Elektromobilių tinklo plėtrai Lietuvoje bus skirta 10 mln. eurų

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

sub 2016-04-01 13:57
Blyn ką aš šiose diskusijose ir bandau įrodyti. Tas vienu, nu dviem sakiniais paaiškino. Mokytojai, kurie nuo knygos paskaito, kuriems reikia, kad mokiniai iškaltų atmintinai, kurie vertina rašinėlius, esė ir kitą sh. pagal savo išankstinius standartus, o ne bando prisitaikyti ir pažintį patį mokinį - yra išvis nereikalingi. Tuo pačiu, patys mokytojai, kurie yra protingi, uždirba iš mokinių, paruošdami egzaminams, mokydami papildomai, užklasinėje veikloje - būreliuose. Pats ėjau mokytis papildomai matiekos ir anglų kalbos, kas truko su pertraukom abiejų dalykų po metus, du.
Simplicity 2016-04-01 14:27
yra ne kas kita, o paprasčiausias ES lėšų įsisavinimas (verslas už panašius "įsisavinimus" būna baudžiamas). Bus kaip ir su RAIN projektu: ant popieriaus- "plačiajuostis į kiekvieną kaimo trobą", o realiai- šimtai kilometrų po žeme užkastų nenaudojamų optinių kabelių. Ministerija suorganizuos konkursą, projektą laimės koks nors PST ir turėsim infrastruktūrą, kuri niekam nereikalinga, tačiau kasmet reikalauja investicijų ir priežiūros. Tą galvos skausmą susisiekimo ministerija patikės miestų ir rajonų savivaldybėms, o tos viską parduos už 1€, kad nedegintų dar didesnės skylės savo biudžetuose. p.s. Lietuvoje šiuo metu yra daugiau nei 20 veikiančių įkrovimo stotelių.
immortallt 2016-04-01 14:42
Ir iš tų 20, visos yra įrengtos už privačius pinigus, valstybė neprisidėjo nė centu. Elektromobiliai ateinanti banga, jei neturėsim infrastruktūros - pražiopsosim plėtros momentą. Kainuoja centus, tarnaus ilgai, nauda milžiniška. Ko čia šikat, taip, lyg pensijų atsisakome? Geriau šildymo kompensacijas panaikintų, PVM lengvatą šildymui, įvestų NT mokestį, sumažintų darbo pajamų apmokestinimą. Va čia kalbame jau apie šimtus milijonų eurų per metus.
hamann 2016-04-01 15:06
Po teisybe, Kaune Mega įrengė dvi. Po pusmečio praplėtė dar dviem. Neabejoju, jog po Megos rekonstrukcijos atsiras ir dar kelios vietos. Tad paklausa matyt visgi yra. EDIT: Atsiprašau, nedaskaičiau, kadras jau apie tai parašė.. Beje ta pati situacija kelyje Kaunas - Vilnius, tarp Elektrėnų ir Vievio esanti užeiga Šaltinėlis. Dvi kolonėlės poto dar praplėtė.
Simplicity 2016-04-01 15:46
Tai pensijos tu ir taip negausi, jei šalies demografiniai rodikliai kardinaliai nepasikeis į kitą pusę. Aš nesuprantu kodėl mokesčių mokėtojų pinigais turėtų būti apmokamas kai kurių įmonių ir pavienių asmenų noras važinėti elektromobiliais. Mes gi nekompensuojam įprastų automobilių valdytojams jų kuro išlaidų. Kiek laiko mes nemokamai už mokesčių mokėtojų pinigus įkrausim elektromobilių akumuliatorius? Metus, du ar kol elektromobilių skaičius pasieks tam tikrą skaičių? Pasak enmin.lt, Lietuvoje yra arti tūkstančio degalinių. Stambiausi tinklai valdo nuo 50 iki 100 degalinių. Jei tik būtų rinka, tai atsirastų ir įkrovimo stotelės bent dalyje šių degalinių. Iš pradžių elektrą dalintų nemokamai, o po to atsirastų ir normali apskaita, kaip yra kitose šalyse. Kaip jau pastebėjo kiti diskusijų dalyviai, verslas į elektromobilių plėtrą reaguoja ir be valstybės įsikišimo. Vietoj to, kad kurti ir išlaikyti infrastruktūrą už mokesčių mokėtojų pinigus, vertėtų suteikti lengvatas, kurios kitiems mokesčių mokėtojams nieko nekainuoja: leisti automobilį statyti nemokamai, važiuoti VT juostomis ir pan. (Žiūrėti Vikipediją) p.s. Paryškinta komentaro dalis savo stiliumi primena O. Benderio pasisakymus. Tas irgi mėgo svaidytis sparnuotom tuščiom frazėm. Jei ką, tai turi progą išplėtot savo mintį, papasakot apie tą milžinišką naudą, tą "next best thing", kurią galim pražiopsot nepristatę įkrovos stotelių už ES lėšas.
sub 2016-04-01 16:52
Ten pastoviai teslą matau.
Kadras 2016-04-01 19:41
Kažkur jau matyta? http://vz.lt/laisvalaikis/automobiliai/ ... -zmogui#15
Vytax 2016-04-01 21:50
Netarnaus ilgai, nes dar nėra nusistovėjusio bendro pakrovimo stotelių standarto. Skiriasi kištukai, vienur AC, kitur - DC, skiriasi įtampos, leistinos srovės ir t.t. Kas tinka dabartiniams elektromobiliams, bus nepakankama arba netinkama ateitiems elektromobiliams. https://en.wikipedia.org/wiki/IEC_62196
Xdmin 2016-04-01 23:53
Ir stai dar viena tema, po kuria susiremia dvi puses. Net nezinau, kaip jas pavadint, gal socialistai ir kapitalistai? Viena puse sako, spjaunam i viska, vargsai patys kalti kad jie vargsai, investuokime i ateity! Paziurekit, kaip daro Vokietija ar Svedija, ar kita issivysciusi salis, ir mes taip darykim! Kiti sako, kad gal pirma pradekim spresti savo problemas nuo zemesniu sluoksniu? Deja, busiu saliskas ir palaikysiu tik viena barikadu puse. Akmenys i kapitalistu darza: 1) Jie nori gauti pigiai, bet gerai. Stai, mokytojai, suda mala, mokina tik skaityti ir rasyti, ka visi ir taip moka suauge. Ir uz toki darba jie dar streikuoja! Jie net minimumo neverti, - irodineja zmones, rasantys komentarus darbo metu, ramiai sedintys siltuose ofisuose. 2) Tesla pristate nauja automobili, taigi viskas, visi pirksim juos, gerai, kad Lukoilas pasitrauke, nebereikes jau jo vistiek. Autoplius.lt duomenimis, šių metų pradžioje už naudotą automobilį lietuviai vidutiniškai mokėjo 3,8 tūkst. eurų arba 14,7 proc. daugiau nei prieš metus. Tautieciai sukrapsto ~4k euru ant automobilio, Tesla saviski USA siulo uz 35k zalio, tai jau tikrai, kad gera zinia Lietuviams, kas tas 30-35k euru skirtumas, gi Europoje gyvenam. 3) Gyvenime siuo metu sekasi, galima galvoti apie nauja automobili, gales visi su pavydu ziureti. Bet valstybe cia, visai nepadeda, nera pakrovimo stoteliu visur, taip kaip degaliniu. Nesamone. Na gerai, yra, va Mega turi, va kazkokia kavine prie autostrados turi, bet tai eiles bus, ir pirkti kazka reikes. Siaip ir namie ji pasikrauti galima, bet biski kainuoja. Ne... uz savo pinigus tai tikrai niekas jo nekraus, eletromobilis ir taip brangus. O as nenoriu uz savo sumoketus pinigus krauti Jusu susiktu nauju automobiliu, turi pinigu naujai masinai - rasi ir degalams. Nemokamas parkingas centre ir tai jau butu labai gerai. O jei nori buti zalias, vaziuok VT arba dviraciu. PS: mokytojai vs destytojai, tai manyciau mokytoju buti yra kur kas sunkiau. Taip, destytojo lygi pasiekti yra sunkiau, bet veliau buna viskas paprasciau. Nes: 1) Destytojas dazniausiai mokina 1 ir SIAURIA sriti, kuria ismano, ir pasirinko nes ji jam patinka ir desto tiems, kuriems tai is idejos turetu taip pat patikti. 2) Destoma suaugusiems, o ne ivairaus amziaus vaikams ir paaugliams, kuriems reikia pasirodyti pries draugus ir drauges, o dar kai tuos vaikus gina super mamytes (speju forume yra ir super teveliu, nes tai ju vaikas, o mokytojas tai... sudas jis, normalus zmogus nedirbtu tokio darbo), tai pasakoti apie pitagoro teorema pavasari, kai lauke silta yra tikrai sunkiau, nes ir 2 gavus, niekas nepasikeis tam moksleiviui, o stai studentas, suinteresuotas bent jau 5 gauti. 3) Destytojai (na bent KTU) yra gana gerbiami, o studentai, turi buti zemiau zoles (destytojo zodziai). Taigi, jei destytojas is pasaukimo, jis dirbs megstama darba, daug ir visko pasakos, aisku skusis, kad nera laiko papasakoti visko, ka noretu, studiju programa tokia, ir kasmet vis blogiau. Kitas destytojas tiesiog paskaitys savo skaidres, o po to supils pazymius pagal nuotaika, nes darbas itin vargina, per sunku viska daryti atsakingai, sistema kreiva, ir siaip, ne modulis is studento zmogu padaro.
svetys 2016-04-08 07:40
Deja, jūsų komentaruose rasti kažką racionalaus galima tik tada kai rašote savęs neįvarę į isterijos būseną...
immortallt 2016-04-08 08:56
Verslo niša retai atsiranda iš oro, jei nėra pirkėjų, šiuo atveju elektromobilių. Skirs valstybė 10 milijonų eurų krovimo stotelėms (greičiausiai beveik viskas iš ES lėšų), tam, kad būtų galima ramiai didesniais atstumais nuvažiuoti. Tai ir sėdi užsišikęs dabar? Rimtai? Tu supranti, kad vien valstybei daroma žaloma, dėl suprastėjančios žmonių sveikatos (dėl kietųjų dalelių) daug didesnė, nei kainuotų įrengti 100x daugiau stotelių? O kur dar žala pastatams ir infrastruktūrai (jau įrodyta, kad neigiamai veikia betoną). Ir net nekalbant apie makroekonominį poveikį susimažinus naftos importą.
Vytax 2016-04-08 10:43
Sumažinsim naftos importą, tačiau padidinsim elektros importą.
immortallt 2016-04-08 11:21
Elektros importuoti reikės mažiau, nei naftos pinigine verte, dėl elektromobilių didesnio efektyvumo. Nebent esi prieš renovaciją ir sakai, kad reikia sienos išmušti skyles, kad geriau vėdintųsi? Druska - kontraversiškas dalykas, bet sutikime, kad nebarstyti keliai atneša didesnę žalą. Yra alternatyvų, bet jos arba labai brangios, arba gan siaurai naudojamos pasaulyje + skiriasi orų specifika, kur taikoma. Dėl Nissan leaf greito krovimo nežinau (manau yra, nes kraunasi prie Operos per +-30min), bet Tesla puikiai kraunasi. Tad atrodo mažai domėjęsis šiuo klausimu. "The fastest way to charge your LEAF, however, is by using a rapid charger, which can charge from 0% to 80% in under 30 minutes." P.S. Nissan Leaf didins savo nuvažiuojamą atstumą iki 400km berods 2017 metais (jei ne šiais).
vazzy 2016-04-08 14:06
Matai, mes naftai net neturim jokio sverto, o elektros importui turim, jei padidės labai importuojamos elektros kaina galėsim ją patys gamint plėsdami, kad ir vėjo energetiką. Plius mes pagrinde perkam gan švarią atominę energiją iš baltarusijos, hidro iš latvijos. Nu aišku kai pradėsim pirkt iš lenkų nebebus tokia švari, tačiau dabar tikrai gan geras pasirinkimas naudot elektrą vietoje naftos ekologine prasme.
Arns 2016-04-08 15:56
Techniškai patrauklu, bet visomis kitomis sąlygomis nelabai logiška. Dabartinis Lietuvos biudžetas smarkiai paremtas naftos mokesčiais. Regione artėja elektros badas, nes ir taip dalis elektrinių uždaroma arba bus uždaryta. Lietuvos vyriausybė visais įmanomais būdais bando atsijungti nuo galimos baltarusiškos elektros, ir neabejokim po to seksiančios rusiškos. Kitaip sakant nepasirūpinus strateginių planu iš kur bus elektra artimiausius 20 metų, džiaugtis šios dienos "švarios" elektros nauda nelabai logiška.
immortallt 2016-04-08 16:25
1) sutvarkius biurokratiją ir aplinką, vėjo energetika plėtotųsi be finansinių subsidijų ir dirbtų rinkos kaina. 2) Švedija neslepia, kad jie nuo atominės pereis prie atsinaujinančios. Atnaujink žinias. 2* cigaretės irgi neša didelį "pelną" (nesvarbu, kad per sveikatos biudžetą ir nesurinktus mokesčius kainuoja brangiau), tai gal pradėkime pradinukų vadovėliuose reklamuoti? 3) Lietuva turi elektros jungčių dengiančių 300% Lietuvos pikinio poreikio ir dar pajėgumų gaminti 200% pikinio poreikio bei potencialą, pasigaminti 800% sunaudojamos elektros, panaudojant tik vėją. Tai jau atmetus saugomas teritorijas ir pan.
vazzy 2016-04-08 19:27
Išeitis sinchronizuotis su vakarų Eurupos tinklu ir rami galva bus. Nepamiršk, kad galėsim parduot taršos kvotas. Ar taip ar taip kažkada Europa užverš diržus su tuo teršimu, tie patys lenkai ilgai nepasipriešins. Jeigu Kiniją ir Indiją įtikins degint mažiau anglių tai Lenkija daug mažesnis žaidėjas. Tiesiog turi būti kažkokia strategija energetikos ministerijoje. Įdomu kaip baigęs su tuo 250 MW offshoriniu projektu, kažkaip nebegirdėt. Elektromobiliai prie to gal tiesiogiai ir neprisideda, tačiau, kad gatvėse būtų maloniau vaikščiot tai faktas. Aš siulyčiau dar PVM mažinti naujiems elektromobiliams. Kuo daugiau jų tuo geriau, vistiek pasens jie, kiti galės nusipirkt, įsisukt ratas. O poto ir stotelių daugiau atsiras.
Arns 2016-04-08 20:38
Pvm vėl gi keliauja į biudžetą, braukyti gali leisti arba turtingos šalys kaip Norvegija arba tos, kurių pramonė gamina elektromobilius. Kažkaip kitur tokio populiarinimo būdo neįsivaizduočiau. Iš biudžeto išlaidų nemažėja, o kaip į jį sumažinti išmokas, pasiūlymų nors vežimu vežk.
Simplicity 2016-04-08 21:10
Airiai dalino visokias lengvatas įsigyjantiems elektromobilius, bet po kurio laiko susizgribo, kad biudžetui tai nemenka našta ir atšaukė. Seniai tas buvo, jau tingiu informacijos beieškot, bet pamenu jog kažkokia valstybinė galva per teliką aiškino, kad iš subsidijų išlošia tik elektromobilių gamintojai, bet ne pati Airija.