Perskridęs Ramųjį vandenyną, Solar Impulse nusileido Kalifornijoje  ()

Saulės energija maitinamas lėktuvas Solar Impulse nusileido Silicio slėnyje, Kalifornijoje po trijų dienų skrydžio virš Ramiojo vandenyno.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Dėl stipraus vėjo teko nukelti nusileidimą Moffett aerodrome Mountain View, nes pilotas Bertrand Piccard skrido, laikydamasis atokiau nuo kranto.

Degalų nenaudojantis lėktuvas pakilo iš Havajų ketvirtadienį, po aštuonis mėnesius trukusio baterijų remonto.

Tai devintasis bandymo apskristi pasaulį etapas.

„Įsivaizduojate lėktuvą, praskrendantį Aukso Vartų tiltą saulės elementais varomu lėktuvu, kaip kad darydavo laivai praeitame šimtmetyje?“ dalinosi įspūdžiais p. Piccardas po skrydžio virš San Francisco.

„Bet šis lėktuvas nekelia triukšmo ir ir neteršia.“

Dar šveicarų pilotas pridūrė, kad buvo svarbu „sujungti projektą… su Silicio slėnio pirmeivių dvasia“.

Viskas iš saulės

Solar Impulse kelionę pradėjo praėjusį kovą Abu Dhabyje. Kelionėje du pilotai įveikė atskirus etapus.

Visą naudojamą energiją lėktuvas gauna iš saulės, iš ant jo sumontuotų 17 000 fotovoltinių elementų.

Elementai tiekia energiją sukti lėktuvo propelerius dieną, ir dar krauna baterijas, iš kurių aparatai gali būti maitinami tamsiu paros metu.

Šio etapo ilgis buvo 4000 km arba 2200 jūrmylių.

Pakilęs Abu Dhabyje (JAE) kovą, Solar Impulse perskrido Omaną, Indiją, Myanmarą ir Kiniją.

Tada, nuskridęs Japonijon, leidosi 8924 km kelionėn į Havajus. Tas penkių dienų ir penkių naktų perskridimas buvo ilgiausia kelionė be sustojimo vienviečiu lėktuvu.

Elementai tiekia energiją sukti lėktuvo propelerius dieną, ir dar krauna baterijas, iš kurių aparatai gali būti maitinami tamsiu paros metu.

Šio etapo ilgis buvo 4000 km arba 2200 jūrmylių.

Pakilęs Abu Dhabyje (JAE) kovą, Solar Impulse perskrido Omaną, Indiją, Myanmarą ir Kiniją.

Tada, nuskridęs Japonijon, leidosi 8924 km kelionėn į Havajus. Tas penkių dienų ir penkių naktų perskridimas buvo ilgiausia kelionė be sustojimo vienviečiu lėktuvu.


Bertrand Piccard: „Išsiaiškinome, kad galime pagaminti amžinai skrisiantį lėktuvą“

Tačiau lėktuvo baterijos kelionės metu perkaito, tad projektas turėjo sustoti Ramiojo vandenyno archipelage, kol buvo atliekamas remontas.

Dar €20 mln per žiemą turėjo būti surinkta iš rėmėjų, kad kitais metais projektas būtų tęsiamas.

Kita stotelė – Niujorkas

Piccardas skrydžio našta dalinasi su verslo partneriu, Andre Borschberg, kuris irgi šveicaras.

Būtent Borschberg praėjusią liepą skrido į Kalaeloa, ir jis atliks kitą skrydžio etapą per JAV.

Niujorką jie žada pasiekti birželio pradžioje, kur pradės rengtis skrydžiui per Atlantą.

Jei viskas klosis sėkmingai, tada beliks gan nesudėtinga „finišo tiesioji“ į Abu Dabį.

Mr Piccard ir Mr Borschberg Solar Impulse projektą vykdo jau daugiau nei dešimtmetį.

Lėktuvas platesnis už Boeing 747, bet sveria vos 2,3 tonas, kas kelia savus iššūkius:

  • Kadangi greitis mažas, misijos etapai gali trukti kelias dienas ir naktis nenusileidžiant
  • Pilotas gali nusnausti tik po 20 minučių
  • Kabina tik šiek tiek didesnė už telefono automato būdelę

Mr Borschberg sakė BBC, kad kiekvienas potyris buvo jaudinantis ir kiekvienas skrydis pateikdavo naujas pamokas, kaip „patobulinti lėktuvo kokybę, patikimumą ir efektyvumą“.

Mr Piccard ir Mr Borschberg Solar Impulse projektą vykdo jau daugiau nei dešimtmetį.

Lėktuvas platesnis už Boeing 747, bet sveria vos 2,3 tonas, kas kelia savus iššūkius:

  • Kadangi greitis mažas, misijos etapai gali trukti kelias dienas ir naktis nenusileidžiant
  • Pilotas gali nusnausti tik po 20 minučių
  • Kabina tik šiek tiek didesnė už telefono automato būdelę

Mr Borschberg sakė BBC, kad kiekvienas potyris buvo jaudinantis ir kiekvienas skrydis pateikdavo naujas pamokas, kaip „patobulinti lėktuvo kokybę, patikimumą ir efektyvumą“.

EtapasDataMaršrutaskmhh:mm
103-09Abu Dhabi (JAE) – Muscat (Omanas)77213:01
203-10Muscat (Omanas) – Ahmedabad (Indija)159315:20
303-18Ahmedabad (Indija) – Varanasi (Indija)1 17013:15
403-18Varanasi (Indija) – Mandalay (Myanmaras)1 53613:29
503-29Mandalay (Myanmar) – Chongqing (Kinija)1 63620:29
604-21Chongqing (Kinija) – Nanjing (Kinija)1 38417:22
705-30Nanjing (Kinija) – Nagoya (Japonija)2 94244:09
806-28Nagoya (Japonija) – Kalaeloa, Hawaii (JAV)8 924117:52
904-21Kalaeloa, Hawaii (JAV) – Mountain View, Kalifornija (JAV)4 20062:00


Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Input.lt
Input.lt
(16)
(1)
(15)

Komentarai ()

Susijusios žymos: