Rimta „Volkswagen“ problema: sustabdė „Golf“ ir „Passat“ gamybą  ()

Šią savaitę „Volkswagen“ uždarė šešias gamyklas Vokietijoje. Tai palietė 27 tūkst. 700 darbuotojų – maždaug dešimtadalį visų „Volkswagen“ darbuotojų šalyje.

„Commerzbank AG“ vertinimu, gamybos sustabdymas įmonės pelną sumažins 70 mln. eurų per savaitę, rašo bloomberg.com.

Susipyko su tiekėjais

„Volkswagen“ buvo priversta stabdyti savo populiariausių modelių „Golf“ ir „Passat“ gamybą dėl konflikto su detalių tiekėjais. Automobilių gamintojai dažnai perka detales iš jiems nepriklausančių įmonių ir dėl to pasitaiko nesutarimų, bet kad konfliktas išaugtų iki detalių tiekimo nutraukimo – praktiškai negirdėtas dalykas.

Gamintojo tiekėjas nutraukė transmisijos ir sėdynių detalių tiekimą, todėl „Volkswagen“ nebegali gaminti „Golf“ ir „Passat“. „Volkswagen“ konfliktą su Vokietijoje esančiais Bosnijos ir Hercegovinos koncerno „Prevent Group“ padaliniais spręs teisme.

„Prevent“ savo sprendimą nutraukti tiekimą aiškina tuo, kad „Volkswagen“ ketino tiekėjams užmesti savo nuostolių dėl ankstesnio skandalo naštą. Grupės padaliniai, sėdynių dalis gaminanti „Car Trim“ ir transmisijų dalių gamintoja „ ES Automobilguss“, tvirtina sustabdę tiekimą po to, kai „Volkswagen“ atsisakė išmokėti 58 mln. eurų kompensaciją už tai, kad atsisakė sutarties, dėl kurios gamintojai savo gamyklose jau buvo padarę reikiamus pakeitimus.

Atšauktos sutarties su „Car Trim“ vertė siekė net 500 mln. eurų.

Už konfliktą mokės valstybė?

„Volkswagen“ kreipėsi į Vokietijos teismą, kad šis imtųsi veiksmų prieš „Prevent“, bet atsakymo nesitikima anksčiau, nei ketvirtadienį. „Volkswagen“ tęsia pastangas rasti sutarimą su tiekėjais, – tvirtino įmonė savo pranešime. – Turint omenyje, kad tolimesnė eiga neprognozuojama, „Volkswagen“ ieško lanksčių sprendimų, galinčių siekti ir trumpalaikį darbą.“ Tai reiškia koncerno viltį, kad už prarastus atlyginimus darbuotojams atlygins valstybė.

Atskleidė silpną vietą

Šis konfliktas tik paryškino, kaip stipriai automobilių gamintojai yra priklausomi nuo savo tiekėjų ir tikisi, kad šie pagamins didžiąją dalį automobilio, nors tuo pačiu stipriai spaudžia juos dėl mažesnių kainų. „Volkswagen“, kaip ir daugelis kitų gamintojų, gamyboje taiko principą „čia ir dabar“ („just in time“), kuomet detalės praktiškai nesandėliuojamos, o tiekiamos tiesiai į gamybos liniją.

Tai stipriai sumažina gamybos kaštus, bet kartu išaugina riziką, kad atsiradus trukdžiui gamyba iš karto sustoja. Bijodami stambių, turtingų ir galingų koncernų tiekėjai paprastai taikstosi su didžiuliais reikalavimais ir paklūsta automobilių gamintojų norams, bet „Prevent“ atvejis gali paskatinti ir kitus tiekėjus pakovoti už save.

Nepalankus metas

Naujas skandalas įsižiebė „Volkswagen“ labai nepalankiu metu – koncernas vis dar neatsigavęs po išmetamųjų dujų testų klastojimo skandalo. Gamintojas jaučia spaudimą sumažinti savo išlaidas po pernai rugsėjo 11-ąją į viešumą iškilusio fakto, kad daugelį metų dyzeliniai automobiliai buvo gaminami su programine įranga, kuri apgaudavo emisijų tikrintojus.

„Volkswagen“ skandalo gesinimui ir kompensacijoms turėjo atidėti net 18 mlrd. eurų. Per pirmus šešis šių metų mėnesius „Volkswagen“ pardavimai sumažėjo 0,8 proc., o einamasis pelnas krito 38 proc. „Prevent Group“ vadovas – bosnių verslininkas Nijazas Hastoras. Per savo holdingus „Halog GmbH“ ir „Cascade International Investment GmbH“ jis turi įsigijęs 15,2 proc. Vokietijos automobilinių sėdynių gamintojo „Grammer AG“ akcijų.

Aut. teisės: Lrytas.lt
Lrytas.lt

(33)
(3)
(30)

Komentarai ()