė įvairių klientų

Per kelias savaites M.Dulinskas nuvažiavo 5000 kilometrų, bet į išlaidas neįtraukė mašinos nuvertėjimo: „Tiesiog nežinau, kaip tai įmanoma apskaičiuoti, nes nieko remontuoti nereikėjo.“

Ne itin didelę vairuotojo patirtį turintis fotografas šiek tiek aplamdė savąjį „Hyundai i30“, bet didžiąją dalį nuostolių atlygins draudimo kompanija.

M.Dulinskas sakė, kad naujasis darbas buvo itin įdomi patirtis, tačiau nuolat vežti keleivių nenorėtų.

„Buvo ir girtų, ir linksmų, ir nusiminusių klientų. Teko pavėžėti ir keletą žinomų žmonių – Jurgį Didžiulį, Beatą Tiškevič, Mykolą Katkų“, – pasakojo vaikinas.

Vairuotojų sparčiai daugėja

Fotografas M.Dulinskas pastebėjo, kad dar sausio pradžioje po sostinę zujo kur kas mažiau „Uber“ vairuotojų, bet jų kone kasdien daugėjo.

„Darbo pastebimai sumažėjo. Kiek girdėjau, bus mažinamas ir „Uber“ garantuojamas uždarbis, tad pavėžėjimo paslauga nebebus tokia pelninga.

Džiaugiuosi, kad spėjau pačiu laiku“, – kalbėjo vaikinas.

M.Dulinskas sakė, kad „Uber“ paslaugos greičiausiai nebeteiks – fotografui artėja darbymetis.

„Man norėtųsi išbandyti ir ką nors nauja – pavyzdžiui, padirbėti kitoje pavėžėjimo paslaugą teikiančioje įmonėje „Taxify“.

Bet man nepatinka, kad šioje bendrovėje reikia imti iš klientų grynuosius pinigus ir atidavinėti grąžą.

Šiuo atžvilgiu „Uber“ pranašesnis“, – kalbėjo vaikinas.

Grynųjų nereikia

„Uber“ kompanija neturi automobilių – pavėžėjimo už pinigus paslaugas teikia joje užsiregistravę vairuotojai nuosavais automobiliais.

Visi „UberPOP“ platformoje užsiregistravę vežėjai yra patikrinami kompanijos atstovų prieš jiems pradedant darbą. Vairuotojai turi būti sulaukę bent 21 metų, turėti asmeninį automobilį ir jo draudimą.

Įsidiegę mobiliąją programą klientai gali išsikviesti automobilį. Atvažiuos tas, kurio vairuotojui bus pakeliui.

Su „Uber“ paslaugą teikiančiu vairuotoju atsiskaitoma irgi ne grynaisiais, o pasinaudojus programėle – pinigai nuskaičiuojami nuo sąskaitos.

Kelionės kainą apskaičiuoja ne įprastas taksometras – laikas, greitis ir maršrutas nuskaitomi pagal GPS duomenis.

„Uber“ paslauga Lietuvoje kol kas teikiama tik Vilniuje.

Aut. teisės: Lrytas.lt
Lrytas.lt
Autoriai: Gintaras Šiuparys

(72)
(19)
(53)

Komentarai (21)