Reali virtualybė. Kokiai ateičiai mus ruošia ypač slaptas startuolis, pritraukęs net $1,4 mlrd. investicijų (Video)  (3)

  • Pasaulis be ekranų. Vienas iš Abovitzo startuolio tikslų – visiškai atsikratyti ekranų. Po metų kompanijoje planuojama dirbti ne kompiuterių monitoriuose, o virtualiuose ekranuose, kuriuos papildytosios realybės akiniais galima „pakabinti“ bet kurioje tikro pasaulio vietoje. Verta į šį tikslą pažvelgti plačiau: ši technologija potencialiai galėtų užmarštin pasiųsti visus mus supančius ekranus, – kompiuterių, išmaniųjų telefonų, televizorių. Apple, Samsung ir kitiems metas sunerimti – tai gryniausia revoliucinė inovacija, kaip iš vadovėlio.
  • Nauja interneto rūšis. Dabartinis internetas – informacijos tinklas. Milijonai elektroninių laiškų per sekundę, 60 trilijonų interneto svetainių, 4 zetabaitai duomenų ir taip toliau.Tačiau dabar minėtosios 230 kompanijų kuria įspūdžių ir patirties internetą. Virtualiojoje realybėje pabuvoję žmonės prisimena ne tai, ką jie matė, o tai, kas jais nutiko. Pasak Wired, patirtis – nauja valiuta ir nauja platforma, ne daugiau ir ne mažiau. Pabuvoti ant veikiančio ugnikalnio krašto, žygiuoti su Irano revoliucionieriais, pasikeisti lytų, išvysti, kaip plaka tavo paties širdis, ar pabūti omaru – visa tai patirtis, ir būtent iš jų susidės ateities internetas.
  • Virtualioji realybė siūlo naują dimensiją kino pramonei. Anot režisieriaus Peterio Jacksono, dalyvaujančio Magic Leap konsultacinėje taryboje, sumaišytoji realybė nebus 3D filmų išplėtimas ar papildymas. „Tai visai kas kita, – tvirtina Jacksonas. – Jei galite sukurti konkrečių objektų iliuziją bet kurioje supančios erdvės vietoje, sukuriate naujas galimybes pramogų sferoje“. Be to, režisieriaus nuomone, sumaišytoji realybė bus perspektyvesnė už grynai virtualią, nes joje stipresnė „tikrumo“ iliuzija. Prognozė: „Po 10 metų sumaišytosios realybės technologijos, panašios į kuriamas Magic Leap, bus naudojamos taip pat dažnai, kaip išmanieji telefonai, jei ne dažniau“.
  • Teks iš naujo išrasti internetinių žaidimų taisykles. Tyrėjai išsiaiškino, kad žaidimo virtualiojoje realybėje emocinis krūvis toks intensyvus, kad žmonėms reikia poilsio jau maždaug po valandos. Be to, virtualiame pasaulyje teks mažinti smurto lygį – įprastinės pirmo asmens šaudyklės su žmogžudystėmis ir tyškančiais kraujais pernelyg slegia.
  • Virtualioji realybė taps nauja socialine aplinka. Ji bus didesnė už dabartines socialines medijas, prognozuoja Wired, nes bendravimo su kitais žmonėmis įspūdžiai toje realybėje ryškesni už bet kokius skrydžius su paukščiais ar žaidimus, – bent jau tokiais įspūdžiais dalinasi žurnalistas.
  •  
    Ira Solomonova

    World Press rubrikos redaktorė

  • Virtualioji realybė – žmogaus sekimo svajonė. Viskas, ką darome, dėvėdami virtualiosios realybės šalmą ar akinius, standartiškai sekama ir įrašoma, nes kuo nuodugniau programa įsimins kiekvieną aspektą: kaip elgiamės, ką liečiame, kur einame ar skrendame, kokia tuo metu būna nuotaika, – tuo geresnis bus kitas naudotojo gautas potyris. Tačiau visiškai akivaizdu, kad toks informacijos masyvas apie mus, mūsų elgesį ir interesus viliojamas kąsneli prekių gamintojams ir paslaugų teikėjams. Kol kas virtualiosios realybės technologijų kūrėjams labiau rūpi technologijų sukūrimas ir tobulinimas, tačiau klausimas apie surinktų duomenų komercializavimo galimybes iškils neišvengiamai – ir greitai.

Ира Соломонова
slon.ru

Aut. teisės: www.technologijos.lt

1 | 2

(50)
(5)
(45)

Komentarai (3)