Realybė. Kas žinotina apie Google įkūrėjo skraidamobilius (foto/video)  ()

Fantastai ir fantazuotojai apie skraidančius automobilius svajoja ne vieną dešimtmetį, tačiau iš tikrųjų pagaminti jų nepavyko niekam, visi bandymai baigdavosi investuotojų nusivylimu ir svajotojų bankrotais. Kol kas. Ketvirtadienį, birželio 9 dieną paaiškėjo, kad vienas iš Google įkūrėjų, Larry'is Page'as slapta kuria nuosavus aeromobilius. Apie tai naujame numeryje pranešė žurnalas Bloomberg Businessweek, taip sudėliodamas taškus ant „i“ gandams, po Silicio slėnį sklandžiusiems pastaruosius trejetą metų.

Štai viskas, ką reikia žinoti apie vieno iš Google tėvų skraidančias mašinas ir apie tai, ar jo idėja gali būti įgyvendinta.

  • Ateities transporto kūrimas – brangus malonumas. Panašiai, kaip Jeffas Bezosas iš Amazon ir Elonas Muskas iš SpaceX, savo vaikystės svajonių įgyvendinimui Page'as naudoja nuosavas santaupas. Aeromobilius kuriančios kompanijos Zee.Aero finansavimui nuo 2010 metų verslininkas jau išleido >100 miljonų dolerių, ir, remiantis Businessweek informacija, neketina čia sustoti. Pernai Page'as investavo į dar vieną startuolį, kuriantį savo skraidančius automobilius, Kitty Hawk.
  • Skraidantys automobiliai tampa realybe. Naujos technologijos, medžiagos ir navigacijos sistemos koncepcijos realumu įtikino labai rimtus žmones. Anot Businessweek, daugiau nei dešimtis kompanijų – nuo nedidukų startuolių iki aerokosminės pramonės gigantų – užsiima šios srities tyrimais. „Per pastaruosius penketą metų įvyko fundamentalūs atitinkamų technologijų poslinkiai, – sakė Markas Moore'as, daugiau nei 30 metų dirbęs NASA inžinieriumi. – Tai, kas įvyks per kitus 5 – 10 metų, bus neįtikėtina“.
  • „Tai, kas įvyks per kitus 5 – 10 metų, bus neįtikėtina“

    – Mark Moore

  • Dabartinis skraidančio automobilio prototipas buvo sukurtas prieš 25 metus. Page'o konkurentas, kompanijos Joby Aviation įkūrėjas JoeBenas Bevirtas ir vienas iš investuotojų, bei vienas iš Pinterest įkūrėjų Paulas Sciarra, planuoja sukurti aeromobilį, remdamiesi dizainu, sukurtu XX amžiaus dešimtojo dešimtmečio pradžioje. Tada buvo aišku, kad norint sukurti tokias mašinas, reikės tokių akumuliatorių ir variklių, kokių tada nebuvo. Brėžiniai porai dešimtmečių atgulė į stalčių.

  • Aeromobilis atrodys taip, kaip ir įsivaizdavote. Pirmasis natūralaus dydžio prototipas, kurį Joby Aviation žada pagaminti jau šiais metais, primins lėktuvo ir sraigtasparnio hibridą, su keliais propeleriais ant sparnų ir uodegos. Vokietijos kompanijos E-volo koncepcija atrodo kaip dviviečio sraigtasparnio su 18 propelerių, išdėstytų virš korpuso. Slovakijos startuolio AeroMobil skraidantysis transportas primena trijų vaiką – privataus lėktuvo, sraigtasparnio ir automobilio: jis turės ratus, kad galėtų važiuoti gatvėmis, ir visą būtiną įrangą skraidymui.

    Netgi vokiečių kompanijos Lilium Aviation gaminys, remiamas Europos sąjungos, atrodo kaip kapsulė su atgal paslinktais sparnais.

  • Naujos infrastruktūros gali ir neprisireikti. Skraidančiajame Joby Aviation automobilyje bus tuzinas sraigtų, kurie kylant ir leidžiantis suksis horizontalioje plokštumoje, o vertikalioje – skrendant pirmyn. Skraidindamas 4 asmenų šeimą, jis galės nuskrieti 160 kilometrų. Agregatas galėtų pakilt nuo kelio, nuo stogo, iš garažo. Kiti prototipai dažniausiai skirti 2 keleiviams ir vieno įkrovimo turėtų papkti iki 500 km ir išvystyti iki 400 km/h greitį (Lilium).
  • Zee. Aero pasiekė rekordą Red Bull Flugtag . 2013 metais Page'o kompanijos komanda, persirengusi viščiukais, sukūrė bemotorį aparatą, kuris nuskrido 78 metrus ir pagerino ankstesnį rekordą (70 metrų). Dabar Zee.Aero dirba beveik 150 žmonių, dauguma kurių – puikūs inžinieriai, atėję iš NASA, SpaceX ir Boeing.

  • Page'as nepatenkintas darbų sparta. Apie tai Bloomberg papasakojo buvę Zee.Aero darbuotojai. Jo kompanija patentavo savo automobilį visai neseniai, 2016 metų sausio 26 dieną, tačiau inžinieriai iki šiol nėra tikri, kad pailgas skraidymo aparatas su išilgai korpuso primontuotais propeleriais – geriausias sprendimas.