Elektromobilių tinklo plėtrai Lietuvoje bus skirta 10 mln. eurų

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

Arns 2016-03-31 17:11
Verslas su visuomene ar visuomenė padengti siauro rato ar net verslininkų užgaidas?
shift 2016-03-31 18:00
Liaukitės jūs tuos mokytojus visur kišti, dirba jie pusę darbo dienos, ir gauna 800 eurų už vadovėlio perskaitymą atsistojus prieš klasę. Nematau jokio poreikio jiems kelti algas. Ir šitą temą apie mokytojų nepriteklių uždarom, nes jie įpratę pinigus gauti, bet neuždirbti. Padirbtų bent mėnesį privačiame sektoriuje 8 val per dieną, suprastų, kaip iš tikrųjų uždirbami pinigai. 10 mln. E į elektromobilių infrastruktūrą yra per mažai, reikėtų skirti bent 5 kart daugiau. Lūzeriai tegul verkia, nes jie verkė visais laikais. Kai atsirado vakarietiški automobiliai, lūzeriai dejavo, kad tai šlamštas, kurio nemokėsime patys taisyti, ir kad žiguliai yra daug arčiau "dūšios". Paskui tie patys lūzeriai priešinosi mobiliojo ryšio tinklo plėtrai, laikė namuose laidinius telefonus su aptrintom popierinėm telefonknygėm iki tol, kol suprato, kad lūzeriams iš šiaip niekas neskambina, nes su jais neįdomu kalbėti. Tada atsirado lūzerių pasipriešinimas prieš atominę elektrinę, prieš skalūnų dujas, dar vėliau prieš šauktinius. Žodžiu, pasaulis investuoja į techniologijas ir infrastruktūrą, bet lūzeriai nori pinigus praėsi savo, arba tariamų kitų "vargšų" dantimis. Man gėda už tokius siaurapročius. Turint galvoje, kad visi infrastruktūros projektai ilgai trunka kol įgyvendinami, krovimo stotelių tinklą reikia pradėti kurti jau šiandien, o po 3-5 metų eilinis dėvėtas Nissan Leaf kainuos 4000 €, taigi bus įperkamas vidutines pajamas gaunančiai šeimai. O sakyti, kad elektromobilius išgali nusipirkti tik turtuoliai yra mažų mažiausiai kvaila. Treniginiai marozai už savo 6 metų senumo bimbalus sukrapšto tiek pat, kiek šiandien kainuoja 3 metų senumo Leaf'as. Taip, kad atsipeikėkit.
Niemand 2016-03-31 18:03
Gal ir ne visada liks tik turtuoliams, bet kol kas taip ir dar kaip minimum dešimtmetį taip liks. Šiaip urbanistinės infrastruktūros kūrimą valstybės tipiškai tiesiog perkelia ant statytojų, įrašo į projektavimo sąlygas, kad jei nori statyti/rekonstruoti tam tikrą pastatą privalai aplink jį sukurti tam tikrą infrastruktūrą (stovėjimo aikštelės, privažiavimo keliai, inžinieriniai tinklai, invalidų spec įranga ir pan.). Lygiai taip pat galėtų įdėti reikalavimus dėl įkrovimo taškų įrengimo.
Niemand 2016-03-31 18:11
Jei nekalbant apie chaltūrinimą, kurio pasitaiko visose srityse, mokytojai dirba kaip minimum 8 val. per dieną. Vienok reikia ir namų darbus tikrinti, ir pamokoms pasiruošti. Be to, lektoriaus darbas yra labai sekinantis, įtemptas net dirbant su suaugusiais. Jau po 4 val. su viena pertraukėle jautiesi gerai išsunktas, o 8 val. kasdien, ko gero, neatlaikytų niekas. Tą bet kas dėstytojavęs patvirtins. Pagaliau chaltūrinimo mastai irgi priklauso nuo atlyginimo dydžio.
Arns 2016-03-31 18:22
.
shift 2016-03-31 19:23
elektromobilių infrastruktūrą Lietuvoje, palyginus su kitom labiau išsivysčiusiom šalim yra labai menkai plėtojama. Nežinau nei vienos valstybės, kuri į tai nedėtų savo pinigų, tik tie pinigai skirtingai ateina. Vienur nuimamas PVM, kitur naudojamos įvairios dotacijų sistemos. Prieš kelis metus New Yorko valdžia nupirko 3000 Leafų į miesto taxi parką. O juk remiantis tavo logika, už tuos pinigus galėjo pamaitinti 100000 elegetaujančių imigrantų iš Meksikos? Emigracijos iš LT čia nekišk, nereikia manipuliuoti neišvengiamybe. Emigruoja iš visų naujųjų ES narių, įskaitant ir šauniąsias Lenkiją ir Estiją. To kas nori emigruoti tikrai nesustabdys +20 Eur. prie algos.
Arns 2016-03-31 19:49
Logiška. Jei jau skęsta laivas, reik kirsti didesnę skylę greitesniam paskendimui. Geriau niekam nereikalingų stotelių pristatyti nei kaip privalumą likti Lietuvoje pasiūlyti aukštą mokslo kokybę, geras medikų paslaugas... Kuo greičiau tą pribaiksi, tuo greičiau visi neatsigręždami išsilakstys ir nebeskaudės galvos su pasiūlymais kur dėti pinigus.
vazzy 2016-03-31 21:57
Nu pas mane asmeniškai mokykloje buvo labai mažai mokytojų kuriem dabar jauciu pagarbą. dauguma sugebedavo tik nuo vadovelio padiktuot ir nei zingsnio toliau. ir cia kalbu apie lietuviu, matematikos, fizikos mokytojus, kurie turetu but sviesiausio proto. o ka kalbet apie visokius etikos, fizinio, tikybos(?!?),dailes, muzikos kurios mazai ka lemia. situ srities mokytojos buvo mazu maziausiai "nupususios". gal padidinus atlyginimus padidetu konkurencija, bet velgi tada reiktu atleist visus senus, o kas juos atleis?
immortallt 2016-03-31 23:34
Niemand, papasakok, kas kiek dešimtmečių atnaujinama mokyklos programa realiai? Namų darbų tikrinimas? Juokauji? Visi buvom mokykloje, puikiai žinom, kaip net keiksmažodžių nepastebi, ar geriausius pažymius gauna tie, kurie daugiausia parašo, net jei tekstas perrašytas dukart tas pats. Dėstytojai - kita kalba ir kodėl kiši prie mokytojų? O dar geresnis klausimas, prie ko tuos mokytojus kišat, jei kalba apie elektromobilius? Po dešimtmečio Per 3 metus nuo <10 elektromobilių iki beveik 300. Elektromobilių kaina krenta kasmet ir po 5 metų jų kaina susilygins su VDV. Dėl infrastruktūros, taip, greitkelius, miesto kelius ir t.t. pastatė privatininkai. Dream on. Retais atvejais, tokiais kaip dideli prekybos centrai ar verslo centrai, daro tokius dalykus, bet ne mažus pastatus statant. Kodėl? Todėl, kad tada niekas jų nestatytų - būtų per brangu. Nebent tu statant namą tiesi kelius? Retas kuris moka už asfaltą, dauguma zyzia, kol į jų vienkiemį atitiesia kelią.
svetys 2016-04-01 07:41
Šiuo savo komentaru tik patvirtinat, kad pilki mokytojai (pagrinde) ir užaugina tik pilkas pelytes. Ar parašėt savo komentare ką nors apart pilko (mano nuoskauda, prasti mokytojai ir pan.)? Ar jūsų patirtis jums sako tik „jei mane prastai mokino, tai ir kitas žmonių kartas lai prastai mokina“?
Pumper 2016-04-01 08:34
Man panašiau į tai, kad "jei prastai mokina, tai už ką jiem algas kelti". Mokytojo profesija, kaip ir mediko ar kokio ugniagesio visų pirma turi būti iš "pašaukimo", o ne iš godumo, o visiem tūkstančiam mokytojų kelti atlyginimus dėl to, kad 10-20proc. geri specialistai, kuriem realiai rūpi dėstomas dalykas (ne tik vadovėlio atkartojimas pamokų metu), tobulėjimas (kad nebūtų užstrigę praeity ir visai nesidomėtų savo srities naujovėm, kaip koks nupezęs VGTU profesorius, kuris per paskaitas tik skaito savo 30 metų senumo užrašus su tom pačiom 30 metų senumo klaidom) ir kuriem jų dėstomas dalykas patiem tiek įdomus, kad apie jį kalbėdami sudomintų ir pačius mokinius. Čia galima prisiminti ir prieš metus ar pan. vieno "genialaus" mokytojo pasisakymą, kai tas pasipiktinęs kvalifikaciniais egzaminais (ar pan. vadinasi) prieš kameras kalbėjo, kad "tegu pirma įrodo, kad aš prastas mokytojas, o paskui egzaminuoja" (perfrazuota, bet esmė ta pati). Tai nori pasakyti, kad toks idiotas, kuris reikalauja įrodymų, kad jis nekvalifikuotas būti mokytoju prieš tikrinant jo kvalifikaciją, nusipelno didesnės algos?
Arns 2016-04-01 09:15
Tai kai matysime reikalą, tada galima bus ir svarstyti. Nors greičiausiai tada ir verslas, tie patys elektromobilių pardavėjai bus suinteresuoti įrengti tokias stoteles. Tačiau šiuo metu tai ne pirmo būtinumo išlaidos. Turtingos skandinavų šalys, išsprendusios daugumą eilinių socialinių problemų gali sau leisti kompensuoti ir elektromobilių kainas, net jei perkamas Tesla S, kuris pagal savo kainą tikrai ne eilinio žmogaus nosiai.
aurimokas 2016-04-01 09:45
Tu gal Vangos gimine busi, kad isburei jog po 10 metu vidutinis lietuvis sugebes isigyti elektromobili uz 3k €? Ir koks elektromobilis uz tiek iseis? Tas kur kas 20 km kraunamas turi but? VDV tie elektromobiliai neisstums net ir po 50 metu. Kas liecia stoteles, jeigu turtuoiam ju reikia, tai tegul jie sau ir statosi uz savo pinigus. 70% zmoniu nusispjaut ant tu elektromobiliu ir tu stoteliu, nes i TDI elektros kibiro neisipilsi. O del tokiu pinigu taskymu turetu but privalomas referenduas, nes Vovkai is Ariogalos nereikalingas tas elektromobilis. Juo net bulviu is lauku neparsivesi.
Niemand 2016-04-01 11:47
Tai ir užtenka tų didelių centrų. Jie pastato inžinierinę infrastruktūrą, prie kurios vėliau visas aplinkinis kvartalas pasijungia. Elektros įkrovimo stotelių daug ir nereikia, įrengtų po kokį tuziną didžiuosiuose miestuose su kaupu pakaktų. Nei vienkiemiuose, nei mažuose pastatuose to nereikia. Po teisybės, būtų bent minimali paklausa, Akropolis staigiai įrengtų, vien dėl reklamos.
vazzy 2016-04-01 12:34
Aš manau, kad čia toli gražu ne upotija, o neišvengiamybė. Jeigu dabar jau gali nusipirkti elektromobilį už 30k eurų, kuris nuvažiuoja 350 km ir atrodo labai gerai ( Tesla model 3, šiandien pristatytas ) tai kodėl negalim tikėtis, kad po 5 metų jis galės nuvažiuot kokius 700 km, kurie jau mane visiškai tenkintų, nors ir 350 km jau tikrai neblogai jeigu būtų daugiau elektros įkrovimo stotelių, todėl jas statyti ir reikia, netgi būtina.
immortallt 2016-04-01 13:11
Niemand, apie elektromobilius nieko nerauki.. Tesla akumų nusivedėjimas - per 100,000km tik 5%. Kitaip sakant po 500,000km akumo talpa bus vis dar 75%. Po milijono - pusė. Daug lengvųjų automobilių po milijono kilometrų gali pasigirti, kad neturi kam sugesti? Tu abejok, o kiti jau mato, kad jis įvyko. Tuzinas Ant ateityje >1 milijono automobilių Baik čia inkšti, kad skirs kelis eurus elektromobilių tinklo plėtrai, kurių didžioji dalis bus iš ES ir negali būti skirta nei mokytojams, nei dar kam nors kitam, kam norėtum. Apie mokytojus, nu ir kasmet kas pasikeičia? Iš esmės nieko? Ar reikia naujus dalykus dėstyti? Ir tap, dėstyti universitete tikrai lengviau, nei mokykloje. Universitete nereikia aukštosios matematikos ir t.t., viskas bazinių žinių lygyje. P.S. universitetų veikla atskirta nuo valstybės ir viduje tvarkosi kaip nori.
Kadras 2016-04-01 13:14
"Nuo 2015 metų vasaros prekybos ir laisvalaikio centras „Mega“ pasiūlė nemokai pasikrauti elektromobilius, dabar prekybos centro valdytojai šią paslaugą svarsto plėsti. Per pusmetį prie „Megos“ elektromobiliai buvo kraunami 249 kartus, vidutiniškai tokių automobilių vairuotojai elektromobilius krovė apie 1 val. ( per tą laiką galėjo pavalgyti, apsipirkti esančiose parduotuvėse)."
Niemand 2016-04-01 13:20
350 jau patenkinama, bet vis dar brungu Kainą mažinti radikaliai (bent tris kartus) bus sunku. Talpos (energijos tankio) didinti nebėra kur, jei kalbėti apie ličio akumus, fizikos niekas neatšaukė. Ir čia skirtingai nuo pvz procesorių, nėra kur manevruoti. Įkrovimo stotelės yra santykinai pigios (dešimt ir daugiau kartų pigiau nei kuro) ir lengvai įrengiamos, nėra reikalo jų įrenginėti avansu.
sub 2016-04-01 13:43
Yra dar tokių, kurie kitus vaidina kvailiais, patys būdami ne ką protingesni. Pasilikite sau interpretacijas, jei su teksto suvokimu prastai. Kitokios nuomonės turėjimas yra kliedesiai?
sub 2016-04-01 13:49
Prie ko čia lektorius? Lektorius jei neuždirba daugiau nei vidurinės mokytojas, tai reiškias ne koks lektorius. Niemand tau ir su suvokimu teksto blogai ar interpretaciajs mėgstate? Kokie mokytojai ėjo streikuoti? Vidurinių ir pradinių klasių, bei darželių auklėtojos. Ten tikrai nėra tiek krūvio ir darbo, kiek univere ar kolegijoje yra dėstytojams.